HrSteen Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 morn, begynner å lure på om jeg bare har datospørsmål på dette forumet Men her er problemet mitt. Har 2 datoer: ?sDate 11102007 ?sInvoiceDate 16102007 Ser jo ganske greit ut. Jeg prøver meg på dette: ?Format(sDate, "##-##-####") 11-10-2007 ?Format(sInvoiceDate, "##-##-####") 16-10-2007 Alt ser rett ut. SÅ prøver jeg meg på dette: dLineDate = CDate(Format(sDate, "##-##-####")) dInvoiceDate = CDate(Format(sInvoiceDate, "##-##-####")) ?dLineDate 2007-11-10 ?dInvoiceDate 2007-10-16 Spørsmålet: Hvorfor blir den ene satt til en dato i november? Og den andre til oktober? Begge er oktober, hvordan får jeg det til? føler meg dum. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Ren gjetning, men kan det være at di ikke antyder hva slags format du vil bruke? Noen steder i verden er faktisk datoformatet mmddyy i stedet for våres format som er ddmmyy. Kan det derfor hende at du uten at du vet det bruker feil format og at VB, fordi det ene sifferet i det ene tilfellet er 16, tvinger om formatet? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Bruk Datevalue istedetfor Cdate når du lager datoer fra strenger, så skal koden ta hensyn til regionale innstillinger. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå