HDSoftware Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Heisan Jeg har hele tiden brukt min OCX i en FORM basert applikasjon. Nå ønsker jeg derimot å lage en service og tenker at jeg må lage en klasse som håndterer hele OCX'en og så lage en Service klasse som nyttegjør seg av denne klassen. Jeg har prototypet klassen slik: private class BapsiClass : BAPSIACTIVEXDLLNETLib.BAPSIACTIVEXDLLNETClass Når jeg kompilerer dette og kjører så feiler programmet i det denne klassen instanseres. Noen grunn til det? Må jeg ta med flere interface's for å bruke OCX'er? Lenke til kommentar
Paull Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Er vel typisk at den ikke får tak i COM-interfacet eller noe slikt? Er en liten tråd om det på MSDN-forumet: http://forums.microsoft.com/MSDN/ShowPost....39&SiteID=1 Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Ja, jeg har lest den tråden. Min OCX er for det første registrert. For det andre så virker den helt strålende i et annet program jeg har laget i VB. Jeg ser også at OCX'en er tilgjengelig fordi Intellisense plukker den opp når jeg skriver kode. Må være noe annet. Eneste forsjellen som sagt er at i det nye programmet så har jeg ikek noe vindu som jeg kan dra OCX'en fra Toolbaren til. Dette er en helt standard klasse. Derfor luyrer jeg fortsatt på om det er noe mer jeg må ha med. Opprinnelig tenkte jeg at jeg skulle bruke en Component Class, men fikk en del problemer jeg ikke klarer å adressere så jeg kare kopierte all koden min rett over i en klasse og vips så kompilerer det som bare det. Bortsett fra selvsagt at jeg ikek får instansert den klassen som tar med seg OCX'en slik jeg viste til. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 HAHAHAH! Latterlig! Det er fordi, igjen, at jeg sitter på en Vista64bit og må tvinge proigrammet til å lage en x86 app. Det holder altså ikke med "Any CPU" når man bruker OCX. Så vet vi det Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Det samme har jeg styret med. Kompilerer til x86, så funker det fint, men "Any CPU" klikker på en 64-bits CPU Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå