Uniden Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 data: asusp5n-e sli ram http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=310794 cpu q600 får og blusreen med meldig er ramen ødelagt? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Du ser på feil sted,dette er hva windows bruker. Last ned Memtest86+ 1.70 Sett korrekt spenning og timings i bios. Boot memtest stater auto. Her må du ha 0 feil(altså ikke noe rød skrift) Stop 0x0A http://support.microsoft.com/?kbid=314063&sd=RMVP http://aumha.org/a/stop.htm Venste side klikk på 0A. Drivere kan også være problemet. Last ned cpu-z på minne skal det stå 333mzh og 2048mb dual channel. Da går minnet på riktig hastighet som er 667(dette skal stå i bios) Endret 29. oktober 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Uniden Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 mentest får jeg ikke bootet opppå cd. men kjørte en test av memtest.exe i xp, fant noe av 30 feil men i cpu-z er channels: singel. men alt annent er som du sa. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Sett første cd som første boot i bios. Du ser vel fargene på slot,minne i lik farge for dual. Regner med at du har funnet ut hvor spenning og timings settes i bios. Lenke til kommentar
trust_any1 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Everest viser jo at du bare har i en brikke da, siden du total har 1022 mb minne... Det kan da ikke stemme med det kittet du viste til i førsteposten... Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hmm sier cpu-z 1024 eller 2048? Lenke til kommentar
Uniden Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Hmm sier cpu-z 1024 eller 2048? cpu-z sier 2048. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 32% utnyttelse bety i dene sammenheng at 32% av RAMen er i bruk. altså er 68% av din totale mengde RAM ledig og klar til bruk av applikasjon som trenger å bruke RAM. Det er ikke en indikasjon på feil. Tvert omså er det et positivt tegn at du har ledige systemressurser.... det var værre om det sto på 100%, da hadde maskinne nok begynnt å reagere ganske tregt. At du får buescreen er totalt urelatert, men det KAN skyldes defekt ram ja. Jeg annbefaler at du kjører en test med memtest86 for å se om du får feil der. om du ikke får feil på denne testen etter 2-3 runder på "grundig" testemetode, så er det neppe fysisk feil på dem, men noe annet. -Stigma Lenke til kommentar
Uniden Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Sett første cd som første boot i bios. Du ser vel fargene på slot,minne i lik farge for dual. Regner med at du har funnet ut hvor spenning og timings settes i bios. satte cdrom som første boot. når jeg har i like farger så kommer bare blusreenen opp. men når jeg kjører de i ram bank 1 og ram bank 2 så får jeg ingen blusreen. har finne timings, men volten har jeg ikke stillt på p.g.a at det var 1,9 volt, og ikke 1,8 som det står i cpu-z Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Får samme driten med samme hovedkort og samme feilmelding når jeg prøver å boote fra cdrom med bios 06.08 Lenke til kommentar
Uniden Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Får samme driten med samme hovedkort og samme feilmelding når jeg prøver å boote fra cdrom med bios 06.08 prøv og oppgrader til bios versjon "703" Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Får samme driten med samme hovedkort og samme feilmelding når jeg prøver å boote fra cdrom med bios 06.08 prøv og oppgrader til bios versjon "703" Gjort, uten at det hjalp. Kan hende SATA-porten er føkka, skjønt cdrom'en dukker opp i bios, og gjør ellers det den skal gjøre. Temperamentsfullt hovedkort dette her, har sett tre stk i aksjon, alle med irriterende småfeil (oki, å ikke kunne boote fra cdrom er forsåvidt en STOR feil), og alle med ulike typer feil. Tror ikke jeg kjøper asus neste gang for å si det slik, kanhende trådstarter er enig. Denne skjermen blir stående i all evighet ved boot fra vista-cd: *Edit, føler jeg trådjacker her, skal oppdatere firmware på cdrom (samsung writemaster til 399 spenn hos komplett) før jeg tar kvelden. *** Og vips var både blåskjerm og heng ved boot fra cdrom borte *** Endret 31. oktober 2007 av Lilac1 Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Jeg ser det står totalt fysisk minne 1022 megabyte hos deg, på everest . Så da må det være noe med den ene chippen din eller ? Om du skulle ha 2048.. Endret 31. oktober 2007 av Fjodorgrim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå