mghogli Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) I Januar i år kjøpte jeg "OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition PC-3200 2x1024MB (2-3-2-5) 400Mhz E.L." hos Netshop for småpene 2.275,- Også ser jeg jo ymse annonser rundtomkring der det koster 700 kroner for 2 gig RAM. Hvordan er de RAM brikkene jeg har kjøpt sammenlignet med dagens? HK'et mitt støtter bare opp til PC-3200, men er det noen som har noen anbefalinger å komme med? (bortsett fra å bytte ut alt da Er helt ubrukelig når det gjelder timings og slikt.. Men skulle gjerne hatt bedre ytelse! Endret 29. oktober 2007 av mghogli Lenke til kommentar
Zoxc Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Brikkene du har, har veldig fine timings, men for 2000,- kunne du nesten bytta ut alt =P Trur du ikkje får bedre DDR brikker. Lenke til kommentar
prarne Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Blir vel halvveis katta i sekken det ja... Men sånn er livet noen ganger når man er interessert i hardware... Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Katta i sekken var det jo definitivt ikke, det var nok noen av de beste DDR 3200 brikkene du kunne få tak i, og prisen på minne var såpass høy i "gamle dager" Lenke til kommentar
mghogli Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 OK, ja men det er bra å høre! Da er det kanskje resten av PC-en min som er flaskehals da.. Sliter nemlig med veldig lav performance i div spill.. wow er et eksempel. Kjører HL2: episode 2 på max på 1280*1024, men i wow kan jeg fyre alt på low, og likevel ha steder hvor jeg har 8 fps >< UTROLIG irriterende... Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Er nok resten av PC-en det står mest på (eventuelt dårlige skjermdrivere) Det er veldig få spill i dag som "krever" over 2GB minne. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Minne har ikke så mye å si for grafikkytelse i mange spill så lenge du har mer enn 1gb, du nevner derimot ikke resten av hw. Lenke til kommentar
mghogli Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Har en AMD Athlol 64 3400+, de nevnte RAM brikkene, og et ATI X1950pro AGP grafikkort. HK: Asus K8N socket 754... kan det være prosessoren da kanskje? Hadde håpet den skulle holde stand en stund til.. Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Prosessoren skal ikke være et problem til wow vertfall (står nok litt verre til med de helt nyeste spillene). Setter en tier på driverproblemer, prøv og oppgradere (evt nedgradere) til en annen versjon av chipsett og skjermkort-drivere. Lenke til kommentar
mghogli Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Skjermkort driverne er oppgraderte til siste versjon. Eneste er at jeg fikk blåskjerm etter installasjon, og da måtte jeg endre fra AGP to PCI bridge til PCI to PCI bridge. Tror ikke dette skulle ha så mye å si da jeg uansett har hatt dårlig performance i wow helt siden jeg oppdaget outland Men tror jeg avslutter herifra.. det skled egentlig ut i den løsningen at det IKKE er minnet mitt i hvertfall! Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå