MortenGj Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Hei, jeg har en Linksys WRT54GL bredbåndsrouter. Jeg har også IP-telefoni fra Telio. Jeg prøver å få trådløst nettverk til å fungere men når jeg kjører Setup wizard eller konfigurerer den manuelt får jeg ikke tilgang til internett. Jeg går ut i fra at det er PPPoE jeg skal kjøre(Eller DHCP?!?) og har lagt inn rikgtig brukernavn/passord. Dette har jeg fått bekreftet fra ISP. Jeg finner nettverket med pcene og jeg kommer meg innpå(Dvs kommunikasjon pc'ene i mellom. Men ingen internett.) Er det noe porter eller liknende jeg må åpne for å få tilgang til internett. Jeg ser for meg at det kanskje kan være en konflinkt mellom Linksys'en og Telio-boksen min, kanskje de prøver å være på samme IP? Hva vil DHCP ha å si for dette? Tusen takk for all hjelp -MortenGj PS: Har IP-tallene til alle komponentene hvis dette hjelper. EDIT: la til et ekstra spørsmål Endret 29. oktober 2007 av MortenGj Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Kjenner selv godt til telio, men trenger svar på ett par ting for å få oversikt. Hvilket Telio adapter er det du har? Modell? ... Er den koblet i modemet eller ruteren? Hvilken ISP har du? Var det modemet eller ruteren du la inn PPPoE på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå