trydis Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Her skal det melkes, men skjønner det godt. Mens PlayStation 3 sliter med å begeistre massene, fortsetter Sonys store spillsuksess PlayStation 2 ufortrødent. Satser mot 2010 I stedet for å gjøre som Microsoft, som i det stille avviklet forrige generasjons Xbox, signaliserer Sony at de vil satse videre på storsuksessen PlayStation 2, som er solgt i over 120 millioner eksemplarer, og er uovertruffent størst blant spillkonsollene. Ifølge Sony er det ikke ventet noen reduksjon i satsingen på PS2 før godt inn i det neste tiåret. Bare frem til mars neste år er det ventet 160 nye titler. Hvitt selger I tillegg planlegger Sony å lansere en ny, hvit PlayStation 2 som i utgangspunktet skal selges med Singstar Pop og to mikrofoner. Prisen vil antagelig ligge på rundt 1500 kr dersom denne pakken kommer til Norge. Sony regner med å selge ytterligere 12 millioner PlayStation 2-konsoller frem til mars neste år. Da blir det kanskje litt lettere å leve med at oppfølgeren, PlayStation 3, ikke selger som forventet. http://www.itavisen.no/sak/494416/Nytt_utseende_for_PS2/ Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Blir sannsynligvis hvit PS2-slim bundlet med Singstar til foreldrene mine på 60 år til jul. De trenger også DVD-spiller, så da er valget enkelt! PS2 er en fin maskin. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 dumt valg av sony etter min mening.. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Syns jeg også, men viss det dem tjener på PS2 går til kjøp av nye ekslusiver til PS3 så klager ikke jeg Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Syns jeg også, men viss det dem tjener på PS2 går til kjøp av nye ekslusiver til PS3 så klager ikke jeg hehe..var jo og ein måte og vinkle det på.. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 ikke et smart move, de må bevege seg videre til neste generasjon og satse fullt der=) Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Tror de prøver å tjene inn tapet andre steder, forstår dette veldig godt. Så lenge god of war 3 ikke kommer på PS2 ser jeg ingen problemer ved dette. Lenke til kommentar
Spillorakelet Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 dumt valg av sony etter min mening.. Dumt valg å fortsette satsningen på den maskinen som faktisk selger flest spill?! Det er vel det summeste jeg har hørt! Om du hadde visst antallet ps2`er som er rundt om i de tusen hjem så hadde du nok forstått denne satsingen. Man slutter da ikke med et produkt som fortsatt selger i bøtter og spann. Lenke til kommentar
FedoraHelper Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Ps2 = kulturfenomen! i mean hvem hakke ps2? (no offence til dere som ikke har en..) men føler at det er bra at sony kjører ps2 også og ikke bare ps3, mer for meg wii,360 og ps2 (GC i wii.....)(Kjeksboksen i 360..) yay! Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 dumt valg av sony etter min mening.. Dumt valg å fortsette satsningen på den maskinen som faktisk selger flest spill?! Det er vel det summeste jeg har hørt! Om du hadde visst antallet ps2`er som er rundt om i de tusen hjem så hadde du nok forstått denne satsingen. Man slutter da ikke med et produkt som fortsatt selger i bøtter og spann. for hver ps2 dei selger...så utsetter dei ps3 kjøpet til den kunden på ei stund... hvorfor ikkje sei "nok er nok".. vi har solgt 120 mill...kansje begynne og satse på neste generasjon som vi taper milliarder på... så lenge ps2 lever...så kan ikkje ps3 selge godt...MS slutta og produsere xbox nettopp av den grunn att dei ville ikkje att konsollane sine skulle konkurere med kvarandre.. Lenke til kommentar
FedoraHelper Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Xbox = Flopp, den kanke konkurere med med 360...its a fact Det at ps2 er på markedet hindrer jo noen men i samme slengen fører det til at flere kjøper ps3 når de er klare for next-gen! Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Xbox = Flopp,den kanke konkurere med med 360...its a fact Det at ps2 er på markedet hindrer jo noen men i samme slengen fører det til at flere kjøper ps3 når de er klare for next-gen! ja men dei bør vel begynne og bli klare...sony har jo ikkje akkuratt markedet for seg sjølv.. dei bør overbevise folk om att det er ps3 dei vil ha...ikkje ps2... xbox solgte vel 25-30 mill...kan ikkje sei det var ein flopp.. Endret 29. oktober 2007 av _KroSjefen_ Lenke til kommentar
Tore Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (minne om at kilden er itavisen = ikke verdens beste formidlere.) Ser ikke det negative i dette, PS2 har solgt 2 billioner (om kilden stemmer) spilltitler til 120 millioner konsoller... Ser ikke for meg det er døden på verken PS3 eller sony om de feirer PS2's 7 årsdag med å gi ut en hvit versjon... PS2 og PS3 treffer litt forskjelige kundemasser... Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Fin-fin strategi dette. PS2 er jo en vorspielmaskin. Liten og nett, lett å dra med seg på vorspiel. Hvem vil vel drasse med seg til PS3 til et vorspiel, eller nachspiel for den saks skyld? Endret 29. oktober 2007 av Ravn Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Ikke jeg i alle fall.. Skjønner Sony godt.. og, ser virkelig ikke noe problem.. Som sagt har Ps2 og Ps3 helt forskjellige kundemasser.. og, kundemassen til Ps2 konkurrerer vel mer eller mindre med Wii om å være den største "partykonsollen".. ikke ta dette vondt ment Wii-fanboys.. Jeg elsker Wii-maskinen min, men den har mest titler som gjør det naturlig å ta frem den når du har venner på besøk.. Ps3 er vel heller for de som er klare for next-gen.. Det tok jo noen år før Ps2 begynte å selge mye også! Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Eg synest eigentleg at det er fornuftig å fortsette med PS2, so lenge han selg so godt som han gjer. PS2 er forskjellig nok frå PS3 til at dei vil appellere til forskjellige kundar. PS2 er ein billig konsoll, med stort spelutvalg. og grei nok maskinvare til SDTV. PS3 er ein glimrande boks for oss med storskjerm, som gjerne vil ha teknisk imponerande spel og filmar. @Scorpioen84 2 billionar spel? Det blir eit snitt på over 16 tusen spel per PS2. Og eg som trudde eg med mine om lag 100 spel låg godt over snittet. Kay Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Har mer på følelsen av at PS2 vil ta spillere fra wii, istedenfor xbox360 og PS3 som opererer på et annet marked. PS2 og Wii ligger grafisk nær hverandre og har endel barnespill osv. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Ps2 konkurrerer med Wii og xbox 360 konkurrerer med ps3. Om bare Sony får fart på ps3 salget så ser dette da veldig bra ut for Sony. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 @Scorpioen84 2 billionar spel? Det blir eit snitt på over 16 tusen spel per PS2. Og eg som trudde eg med mine om lag 100 spel låg godt over snittet. Ja, jeg tenkte på det jeg også... så jeg skjønner ikke hva den tvilsomme kilden til tvilsome IT-Avisen egentlig mener... This is combined with sales of over two billion software titles PS3 salget kommer til å stige jevnt å trutt etterhvert som det kommer "must have" tittler til PS3, bare synd det tar sånn tid... Vet mange PS3 som bare står å sammler støv i vente på verdige titler... På det pungtet skulle Sony hatt en smekk på pungen... Jeg har en 6000kr mediaserver med masse spilldemoer på.... (Dirt er bestillt) Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Ja, jeg tenkte på det jeg også... så jeg skjønner ikke hva den tvilsomme kilden til tvilsome IT-Avisen egentlig mener...This is combined with sales of over two billion software titles "two billion" = to milliardar Det blir 16-17 spel i snitt...eit meir realistisk tal. Kay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå