ChrisCon Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Bare lurer på hva CAS i ram er for noe. Lenke til kommentar
jason Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 For å slippe å skrive alt for mye, her er en god forklaring:http://www.sysopt.com/articles/latency/ Lenke til kommentar
phenomenon Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 CAS har med hastigheten på RAMen å gjøre. CAS 2 er raskere enn CAS 3. Du merker ikke særlig hvis ikke du har en prossessor på 1GHz eller mer, da merkes det. Ikke alle RAM tåler CAS2 (de blir ustabile). CAS innstillingene finner du i BIOS. Det er tre innstillinger i for CAS. Håper det hjalp Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Quote: On 2002-01-05 12:00, phenomenon skrev:CAS har med hastigheten på RAMen å gjøre. CAS 2 er raskere enn CAS 3. Du merker ikke særlig hvis ikke du har en prossessor på 1GHz eller mer, da merkes det. Hva er dette for noe tullball!? Selvfølgelig merker man det! På en Athlon 650MHz på et ABit KA7-100 hovedkort med Mosel 128mb PC133 7ns SDRAM (+GeForce2 GTS) merka jeg FORSKJELL ja! RAM'en satt jeg til CAS2, Turbo Memory Timings, 4-Way Bank Interleave. Merker noen FPS i spill og noen hundre poeng i 3dMark2000. Ikke kom her og si at man ikke merker sånt bare fordi CPU'en ikke er 1GHz+! Det er ingen logikk i det.. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Han mente sikkert at det ikke blir noen stor, merkbar forskjell. Greit, noen hundre poeng i 3D Mark 2000 er jo en del det, men det trenger ikke bety så mange fps i forsjkell. Har man feks 40 fps, vet jeg ikke om en økning til feks 45 fps blir noe man legger særlig merke til i praksis. Og dette med hvor rask prosessoren er -- her mente han sikkert at jo raskere prosessoren er, jo mer forskjell blir det. Som sagt blir det kanskje ikke noen stor merkbar forskjell på feks 40->45fps, men hvis det øker med 10-15-20 fps blir det en annen sak. Lenke til kommentar
phenomenon Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Riktig mbst. Forskjellen øker med prosessorhastigheten. Og jeg mente fysisk merkbar forskjell... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå