Athikez Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Heisan! Kjøpte meg et hovedkort til min PC hos en nettbutikk. Fikk varen fort og sikkert fram. Varen fungerte sikkelig i ca. 2månder. En gang når jeg skulle starte maskinen så fungerte ingenting. Jeg feilsøkte osv.. jeg fant ut av hovedkortet var defekt. Tok da kontakt med butikken fikk da beskjed om at hovedkortet må sendes til reperasjon til deres leverandør. Fikk da oppgitt hvor varen skal sendes, RMA nr til varen osv.. Sendte da varen, men jeg måtte da betale for frakten. Det ble på ca.100kr med smartpost hos posten. Mitt spørsmål har jeg krav på å få dekket frakt? I og med at jeg betaler frakt til reperasjon? Endret 29. oktober 2007 av Adda Lenke til kommentar
Loko Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Avhjelpsforsøket skal skje uten kostnad og ulemper for kjøper, så ja du kan kreve fraktkostnadene dekt. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Takk skal du ha! Står det noe om det i forbrukerkjøpsloven? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Forbrukerkjøpsloven sier helt klart at selger skal betale for frakt. Du kan 1) Kreve at butikken forhåndsbetaler, dvs. sender deg et papir/klistremerke som du hiver på en eske og sender kostnadsfritt (dvs. selger har betalt allerede for portoen), eller 2) Få tilbakebetalt det du har betalt. Nummer 2 krever selvsagt at du har kvittering og sender kopi av denne til selger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå