Gå til innhold

OCX feiler med feil 80040154

Anbefalte innlegg

Heisan

Jeg har hele tiden brukt min OCX i en FORM basert applikasjon. Nå ønsker jeg derimot å lage en service og tenker at jeg må lage en klasse som håndterer hele OCX'en og så lage en Service klasse som nyttegjør seg av denne klassen.

Jeg har prototypet klassen slik:

private class BapsiClass : BAPSIACTIVEXDLLNETLib.BAPSIACTIVEXDLLNETClass

Når jeg kompilerer dette og kjører så feiler programmet i det denne klassen instanseres. Noen grunn til det? Må jeg ta med flere interface's for å bruke OCX'er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg har lest den tråden. Min OCX er for det første registrert. For det andre så virker den helt strålende i et annet program jeg har laget i VB. Jeg ser også at OCX'en er tilgjengelig fordi Intellisense plukker den opp når jeg skriver kode. Må være noe annet.

Eneste forsjellen som sagt er at i det nye programmet så har jeg ikek noe vindu som jeg kan dra OCX'en fra Toolbaren til. Dette er en helt standard klasse. Derfor luyrer jeg fortsatt på om det er noe mer jeg må ha med. Opprinnelig tenkte jeg at jeg skulle bruke en Component Class, men fikk en del problemer jeg ikke klarer å adressere så jeg kare kopierte all koden min rett over i en klasse og vips så kompilerer det som bare det. Bortsett fra selvsagt at jeg ikek får instansert den klassen som tar med seg OCX'en slik jeg viste til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...