Gå til innhold

Nine Inch Иails - albumguide og diskusjonstråd

svinepelz

Hvilket album av Nine Inch Nails liker du best?  

40 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Pretty Hate Machine
      4
    • Broken (EP)
      0
    • The Downward Spiral
      22
    • The Fragile
      10
    • With Teeth
      3
    • Year Zero
      1
    • Ghosts I-IV
      1
    • The Slip
      1

Anbefalte innlegg

Nytt album fra Nine Inch Nails!

ghosts.nin.com

Du kan laste ned 9 spor gratis, eller betale 5 $ for 36 spor + en pdf-bok og grafikk. Det er så stor trafikk på siden at jeg ikke kommer inn, så jeg har lastet det ned via bittorrent (regner med det er OK å tipse om dette siden albumet faktisk er gratis).

Jeg synes Trent har vært mistenkelig produktiv med tanke på alle plateslippene i det siste. Først kom Year Zero Remixed, så produserte han The Inevitable Rise and Liberation of NiggyTardust med Saul Williams i tillegg til å være med på noen låter selv, og nå dette. Dog kan jeg ikke klage på at min favorittartist leverer så mye nytt materiale. Bare det ikke låter uferdig.

Glimrende guide, forresten.

Endret av contaminated
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sant nok.

Nine Inch Nails presents Ghosts I - IV, a brand new 36 track instrumental collection available right now. Almost two hours of new music composed and recorded over an intense ten week period last fall, Ghosts I - IV sprawls Nine Inch Nails across a variety of new terrain.

Trent Reznor explains, "I've been considering and wanting to make this kind of record for years, but by its very nature it wouldn't have made sense until this point. This collection of music is the result of working from a very visual perspective - dressing imagined locations and scenarios with sound and texture; a soundtrack for daydreams. I'm very pleased with the result and the ability to present it directly to you without interference. I hope you enjoy the first four volumes of Ghosts."

De har gitt ut en ultrahypermega-limited boks til 300 $, signert og nummerert av Trent selv, men den er allerede utsolgt. Tror jeg får gå for deluxeboksen til 75 $ i stedet, hvis da ikke den også blir solgt ut før jeg fyller 18 og får Visakortet mitt.

Lenke til kommentar

Liker sangen Just like you imagined veldig godt. Kan dere anbefale lignende sanger? Har hørt litt av NIN på last.fm(kun 30sek), og kan ikke si jeg syns det er noe spesielt.

Endret av FL1P
Lenke til kommentar
Liker sangen Just like you imagined veldig godt. Kan dere anbefale lignende sanger? Har hørt litt av NIN på last.fm(kun 30sek), og kan ikke si jeg syns det er noe spesielt.

Du har hørt 30 sek av NIN, og synes ikke det er noe spesielt? Ja ja :)

Edit: Eller du mente kanskje at du har hørt mange snutter på 30 sekunder.

Vanskelig å anbefale låter basert på noe du liker, men A Warm Place (fra The Downward Spiral) minner litt om Just Like You Imagined. Kanskje At The Heart of It All, men det er egentlig ganske far fetched.

Endret av svinepelz
Lenke til kommentar

Du har hørt 30 sek av NIN, og synes ikke det er noe spesielt? Ja ja :)

Edit: Eller du mente kanskje at du har hørt mange snutter på 30 sekunder.

Vanskelig å anbefale låter basert på noe du liker, men A Warm Place (fra The Downward Spiral) minner litt om Just Like You Imagined. Kanskje At The Heart of It All, men det er egentlig ganske far fetched.

Snutter på 30sekunder selvsagt. :)

Takk, skal sjekke ut låtene straks.

Lenke til kommentar

All good. :)

Som med de fleste utgivelser så har Ghosts vokst på meg etter at det kom ut. Vanligvis så liker jeg ikke at musikk er en passiv ting i bakgrunnen, siden jeg liker å "studere/lytte" til det jeg hører på. Men dette her ser jeg så absolutt fram til å ha på iPoden. Ser fram til å dagdrømme med Ghosts. ;)

Skal bli spennende å se hva som skjer videre.

Lenke til kommentar

Ja, jeg skjønner hva du mener med passiv musikk i bakgrunnen, jeg er ikke noe glad i muzak jeg heller. Ghosts funker derimot i mange sammenhenger. Albumet er ganske forskjellig fra f.eks. Quake-soundtracket, som er veldig ambient (hm, kanskje jeg skal ta med det også i albumguiden), men som også funker på et vis til lytting.

Tror nøkkelen ligger i det du sier om dagdrømming, Ghosts funker glimrende som bakteppe for slikt :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Pitchfork har fått ut en review av Ghosts, rating 5/10:

http://www.pitchforkmedia.com/article/reco...274-ghosts-i-iv

"There's not a song to be found anywhere on Ghosts; nearly every one of the untitled instrumental sketches here feels emaciated and half-finished. What we're left with is two hours' worth of really good soundtrack music for American remakes of Japanese horror films."

"Plenty of the individual sounds here are just gorgeous, and Reznor even expands his palette a bit to encompass marimbas, banjos, and percussively Beck-like slide-guitar. He layers these sounds expertly, setting glassy pianos against distant roaring-siren counterpoints or interrupting a pulsing drone-hum with a surprisingly accessible bar-rock chug. But even as the tracks progress, nothing really goes anywhere or stands on its own-- even the best track here is essentially half of a really good Nine Inch Nails song."

Lenke til kommentar

Bare sunt med objektivitet. :)

Usikker på hvilken karakter jeg ville gitt selv, men uansett høyere enn 5/10.

Har hørt mye på albummet etter at det kom ut.. Har slakket litt av i det siste, men kommer så absolutt til å høre jevnt på det fremover. Noe av det jeg synes er mest inspirerende med albummet, er hvor kompromissløst det hele er. Opplever utvilsomt det som et "friskt pust".

Endret av Istapp
Lenke til kommentar

Gårsdagens blogginnlegg:

hold the standard CD version of GHOSTS in my hands: CHECK

see the new deluxe packages coming off the printing press: CHECK

listen to the Blu-Ray version of GHOSTS to check for errors: CHECK

start working on set-lists for the upcoming tour: CHECK

continue work on a something I can't tell you about yet: CHECK <- :dribble:

get a shitty, poorly written "review" of GHOSTS by an asshole who probably didn't listen to the record on Pitchfork: CHECK

Everything going as planned!

More soon.

TR

Hva er deres favorittlåter fra NIN? Et umulig spørsmål for min del siden det er så mye forskjellig materiale, men The Day The World Went Away på AATCHB er hvertfall en av mine.

Lenke til kommentar
Hva er deres favorittlåter fra NIN? Et umulig spørsmål for min del siden det er så mye forskjellig materiale, men The Day The World Went Away på AATCHB er hvertfall en av mine.

Det er så mye bra å ta av... jeg hadde lenge hangup på Gave Up, men det har gitt seg litt. Happiness In Slavery er uendelig tøff, men jeg er også svak for Reptile. Sin, Closer, We're In This Together, Something I Can Never Have, Piggy, The Becoming og Eraser er andre favoritter som jeg knapt klarer å si ikke er mine favorittlåter av NIN.

Tipper forresten at Trent har et lite horn i siden til Pitchfork etter at de ga The Fragile noe sånt som 1.7/10... selv synes jeg anmeldelsen i Pitchfork av Ghosts har noen gode poenger, men 5/10 var i minste laget.

Lenke til kommentar
Pitchfork er noen oppblåste drittsekker, ingen tvil om det.

Pitchfork er vel i grunn en nettside som liker å nappe i løken mens de hører på indierock, så at de ikke setter overdrevent stor pris på musikken til Trenter'n kommer vel egentlig ikke som noe sjokk. Det blir litt som om man skulle fått en skribent i Metal Hammer til å anmelde den siste plata til DJ Bobo.

Uansett, favorittsanger.. Dead Souls, Head Like a Hole, And All that Could Have Been, Into the Void, Starfuckers Inc., Only, The Hand that Feeds, Capital G, Something I Can Never Have, Big Man With a Gun, Reptile, Closer, Heresy, Happiness in Slavery, Piggy, Hurt (selv om jeg foretrekker Johnny Cash-versjonen) og The Perfect Drug må nevnes. Det er i alle fall de jeg kan komme på sånn i farta.

Endret av Eldritch
Lenke til kommentar

Nå har jeg lest hele anmeldelsen fra Pitchfork og jeg er enig i at de hadde noen gode poenger, men allikevel synes jeg albumet fikk for dårlig omtale. Jeg synes også at det er rart at de har ignorert den visuelle delen av albumet, da det utgjør mye av den totale opplevelsen.

Cun: Er dette noe for deg, som filmskaper?

Endret av contaminated
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...