Connubialis Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hei har gått i lang tid å vurdert å anskaffe meg en bærbar pc til skole bruk, men et kjøp har heletiden blitt utsatt pga av usikkerhet med tanke på hva jeg skal kjøpe. Jeg går i 3 gym og det vil være viktig å ha en liten og lett pc som er grei å ha med seg rundt i de forskjellige klasserommene. Det bør også være mulig å ha en bok i tilleg til PC-en på pulten. en god skjerm og et behageligt tastaur er også viktig slik at det vil være mulig å buke den over lengre perioder. To pcere jeg har vurdert er Dell XPS m 1330 og Toshiba Portégé R500. Har i det siste også begynt å lure på om det hadde vært greit å ha en pc med tablet funksjon. Og om en pc med tablet funksjon hadde vært grei å bruke i matte og fysikk. til feks å tegne figurer osv. Og om en tablet funskjon ville hatt noe mer for seg. Håper på konstuktive svar og innspill da jeg har gått siden begynnelsen av skoleåret uten å bestemme meg for hva jeg skal kjøpe. Lenke til kommentar
Connubialis Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 tenkte først max 14-15 000 men nå er det jo bare 1/2 år igjen av vg. vet jo ikke hva som skjer etter på med tanke på studier, så å bruke 15 k gå en pc som skal brukes i et halvt år er litt mye. lurte derfor på om jeg skulle kjøpe en litt rimligere pc nå og så en ny til studiestart. så kan gjerne få forslag til pc i 14k klassen og i under 10k klassen. men mobilitet, samt brukervennlighet er et stikkord Lenke til kommentar
Tobias Abrahamsen Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 tenkte først max 14-15 000 men nå er det jo bare 1/2 år igjen av vg. vet jo ikke hva som skjer etter på med tanke på studier, så å bruke 15 k gå en pc som skal brukes i et halvt år er litt mye. lurte derfor på om jeg skulle kjøpe en litt rimligere pc nå og så en ny til studiestart. så kan gjerne få forslag til pc i 14k klassen og i under 10k klassen. men mobilitet, samt brukervennlighet er et stikkord Jeg har R500 og jeg kan skrive under på at den har mange fordeler. Den er utrolig lett, svært lang baterilevetid og god skjerm. Bakdelen er at den er litt treg, og enda tregere når du kjører den på baterisparing. Det ikke noe problem om du holder deg til skolearbeid og ikke surfer og gjør masse tull i timene. Holder du deg til Office-programmene funker det bra, fordelene med lett PC og lang baterilevetid veier opp ulempene synes jeg. Men, kjøp ikke PC nå! Du bør vente til sommeren/høsten når du vet hva du skal, og desuten kommer det alltid nye og kulere produkter ... Tobias Lenke til kommentar
ingvilli Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Trenger du pc nå så kjøp nå. Det er ikke så stor forskjell på det du trenger som student og det du trenger på vgs. Hvis du da ikke skal gå en datalinje som stiller krav til spesielle spesifikasjoner. Jeg er student på 4.året og skaffer meg nå en helt grei pc til 9000kr. PC-en varer jo i 3-4 år, så kan du heller ha den PC-en du kjøper nå de første årene som student og kjøpe en bedre etter hvert! Lenke til kommentar
Slyboogy Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Tablet innebygd i bærbare er vel etter mine meninger altfor dyrt, koster vel 10-15000 kroner mer bare for dette. Men er kult å ha, kjøp heller denne PC-en du vil ha også kjøper du med et wacom tablet. Lenke til kommentar
Connubialis Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 takk for svar og innspill, ble hvertfall litt klokere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå