freolss Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Det står mellom disse: https://prisguiden.no/product.php?productId=82650 og https://prisguiden.no/product.php?productId=83478 Hva ville DU valgt, og hvorfor? Noen erfaringer med de ulike? Hilsen en som tenker altfor mye om dagen.. hehe Lenke til kommentar
Innos Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Jeg ville valgt G1S da denne har bedre skjermkort, mer lagrinsplass (90 gb), eSATA og koster hele 700 kr mindre. I tillegg så medfølger det ryggsekk, og en svært god mus, som begge matcher PC-en. Eneste grunnen til å velge den andre er at den veier 300 gram mindre, at den er mindre "jalla" og at det er en HP-maskin. Lenke til kommentar
freolss Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Jeg ville valgt G1S da denne har bedre skjermkort, mer lagrinsplass (90 gb), eSATA og koster hele 700 kr mindre. I tillegg så medfølger det ryggsekk, og en svært god mus, som begge matcher PC-en.Eneste grunnen til å velge den andre er at den veier 300 gram mindre, at den er mindre "jalla" og at det er en HP-maskin. Takk for svar Heller litt mot denne selv og, blant annet pga jeg tror jeg foretrekker blank skjerm. Samt at jeg syns den ser stiligere ut, selv om den også er litt på kanten. Gode specs på begge uansett. Prisen er også en fordel ja! Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Det står mellom disse: https://prisguiden.no/product.php?productId=82650 og https://prisguiden.no/product.php?productId=83478 Hva ville DU valgt, og hvorfor? Noen erfaringer med de ulike? Hilsen en som tenker altfor mye om dagen.. hehe Ville uten tvil valgt HP da det er en solid bedriftsmodell uten blank skjerm. Den tåler transport, har tre års garanti og masse originalt tilleggsutstyr. Har allerede en 8510b og en 8710w i familien og er kjempefornøyd. Lenke til kommentar
freolss Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Se der ja. Så er det 50/50 her og. Får da tru at Asus også tåler transport. Men det med blank skjerm eller ikke, er det som er litt avgjørende for meg og. Hadde egentlig bestemt meg for HP, men så fant jeg ut at jeg tror jeg kommer til å savne blank skjerm. Gir jo veldig gode opplevelser av bilder syns jeg. Og gjenskinn har jeg aldri vært plaga med. Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg lurte på akkurat det samme.. Jeg heller mot HP 8510p fordi jeg tror skjermkortet er bedre og den er lettere Jeg lurer bare på en ting. Hvordan av nettbutikkene burde jeg kjøpe den fra. Er XD eller Amentios service bra? Tusen takk for raske svar! Lenke til kommentar
Innos Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) HP 8510 er ikke bedre enn ASUS på noen områder når det gjelder spesifikasjoner. Skjermkortet i G1S er nesten tusen 3dmark06 over korter 8510p har, og det er den del når 8150p bare får ca 3000. Hva som er best kommer veldig an på. Hvor viktig utseende og kvalitet er ifht. ytelse og pris (og pris/ytelse) er vel egentlig det det står om. edit: Selv er jeg pris/ytelse hore, og kjøper gjerne ting som er både bedre og dårligere enn det jeg kanskje har behov for så lenge pris/ytelsen er "nok bedre". Er nok derfor jeg ville valgt ASUSen. Endret 30. oktober 2007 av Innos Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 på amentios side står det også nokka # Ved hjelp av Blu-ray DVD+/-RW SuperMulti tolagsstasjon kan du spille av/brenne HD-innhold. http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=173797 Les 3dmark scoren så ser du at den ikke er veldig dårlig grafikk messig... G1s får bare 3500 i snitt Lenke til kommentar
Innos Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) G1S får ca 4k, og testen der er ubrukelig, de kjører i 1024 oppløsning, som ikke sier noe som helst når skjermen er på 1680x1050... Forskjellene var ikke så store som jeg hadde ventet, men er fortsatt på ca fem hundre, som er en del. Baserte tidligere utsangnet på at notebookcheck oppga 2600's 3dmark06 som ca 3k, mens g1s fikk ca 4k i en test av dem (denne hadde attpåtil dårligere cpu). Når jeg sier ca fem hundre nå, så baserer jeg meg på denne og denne testen. Forskjellene blir kanskje mindre på de maskinene man kjøper i Norge da CPU er like god, men dette er nok ikke allverden. Endret 30. oktober 2007 av Innos Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Det du mener om at 1680x1050 ikke er testet. Dette er nativ størrelsen på skjermen - det bilde som blir best på skjermen. Men det betyr også at man kan skru ned oppløsningen. Men da lurer jeg på (sikkert dummeste spørsmål i verden) men hvordan oppløsning er det på den test versionen på 3dmark06? Lenke til kommentar
Innos Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Selvfølgelig kan man det, men greia er at man ikke spiller i 1024 når man han er skjerm på 1680. Har du prøvd dette før? Det har jeg, og det er nitrist... edit: Begge er gode kjøp, eneste jeg vil frem til er at G1S har bedre ytelse, og også pris/ytelse, rent "spesifikasjonsmessig". I tillegg har den eSATA, og det medfølger en sekk og en relativt god mus, som også trekker opp. Og jeg sa aldri at den var dårlig grafikkmessig, bare dårligere enn G1S. Endret 30. oktober 2007 av Innos Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 jeg spiller CS på 640x400 (ett eller annet) Veldig lav oppløsning.. Funker helt fint (haha) Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 ærlig talt kunne jeg trengt litt flere meninger.. Så da starter jeg en "VoTe" Skriv Asus G1s på her om du synes jeg burde kjøpe G1sen, skriv i tillegg hvor jeg burde handle fra. Skriv HP 8510p hvis du synes jeg skal gå for den. Skriv i tillegg hvor jeg burde kjøpe den fra Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Av XD og Amentio så hadde jeg valgt XD hvis prisen er den samme, har handlet endel fra amentio det siste året pga lave priser. Men jeg synes amentio er noe trege med leveringen, ofte så kommer varen du bestiller fra utlandet og da tar det par dager ekstra. Hvis jeg ikke har tid å vente så bestiller jeg IKKE fra amentio. Mvh Lenke til kommentar
freolss Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 (endret) På Amentio står følgende på den nyeste utgaven: Optical Drive: DVD Super-Multi/ DVD Super-Multi Light Scribe/HD-DVD/Blu-ray Hva vil det si? er det HD-DVD, eller er dette 4 forskjellige valg? Endret 1. november 2007 av freolss Lenke til kommentar
Innos Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) G1S finnes i flere ulike konfigurasjoner. Spesifikasjonene til amentio viser alle disse, så det er ikke så lett. Er derimot rimelig sikker på at den er lik som hos alle andre pga varenr (ALLTID det man skal se på). Den har mao. ikke hd-dvd. edit: Leif. Endret 1. november 2007 av Innos Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 hint, tror han mener 8510p. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Det trodde jeg også, men det er G1S. Lenke til kommentar
freolss Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Mente G1s ja. Selvfølgelig. Umulig å få svar hos Amentio. Får prøve Multicom da. hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå