olatve Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hei! Jeg har Nikon D80 M SB800. Det jeg lurer på er hvordan jeg bruker denne blitsen trådløst?? Lenke til kommentar
lekang Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Du holder "select" knappen inne i 2sek+, da får du opp en meny tror det da skal vær firkanten i høyre øvre hjørne du skal til. trykk select så får du opp en ny meny hvor du velger SU-4. Hold select knappen i 2sek+ igjen så kommer du ut av menyen. Se s. 68, 69. Nå kan du utløse blitzen med blitzen som er på kameraet ditt:) Lenke til kommentar
olatve Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Du holder "select" knappen inne i 2sek+, da får du opp en meny tror det da skal vær firkanten i høyre øvre hjørne du skal til. trykk select så får du opp en ny meny hvor du velger SU-4. Hold select knappen i 2sek+ igjen så kommer du ut av menyen. Se s. 68, 69. Nå kan du utløse blitzen med blitzen som er på kameraet ditt:) Tusen takk. Fungerte som bare det!! Lenke til kommentar
El chico Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Den trådløs blitsstyringen med den innebygde blitsen til D80 er genial. Bruker den mye selv Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Husk at SU-4 er det gamle systemet som ikke gir deg mulighet til å justere blitzene separat. Du må da justere lysstyrken ved å forandre avstanden til motivet. Den nye blitzstyringen til Nikon er mer avansert og gir flere muligheter så du burde lære deg alle metodene. Lenke til kommentar
El chico Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 I stedet for å velge "SU-4" velger du "Remote" på blitsen. Deretter styre du styrken på blitsen via menyen under "Commander Mode" på kameraet. Chico Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå