cp-nilsen Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Har satt opp en edubuntu tynnklientserver, og det ser ut til å fungere kjempebra. Det var også utrolig enkelt å sette opp, mye enklere enn det hadde vært på windows. Men den bruker utrolig mye minne. Når jeg starter serveren ligger den rett under 100MB. Men når jeg så kobler opp klientene, bruker den nesten 100MB per klient med firefox og openoffice word oppe. Jeg ville kanskje tro at når flere klienter kjørte samme program ville du kunne "dele" litt på filene, slik som f.eks. VMware gjør. Er det mulig å få den til å gjøre dette på noen måte? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Har du gått tom for minne? Hvor mye av det brukte minnet er cache og hvor mye er brukt av programmer? Hvilke programmer er det som bruker alt dette minnet? Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Nei har ikke gått tom, har bare prøvd å koble på 4 klienter enda, er bare et testprosjekt enda. Men hvis alle klientene vil oppta 100MB så er det jo ikke lenge før det går tomt med en 20-30 klienter på. Jeg la sammen minnebruken til alle programmene til en bruker, og kom opp i 70MB, da kjørte verken OOo eller firefox. Spørsmålet mitt er egentlig om det er mulig å få klientene til å "dele" på programmene, slik at ikke firefox lastes opp i minnet 20 ganger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå