ScadamiCa Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Aktnr. Produkt Status Dato Min Ref. 60565 P910-PLUS Forventet ferdig dato 28/02/03 12:29 skjermen ble sendt inn 20/01/03.. når dem hadde mottatt den stod det at den skulle være ferdig 30/01/03 og nå må jeg vente en månde til på en skjerm som gjekk sund etter 20dager? FYFAEN sier jeg.. hate hate hate Lenke til kommentar
Lch Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Hvorfor fikk du ikke bare en innbytteskjerm istedet? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 1. Psdata har ingenting med at den er ødelagt. 2. Er jo helt utrolig at du har VALGT at de skal reparere skjermen istede for å gi deg en innbytteskjerm? haha Det er din egen feil Lenke til kommentar
Lch Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Den var jo helt ny da, så jeg forstår at han syter litt med å be om innbytteskjerm. Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 skjermen suger uansett, har den jeg, du kan kjøpe min... Lenke til kommentar
LeD Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 og nå må jeg vente en månde til på en skjerm som gjekk sund etter 20dager? Etter forbrukerkjøpslovens § 30 har du krav på å få låne en skjerm mens du venter, hvis du må vente mer enn 1 uke. Det er også du som velger om du vil ha ny skjerm, eller få den gamle reparert. LeD Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Jeg tror ikke du har krav på å få en ny skjerm hvis feilen ikke ble ødelagt i løpet av de 14 dagene angrefristen gjelder. (30 dager hos elkjøp) Det er vel en kjøpslov som sier at produktet skal repareres innen garantiens utløp som normalt 1 til 3 år avhengig av merke hvis feilen lar seg reparere. Hvis ikke får du ny. Rotete innlegg, men det har sine grunner.....det er jo fradeg,,,,! Lenke til kommentar
kong figurasjon Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 From: "Xxxxxx" <[email protected]>To: <[email protected]> Subject: XP2000+ Date: Fri, 31 Jan 2003 18:26:48 +0100 Hva i helvete er det dere holder på med! Mottok min ANDRE retur på denne cpu idag. Første gang sendte dere meg en allerede def. cpu, etter at DRITTEN dere solgte meg svidde for NO FUCKING REASON!!! Så går denne siste her til HELVETE DEN OG!!! Og kom ikke her med noe "Har du montert kjøler riktig" og annet piss. Siste JÆVLA gangen jeg bruker DRITTBUTIKKEN DERES! En helvetes lang ventetid, og når du først får varene så funker det FA*N IKKE!! AAAARRRRGHHHHH DRA T HELVETE!!! Xxxxxx Xxxxx. Uff da. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Jaaaavel. Har noen glemt sin daglige dose av små blå igjen? Lenke til kommentar
LeD Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Jeg tror ikke du har krav på å få en ny skjerm hvis feilen ikke ble ødelagt i løpet av de 14 dagene angrefristen gjelder. (30 dager hos elkjøp) Det er vel en kjøpslov som sier at produktet skal repareres innen garantiens utløp som normalt 1 til 3 år avhengig av merke hvis feilen lar seg reparere. Hvis ikke får du ny.Rotete innlegg, men det har sine grunner.....det er jo fradeg,,,,! Dette er ikke riktig. Du har 5 års reklamasjonsrett på en skjerm, helt uavhengig av hvilket merke/produsent/butikk det måtte gjelde. Såkalte "garantier" må gi deg rettigheter utover dette. (Angrefrist har overhodet ikke noe med dette å gjøre.) Det er riktig at det har kommet en ny lov. Nytt i denne er at forbruker kan velge om han vil ha nytt produkt eller reparasjon. Dette gjelder for mangler som oppstår i hele reklamsjonsperioden. En annen nyhet i den nye loven er som sagt at man aldri skal være uten produkt i mer enn 1 uke. Forbrukerkjøpsloven LeD Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Samme skjedde med meg, skjermen ble ødelagt etter 12 dager bilde ble helt rødt/blådt og tåkete. Jeg sendte inn skulle få ny. Da fikk jeg en brukt skjerm tilbake som var laget Mai 2000 og min var laget Oktober 2002. Da ringte jeg med en gang og klaget for det sier seg jo selv at jeg ikke vil ha en 2 år gammel skjerm når jeg betalte for 1 ny skjerm for mindre enn 2 uker siden. Så jeg skulle sende inn den jeg fikk tilbake og vente på 1 ny skjerm. Men det hadde dem ikke på lager så jeg mått vente. Jeg ventet i 2 mnd det skjedde ikke noe, og jeg satt der med en Skjerm med det dårligste og ødelagte bilde man kan få. Da ringte jeg igjen og det visste seg dem hadde gjort en feil og det ikke var ført opp at jeg skulle ha skjerm tilsendt. Dem ordnet det og beklaget veldig. Jeg fikk ny skjerm 1 uke etter. Er det Hyundai ImageQues P910+ du har? Er det sånn farge feil og bilde er helt elendig ? Etter jeg fikk ny har den holdt seg bra, fikk nyere modell uten alle de merklige portene bak bare vga og power. Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Min Flatron 915FTPlus gikk istykker, Tenke med gru på hvor lang tid det skulle ta. Kjøpt hos Databutikken. Men i løpet av under en uke mottok jeg ny skjærm og returfraktlapp fra Infocare. Kjempe bra service spør du meg. Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 From: "Xxxxxx" <[email protected]>To: <[email protected]>Subject: XP2000+ Date: Fri, 31 Jan 2003 18:26:48 +0100 Hva i varmere strøk down under er det dere holder på med! Mottok min ANDRE retur på denne cpu idag. Første gang sendte dere meg en allerede def. cpu, etter at DRITTEN dere solgte meg svidde for NO FUCKING REASON!!! Så går denne siste her til varmere strøk down under DEN OG!!! Og kom ikke her med noe "Har du montert kjøler riktig" og annet piss. Siste JÆVLA gangen jeg bruker DRITTBUTIKKEN DERES! En sørens lang ventetid, og når du først får varene så funker det FA*N IKKE!! AAAARRRRGHHHHH DRA T varmere strøk down under!!! Xxxxxx Xxxxx. Uff da. Man kommer nok mye lengre med en høflig(ere) tone. Uansett hvor sint man er! :o Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 From: "Xxxxxx" <[email protected]>To: <[email protected]>Subject: XP2000+ Date: Fri, 31 Jan 2003 18:26:48 +0100 Hva i varmere strøk down under er det dere holder på med! Mottok min ANDRE retur på denne cpu idag. Første gang sendte dere meg en allerede def. cpu, etter at DRITTEN dere solgte meg svidde for NO FUCKING REASON!!! Så går denne siste her til varmere strøk down under DEN OG!!! Og kom ikke her med noe "Har du montert kjøler riktig" og annet piss. Siste JÆVLA gangen jeg bruker DRITTBUTIKKEN DERES! En sørens lang ventetid, og når du først får varene så funker det FA*N IKKE!! AAAARRRRGHHHHH DRA T varmere strøk down under!!! Xxxxxx Xxxxx. Uff da. 14iss med dårlig rå og abstinenser? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 From: "Xxxxxx" <[email protected]>To: <[email protected]>Subject: XP2000+ Date: Fri, 31 Jan 2003 18:26:48 +0100 Hva i varmere strøk down under er det dere holder på med! Mottok min ANDRE retur på denne cpu idag. Første gang sendte dere meg en allerede def. cpu, etter at DRITTEN dere solgte meg svidde for NO FUCKING REASON!!! Så går denne siste her til varmere strøk down under DEN OG!!! Og kom ikke her med noe "Har du montert kjøler riktig" og annet piss. Siste JÆVLA gangen jeg bruker DRITTBUTIKKEN DERES! En sørens lang ventetid, og når du først får varene så funker det FA*N IKKE!! AAAARRRRGHHHHH DRA T varmere strøk down under!!! Xxxxxx Xxxxx. Uff da. Man kommer nok mye lengre med en høflig(ere) tone. Uansett hvor sint man er! :o Ja hadde eg mottatt en slik mail om eg jobbet der ville du fått samme medesin tilbake, eller drøyet det langt ut før du fikk noe nytt tilsent? Sier bare at tenk får du/dere sender mailene, høflig tone er meget viktig om du vil ha hjelp raskt. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 From: "Xxxxxx" <[email protected]>To: <[email protected]>Subject: XP2000+ Date: Fri, 31 Jan 2003 18:26:48 +0100 Hva i varmere strøk down under er det dere holder på med! Mottok min ANDRE retur på denne cpu idag. Første gang sendte dere meg en allerede def. cpu, etter at DRITTEN dere solgte meg svidde for NO FUCKING REASON!!! Så går denne siste her til varmere strøk down under DEN OG!!! Og kom ikke her med noe "Har du montert kjøler riktig" og annet piss. Siste JÆVLA gangen jeg bruker DRITTBUTIKKEN DERES! En sørens lang ventetid, og når du først får varene så funker det FA*N IKKE!! AAAARRRRGHHHHH DRA T varmere strøk down under!!! Xxxxxx Xxxxx. Uff da. 14iss med dårlig rå og abstinenser? Litt provoserende når folk som skriver som barnehageunger kaller andre for fjortiser. Hva er "14iss" (fjorten iss?) og "rå"? Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 1. Psdata har ingenting med at den er ødelagt. 2. Er jo helt utrolig at du har VALGT at de skal reparere skjermen istede for å gi deg en innbytteskjerm? haha Det er din egen feil Hvordan tror du det føles når noen ler av at den nye fine skjermen din har blitt ødelagt, kuktryne? Det er neppe hans feil, men heller PSDatas feil - for det er nok de som har gitt ham tilbud om å få reparert skjermen, vel vitende om at han ifølge loven har krav på en splitter ny. Lenke til kommentar
Kel Sha'in Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 *host*borderlineflamewar*host* From: "Xxxxxx" <[email protected]>To: <[email protected]>Subject: XP2000+ Date: Fri, 31 Jan 2003 18:26:48 +0100 Hva i varmere strøk down under er det dere holder på med! Mottok min ANDRE retur på denne cpu idag. Første gang sendte dere meg en allerede def. cpu, etter at DRITTEN dere solgte meg svidde for NO FUCKING REASON!!! Så går denne siste her til varmere strøk down under DEN OG!!! Og kom ikke her med noe "Har du montert kjøler riktig" og annet piss. Siste JÆVLA gangen jeg bruker DRITTBUTIKKEN DERES! En sørens lang ventetid, og når du først får varene så funker det FA*N IKKE!! AAAARRRRGHHHHH DRA T varmere strøk down under!!! Xxxxxx Xxxxx. LOL! Jeg skal være enig med de som sier at man kommer lengst med en høflig tone. Slike kraftsalver er sånn som jeg ser det bare egnet til å få avsenderen til å se latterlig ut. Og for å snu litt på det, hvordan tror du at du hadde følt deg hvis du hadde sendt inn klage og fått i retur noe sånt som dette: "Vi hjelper deg bare aller nådigst fordi du opplagt er en jæ*la amatør, ett ignorant r@$$høl og ei kjempekløne som aldri skulle ha hatt de feite kleptomanpølsene sine inni kassa på en pc!!! Fa*n i svarte unevnelige varme strøk og gud hjelpe meg og befri verden for sånne idioter! Aaargh SJÆL!!!!! Vennlig hilsen XXD@t@" U see my point? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Hvordan tror du det føles når noen ler av at den nye fine skjermen din har blitt ødelagt, kuktryne? Det er neppe hans feil, men heller PSDatas feil - for det er nok de som har gitt ham tilbud om å få reparert skjermen, vel vitende om at han ifølge loven har krav på en splitter ny. Må du skrive slik, er faktisk produsentens sin feil og de kan prøve å repperer skjermen hans 2 ganger før at han kan forlange helt nye? Og det må skje innen 14dager, han kan og forlange en annen skjerm mens han venter på den andre blir reperert. Håper det var riktig etter eg leste den nye loven som kom i juli (1.7.2002) Lenke til kommentar
chilli Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Hvordan tror du det føles når noen ler av at den nye fine skjermen din har blitt ødelagt, kuktryne? Det er neppe hans feil, men heller PSDatas feil - for det er nok de som har gitt ham tilbud om å få reparert skjermen, vel vitende om at han ifølge loven har krav på en splitter ny. Må du skrive slik, er faktisk produsentens sin feil og de kan prøve å repperer skjermen hans 2 ganger før at han kan forlange helt nye? Og det må skje innen 14dager, han kan og forlange en annen skjerm mens han venter på den andre blir reperert. Håper det var riktig etter eg leste den nye loven som kom i juli (1.7.2002) Alle feil som intreffer de første 6 månedene, beregnes som fabrikkfeil. Og du trenger ikke å bevise noe annet. Det blir en mangelvare hvis ikke PSdata klarer å bevise feilen. Psdata er ansvarlig for feilen, ikke produsenten i dette tilfellet. Psdata har overhodet ingen rettighet til å prøve å reparere varen, siden en skjerm ikke faller inn under " en urimelig kostnad å fremskaffe en ny" (fra Lov om forbrukerkjøp) så ring psdata og krev en ny skjerm, siden de tydeligvis ikke klarer å fixe den. De har kun to sjanser, hvis du har sagt ja til reperasjonen. etter det kan du kreve avslag i pris. Samt de skal også sende deg en låne skjerm, uten kostnad for deg. en urimelig kostnad å fremskaffe en ny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå