Quattro7 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hei! ;D Har begynt å jobbe i en restaurant som bruker relativt gammelt overvåkningssystem. Det er 2 kameraer, og begge er kablet inn til et kontor hvor det står en CRT monitor med kasettopptaker. Kasetten skiftes hver dag. Jeg har tenkt å oppgradere dette hvis det er mulig å gjøre det slik jeg tenker. Hvis jeg kjøper et nettverkskamera (kablet eller trådløst), og kobler dette til en server. (Vista Home Server etc.), kan jeg da få et program til å automatisk ta opp, og lagre det i mapper med dato på? Hver gang klokka blir 00:00 så skifter begynner et nytt opptak? Og eventuelt få dette automatisk slettet etter 15 dager elns? Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hei! ;D Har begynt å jobbe i en restaurant som bruker relativt gammelt overvåkningssystem. Det er 2 kameraer, og begge er kablet inn til et kontor hvor det står en CRT monitor med kasettopptaker. Kasetten skiftes hver dag. Jeg har tenkt å oppgradere dette hvis det er mulig å gjøre det slik jeg tenker. Hvis jeg kjøper et nettverkskamera (kablet eller trådløst), og kobler dette til en server. (Vista Home Server etc.), kan jeg da få et program til å automatisk ta opp, og lagre det i mapper med dato på? Hver gang klokka blir 00:00 så skifter begynner et nytt opptak? Og eventuelt få dette automatisk slettet etter 15 dager elns? Kjøper du deg en "box" som alle kamrane er koblet i. på de boksen som er litt avanserere har du gode lagrings alternativer. som f.eks dato navn osv. den boksen lagrer data og kan sende filmen over nett straming altså så du kan få en sms når det er bevelges i kamrane. mulighetene er mange! Lykketil Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 box? link? Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 box? link? skal du kjøpe nye camarer? tror den heter RVC dekoder. skal sjekke det på jobben imorgen. tror kanskje den RCV boksen må passer til dinne kamraer. men skal fine ut riktig navn på boksen Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Sannsynligvis nye kameraer også, ja. Lenke til kommentar
Alfapus Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Og eventuelt få dette automatisk slettet etter 15 dager elns? Husk at "Billedopptak skal senest slettes 7 dager etter at opptakene er gjort." http://lovdata.no/for/sf/fa/xa-20001215-1265.html#8-4 Lenke til kommentar
avo Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Sjekk med de som driver med overvåking ført. Tipper en dedikert harddiskopptaker er omtrent like billig som å sette opp en server, og driftssikkerheten er myyye bedre. Kan anbefale Detec - www.detec.no Finnes sikkert mange anndre som driver med slikt også. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) http://www.focussecurity.no/ har sånne opptaker. så ca priser: for 4 video innganger, med skjerm og lagring i 7dager koster ca 7k til 10k (du får og veldig mye dyrer) det som er kjekt med dem ferdig systemene siden det er webside du går på for og kontroler den og du kan lett se live bilde hjemme fra. Endret 29. oktober 2007 av ranvik Lenke til kommentar
Thrak Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Det enkleste/rimeligste er nok å kjøpe ip-kameraer hvor det følger med brukbar dvr-software, eventuelt slå på stortromma og kjøpe en virkelig god softwarepakke. Jeg ville ikke brukt penger på analoge kamerasystemer i dag hvis ikke man allerede har store verdier i slikt utstyr. Softwaren som følger med kameraer fra Vivotek er ganske enkel, men dekker de fleste behov opptil 16 kameraer, kameraene er også svært rimelige og finnes i mange utgaver. Andre kameraprodusenters software er sikkert tilsvarende. Styr unna trådløse kameraer hvis mulig da dette kan være vanskelig å få stabilt. Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Takk alle sammen, skal se på lenkene. Ønsker ikke å bruke veldig mye penger. MAKS 5000,- Lenke til kommentar
war2war Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 http://www.hafslund.no/bedrift/produkter/v...sp?produktid=77 Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hvor mer lys du har der camrane står hvor biligre kamerarer kan du kjøpe. Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Kameraet heter "Mythos MCC 500". Kabelen fra kamera til videoopptaker er "MCBZ06 100 TF Muhicable" og koblingene ser ut som på S-VIDEO og som på sånne gamle datamuser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå