G2Petter Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Jeg tenkte at jeg skulle prøve Ubuntu igjen. Tidligere forsøk har strandet på grunn av manglende WLAN-støtte, men denne gangen ser det bedre ut. Kortet ble ikke installert av seg selv, men det ble enkelt lagt til med Windows Wireless Drivers og Windows-driveren lastet ned fra Acer.com. Maskinen er en Acer Aspire 5040 med et Atheros AR5005G-kort. Nå finner jeg kortet i Network Manager, men jeg kan ikke gjøre noe fordi jeg ikke kan slå på kortet. Det er en knapp foran på maskinen som slår det på, og den styres av drivere i Windows. Finnes det en måte jeg kan enten installere drivere for knappen, eller kjøre en kommando for å slå WLAN av og på? Lenke til kommentar
Del Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Sikker på at den ikke er på da, har du prøvd å koble til med network manager? Lenke til kommentar
MarkT Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Prøv i en terminal: sudo iwconfig wlan0 up eller sudo ifconfig wlan0 up Det er null, ikke en o. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 @Del: Jeg finner ingen nettverk i Network Manager, og når jeg skriver inn en SSID til et nettverk som jeg vet det skal være dekning på, klarer den ikke å koble til. @MarkT: sudo ifconfig wlan0 up fullførte uten feilmeldinger, men det løste dessverre ikke problemet. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 skriv "iwconfig wlan0" i terminalen og post resultatet. prøv "iwlist wlan0 scan" og se om den lister opp nettverket ditt. Lenke til kommentar
sim Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Tror denne guiden skal hjelpe deg litt på vei: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=224349 Kanskje du må se litt på denne guiden etterpå: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=325899 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå