Gå til innhold

Et par spørsmål om byggesett

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har sett behovet for en ny PC og har tenkt litt på å bygge en selv. Dere her på forumet og rundt om sier det enkle saker om du bare vet hva du skal gjøre. Men som nybegynner lurer jeg på en del ting....

1. Jeg har sett på et byggesett fra mpx.no. Dere som har pleiling på dette, er dette en bra maskin? Er de vert pengene? (Har foreste søkt litt for å se om det var billigere å kjøpe de samme komponentene sepperat. Det var en prisforskjell på 79kr (og ja, jeg brukte prisguiden for å søke og brukte minste pris jeg fant)).

2. Jeg har også sett på det billigere alternativet, og lurer på om det mye forskjell fra den billige i forhold til den dyrere versjonen. Ser at Prosessoren har en elementær forskjell, men har denne så mye å si på ytelsen?

3. Kanskje litt dumt spørsmål, men likevell: følger det med kabler og slikt som jeg trenger i denne pakken og til enkle komponenter generelt?

4. Hva om jeg finner andre individuelle produkter. Ville det vert mer lønnsomt?

5. Mitt siste spørsmål involverer et spill og de to tidligere nevnte maskinene. I min PC vil jeg gjerne har nok drivkraft til å kjøre Splinter Cell Double Agent? Det er nemlig et spill jeg har veldig lyst til å kjøpe, men frykter at jeg må invistere alt jeg har og enda mer for å få en PC som er god nok til å kjøre det. Etuiet og system requirements lab sier at det krever 3Ghz av CPU-en, noe som jeg trodde var urimelig høyt. Er dette riktig?

Dere kan se kravene alle kravene for Splinter Cell Double agent her. Det er disse kravene system requirements lab viser når du kjører deres test. (grunnen til at alle mine er "undefined" er fordi jeg kjørte den på en mac, bare for å sjekke hva kravene var :D )

Det hadde vært veldig fint om noen kunne sett litt på problemet mit og svare meg.

På forhånd tusen takk!

Hilsen Kirkeby

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1,

Maskinen er jo helt grei den...

2,

Tror nok jeg ville gått for den dyrere versionen. kanskje noen få justeringer bare

3,

Vil tro kabler følger med ja :) det meste kan hende det ikke følger med strøm kabel osv selv har jeg aldri bestilt fra mpx.

5, Vil nok tro du vil dra SC DA fint :)

Lenke til kommentar
Det følger nok med kabler. Den der vil dra Double Agent på MER enn max! ;)

Hvordan har det seg? Er det jeg som har feiltolket prosessoren i pakken kanskje. Betyr "Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz 8MB cache" at det er 2*2.4Ghz?

Blir litt forvirret av sånne maskinkrav og slikt. Har hatt feil på slikt før. Trodde at PC-en vår med 1,5Ghz CPU ikke ville kalre å kjøre NFS Carbon, men det var feil. Det gikk fint. Det eneste var at grafikken var litt dårlig, men det har vel andre grunner. :D

I tillegg vil jeg spørre hvordan det ligger ann med nettverkskort og slikt... må jeg kjøpe det utenom, er det i såfall andre ting jeg må kjøpe utenom slike pakker?

Endret av Kirkeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...