fredrick4 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hallo! Har nettopp kjøpt en ktm exc 125cc 2006 mod. Jeg må snart bytte stempel på den. er det noen som veit en plass der det står hvordan det gjøres(helst med bilder og norsk tekst) eller er det noen som kan for klare det? Og hvor lang tid tar det? Takker alle svar;) Lenke til kommentar
antex Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 missunlig på sykkelen din er bare og tappe kjøleveska(hvis ktm'ene er vannavkjølt) tar av gassern så tar skrur du av sylynderen og drar den opp, så ser du stempelet og skjønner resten. kan ta et par timer, jeg har brukt mange timer men litt vanskligere og komme til på en rs da Lenke til kommentar
fredrick4 Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 ok;) må du bytte på rs å? Lenke til kommentar
antex Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 skal vell bytte etter 16000, min er ikke gått så lang men har bytta til polini sylinder og tilbake til original sylinder fordi jeg skærte polinien Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) missunlig på sykkelen din er bare og tappe kjøleveska(hvis ktm'ene er vannavkjølt) tar av gassern så tar skrur du av sylynderen og drar den opp, så ser du stempelet og skjønner resten. kan ta et par timer, jeg har brukt mange timer men litt vanskligere og komme til på en rs da 1: Man må ikke ta av gasseren. 2: Det er ikke vansklig. Et par tips : Stempelringene, åpningen skal mot innsuget, gasseren, Pila mot eksos. Ikke skru av toppen, skru av sylinderen i bånn, tror da det skal gå, så slipper du å bytte toppakning. Kjøp pakning i bånn ny, for ellers kan det være fare for at den lekker. Sjekk stemplet for skader. Ikke vask sylinderen på innsiden, heller ikke utsiden hvis du har skrudd den av. Hvis du har mye spon osv i sylindern er det greit, men ellers er det bare bra den er oljete. Legg papir i veivhuset, for å ta av G-clipsene som står i veien for kryssbolten, så den ikke detter ut å kommer ut i en skylleport i sylinderen så driten skjærer seg å råde står ut av blokka. Når du har montert alt ,å skal ha sylinderen på igjen, smør stemplet , å sylinderen inn i 2 takts olje, som du har i bensinen, smør gjerne på mye, å sleng på delene. G-clips = Vanlige clips for å beskytte kryssboltens posisjon - står ytterst i hullene i stemplet kryssbolt = står i midten av stemplet, gjennom råden/veiva, for å få festa stemplet til veiva. Legg papir i veivhuset, der veiva står opp fra , så ikke metall g-clipsa kommer nedi, for da ligger du tynt ann, da må en A) til splitting av blokka, B ) Fram med magneten , C) skru ut hele maskin, fylle den med bensin, å prøve å skylle ut clipset. Viktigste tipset av de alle, uansett : Få med deg en kompis som klarer å skru, IKKE en som går rundt å preker,dem er det veldig mange av. En som kan skru, å har skrudd litt mye. Håper noe var til hjelp a! Antex: stort under at du skjærte den ^^ Endret 29. oktober 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
antex Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 nei man må jo ikke ta av gassern, men det blir jo en del lettere da, gode tips Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Blir heller ikke noe lettere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå