Gå til innhold

SLi - Factory klokket kort + stock kort?

Klekkus

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg et brukt 8600GT kort for en stund siden (den pasive Fatal1ty versjonen) 620/1700Mhz. Så vurderer jeg å kjøpe meg et SLi oppsett men jeg er usikker på om jeg kan kjøre et stock kort som ikke er factory klokket med specs på 540/1400Mhz i SLi med kortet som er factory klokket? Det er så klart snakk om samme produsent på begge kortene.

Fatality kortet koster 1200 nytt på nett i skrivende stund og stock versjonen koster 750 på billigste netttshop så jeg ville utforske muligheten.

Endret av Klekkus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke noen spørsmål her, men regner med det er ganske FAQ matriale.

Begge kortene kjøres på hastigheten til det tregeste kortet.

Exempel: Kort 1: 620/1700 + Kort 2: 540/1400 = 540/1400 på begge.

Forskjellige produsenter kan kjøres i SLi, sålenge det er det samme kortet.

Jeg hadde kjøpt stock versjonen og klokket opp begge, eller flashet stock kortet, så det hadde fått BIOSen til fatality kortet.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg et brukt 8600GT kort for en stund siden (den pasive Fatal1ty versjonen) 620/1700Mhz. Så vurderer jeg å kjøpe meg et SLi oppsett men er usikker på om jeg kan kjøre et stock kort som ikke er factory klokket med specs på 540/1400Mhz i SLi med kortet som er factory klokket. Det er så klart snakk om samme produsent på begge kortene.

Fatality kortet koster 1200 nytt på nett i skrivende stund og stock versjonen koster 750 på billigste netttshop så jeg ville utforske muligheten.

Du kan jo prøve å klokke stock versjonen opp, eller eventuelt det factory klokkete litt ned. vet ikke hvordan det er å kjøre de på forskjellige hastigheter, men tror ikke du tjener noe på det.

Lenke til kommentar
Ser ikke noen spørsmål her, men regner med det er ganske FAQ matriale.

Begge kortene kjøres på hastigheten til det tregeste kortet.

Exempel: Kort 1: 620/1700 + Kort 2: 540/1400 = 540/1400 på begge.

Forskjellige produsenter kan kjøres i SLi, sålenge det er det samme kortet.

Jeg hadde kjøpt stock versjonen og klokket opp begge, eller flashet stock kortet, så det hadde fått BIOSen til fatality kortet.

Jo det var et spørsmål der, setningen bla bare så lang og den manglet et spørsmålstegn. Mest sansynligvis derfor du ikke så spørsmålet (så kan jeg se meg enig i at det var en smule dårlig formulert)

Flott å vite, hvis det er tilfellet er det egentlig en smal sak å klokke kortene til en ønsket hastighet.

Kjekt å vite, det heter vel heller at et kort med samme kjærne/chip kan kjøres i SLi?

Flashing høres interessant (jeg viste faktisk ikke at det var mulig å flashe et skjermkort en gang)

Da blir jeg å undersøke nermere på det emnet

Du kan jo prøve å klokke stock versjonen opp, eller eventuelt det factory klokkete litt ned. vet ikke hvordan det er å kjøre de på forskjellige hastigheter, men tror ikke du tjener noe på det.

Etter hva jeg har forstått på innlegget ovenfor så blir begge låst på en parallell frekvens begge to.

Lenke til kommentar
Etter hva jeg har forstått på innlegget ovenfor så blir begge låst på en parallell frekvens begge to.

Litt vanskelig for meg å bevise dette uten bevis, men jeg hadde hvertfall 2 stk. 7900GTX kort i SLi.

Begge var fra produsenten Club3D, men det ene hadde XFX XXX BIOS, og kjørte derfor på høyere frekvenser. Fordi den liksom skulle kjørt på høeyere frekvenser, skjønte jeg ikke hvorfor kortet ble kjørt likt som det andre, men fant ut at det er slik SLi fungerer.

8800GTS med 640MB og 320MB har samme kjerne, men jeg er ikke sikker på om de kan kjøres sammen, men det heter det ja.

Her er en stor samling med forskjellige BIOS'er.

Lenke til kommentar

Litt vanskelig for meg å bevise dette uten bevis, men jeg hadde hvertfall 2 stk. 7900GTX kort i SLi.

Begge var fra produsenten Club3D, men det ene hadde XFX XXX BIOS, og kjørte derfor på høyere frekvenser. Fordi den liksom skulle kjørt på høeyere frekvenser, skjønte jeg ikke hvorfor kortet ble kjørt likt som det andre, men fant ut at det er slik SLi fungerer.

8800GTS med 640MB og 320MB har samme kjerne, men jeg er ikke sikker på om de kan kjøres sammen, men det heter det ja.

Her er en stor samling med forskjellige BIOS'er.

8800GTS med 640mb og 320mb kan kjøres i SLI. Men da vil begge kjøre med kun 320mb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...