tjumsen Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Jeg trenger hjelp til gjestebok script som jeg vil prøve og legge om til at mine medlemer kan få sin gjestebok ut i fra gjesteboken jeg har .. for eksempel : bruker : olsen vil ha gjestebok og da får han gjestebok.php?user=olsen&skriv at det blir gjesteboken hans .. noen som kan hjelpe meg .. Jeg bruker flate file system jeg har ikke noe script på noe sant her .. trenge hjelp Jeg trenger php script som hjelper med med dette her .. jeg veit ikke korleis jeg skal sette dette opp Endret 30. oktober 2007 av tjumsen Lenke til kommentar
itsmebth Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Kan vi få se på koden din? Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Uten å ha sett koden din så bør vel noe slik fungere: $navn = (isset($_GET['user']) && preg_match('/^[a-zA-Z0-9]$/, $_GET['user']) ? $_GET['user'] : false); if(!$navn) { echo 'Feilmelding';exit; } $mappe = '/her/ligger/falt/fil/lageret'.$navn; // Bruk mappe til å laste inn flatfiler Lenke til kommentar
tjumsen Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Uten å ha sett koden din så bør vel noe slik fungere: $navn = (isset($_GET['user']) && preg_match('/^[a-zA-Z0-9]$/, $_GET['user']) ? $_GET['user'] : false); if(!$navn) { echo 'Feilmelding';exit; } $mappe = '/her/ligger/falt/fil/lageret'.$navn; // Bruk mappe til å laste inn flatfiler her er koden til min gjestebok Har ikke fått slått den sammen til 1 fil enda Gjestebok.php: <form action="post.php" method="post"> Ditt navn:<input type="text" name="navn"><br> <br> Hilsen:<br> <TEXTAREA NAME="meld" COLS="50" ROWS="5"></TEXTAREA><br> <br> <input type="submit" value="Hils"> <?php if (($_POST["navn"] == "" ) && ($_POST["meld"] == "" )) echo "Fyll ut alle felter"; ?> <fieldset> <legend> Hilsner </legend> <br> <?php include("gb.txt"); ?> <br> Er ikke din hilsen her? <a href="java script:history.go()">Trykk her for å oppdatere</a> </fieldset> post.php: <?php if (($_POST["navn"] == "" ) && ($_POST["meld"] == "" )) die("<a href=\"gb.php\">Fyll ut</a>"); else $navn = $_POST["navn"]; $melding = $_POST["meld"]; $dato = date("F j, Y"); $tid = date("G.i.s"); $d = date("D"); $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $tekst="Skrevet av <b>{$navn}</b>, <b>{$d}</b>, Klokka: <b>{$tid} - {$dato}</b><br> <u>Tekst:</u><br><b>{$melding}</b><br><hr><br>"; $file = fopen('gb.txt', 'a', 1); fwrite($file, $tekst); fclose($file); { echo "Din ønske/hilsen er lagt til"; echo "<br><br><a href=\"gjestebok.php\">Se i gjesteboken</a>"; } ?> Endret 29. oktober 2007 av tjumsen Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Tror det enkleste ville vært mysql (hvis du har det, så burde du bruke det) Det blir mye rot, og du må lage en gb.txt til hver og en som skal ha gjestebok. Med mysql trenger du 1 script istedenfor 3 som du trenger med flatfil system.. Endret 29. oktober 2007 av Famen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå