Skandinav Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Jeg har et passivt 8600 kort, uten kabinettvifter i hver ende, tok det PC-en 10 minutter å produsere svart skjerm (i idle), grunnet varme. Kjøleribbene var ikke til å ta på. Endret 30. oktober 2007 av TOMpsy Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Dette er virkelig det kortet jeg har venta paa. Tenkte foerst paa en stille 8600, saa en 8800 gts 320 med 3.parts vifte men naa.... ...bring the new games on.. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg har et passivt 8600 kort, uten kabinettvifter i hver ende, tok det PC-en 10 minutter å produsere svart skjerm (i idle), grunnet varme. Kjøleribbene var ikke til å ta på. Jepp, akkurat samme opplevelsen å erfaringene jeg å mange andre har med realtivt raske skjermkort med passiv kjøling, og 8600 kort har jo mye lavere TDP enn 105w. Uansett hva folk er måtte mene og tro, så må man få bort varmen fra kortet og kabinettet for å kunne kjøre stabilt i spill som krever 100% gpu over lang tid, og det avhenger av luftsirkulasjon fra kabinettvifter når man mangler skjermkortvifte. Noe som = litt viftestøy. For å minimere støy og fortsatt sikre stabilt kort kan man feks. stripse fast en 12cm 16db mist vifte på kortet. Denne lager selvfølgelig lyd, men er mye stillere enn de små viftene som vanligvis følger med skjermkort. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Mitt inntrykk er at passive skjermkort krever "enorm" luftgjennomstrømning i kabinettet. Den beste løsningen er å lage skjermkort som sender varmen rett ut av kabinettet så kan man heller satse på støysvake vifteløsninger på skjermkortene. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 en 12 cm vifte på halv hastighet oppå kjøleren er både lydløst og vil bidra til en enorm kjøling siden kjøleren er ganske så overkill i utgangspunktet Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Noen i det hele tatt som selger Sparkle i norge da? Lenke til kommentar
SF2-Guile Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Pixmania fører Sparkle, men de holder til i Frankrike. Ellers vet jeg ikke om noen. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Pixmania fører Sparkle, men de holder til i Frankrike. Ellers vet jeg ikke om noen. De får så dårlig kritikk som butikk at jeg ikke ville handlet der. Lenke til kommentar
SF2-Guile Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Handlet der jeg for å få Sparkle 8800GTX. Men Som nevnt av meg flere ganger tidligere i diverse tråder så synes jeg det er synd at ingen norske nettbutikker tar inn Sparkle. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 en 12 cm vifte på halv hastighet oppå kjøleren er både lydløst og vil bidra til en enorm kjøling siden kjøleren er ganske så overkill i utgangspunktet Skal ikke mer til enn det, og resultatet blir nesten lydløst. En 120mm vifte @ 700-800 rpm hører man ikke. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Handlet der jeg for å få Sparkle 8800GTX. Men Som nevnt av meg flere ganger tidligere i diverse tråder så synes jeg det er synd at ingen norske nettbutikker tar inn Sparkle. Må man fortolle varene og sånt hvis man handler der, eller er den prisen som står i norske kroner det man faktisk må betale? De har forsåvidt ikke fått 8800 GT kortet inn enda, så det spiller ikke så stor rolle, men bare sånn i tilfelle jeg skulle ha lyst til å handle der i fremtiden. Lenke til kommentar
SF2-Guile Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Det som står der er det du må betale. Det opplyser de også om på siden. Men de prøver også på å prakke på deg en ubrukelig avtale til et par 100lapper. Du må inn på noe agreement saker for å fjerne det. Prisen er ikke gæærn. Men siden lageret er i Frankrike så tar det litt tid å få levert det. Retur har jeg ikke prøvd meg på så der skal jeg ikke uttale meg. Lenke til kommentar
brendas Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Da har AnandTech testet ut dette skjermkortet, i en config som er rimelig nær worst case mtp varmeutvikling i kabinettet: http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3165 Lenke til kommentar
Fredrik.B Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 kan vel også si at multicom selger dette med 8stk vistnok på lager. http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...60;c:36132;r:pg Lenke til kommentar
N_B Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 kan vel også si at multicom selger dette med 8stk vistnok på lager. http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...60;c:36132;r:pg Det der ser ut til å være en variant med vifte. Men da fører de i det minste Sparkle-produkter. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Bildet er av et med vifte, men om man slår opp modellnummeret på Sparkles side, får man opp den passivt kjølte utgaven. Så det ser ut som at Multicom har satt opp feil bilde. Lenke til kommentar
N_B Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Bildet er av et med vifte, men om man slår opp modellnummeret på Sparkles side, får man opp den passivt kjølte utgaven. Så det ser ut som at Multicom har satt opp feil bilde. Det stemmer ikke helt.. Modellnummeret (SF-PX88GT512D3-HP) er det samme på variantene med/uten vifte, men den passive har i tillegg slengt på "Cool Pipe 3", noe det ikke står noe om hos multicom. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Ja, ser ut som det. Vel, eneste måten er vel å spørre webshoppen hvilken modell de har på lager. Endret 3. desember 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå