S.M. Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Skal ha en pc som skal stå hele døgnet, men jeg vil ha den til å skru av skjermen på et gitt tidspunkt. kl 1500 og på kl 08.00. hver dag. Da tenkte jeg en batch eller lignende i planlagte oppgaver. Er det noen som har noen ide`er Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 http://www.msfn.org/board/lofiversion/index.php/t43043.html Har ikke prøvd den selv, men ser ut til at det bør funke. Ellers kan du google videre på "turn off monitor" batch Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Man kan schedule blank screensaveren, men den skrur ikke av skjermen. Men for CRT-skjermer er jo det bra nok. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Det er 4 plasmaer, Ser litt på : Powercfg.exe http://support.microsoft.com/kb/324347 som har denne: /monitor-timeout-ac minutes Use this parameter to turn the monitor off after the specified number of minutes when the computer is operating on AC power. Use a value of 0 to turn off the timeout. Den exe fila Melkekartong linket til, er det trygt å laste ned ? Endret 29. oktober 2007 av S.M. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Jeg ser på MSFN som nokså seriøse. De har mye stash til windows og sånn.. Blant annet en unattended guide for å lage unattended installs og sånn. I og med at brukeren Yzöwl er en "super-moderator" samt. har omtrent 2000 posts på det forumet der.. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Takk for svar. Leket meg litt med Powercfg.exe og fikk til å endre tiden skjermen skrur seg av. Powercfg /change "Navn på oppsett" /monitor-timeout-ac "antall min" Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Det virket ikke som planlagt. I planlagte oppgave står det at oppgaven er gjort men den endrer ikke "power scheme" Samme hvis jeg høyreklikker oppgaven og velger kjør nå. Det som er merkelig er at hvis jeg dobbelklikker selve batchen så virker det. Nir Cmd virker som et flott program men det sier ingenting om hvordan en skrur på skjermen igjen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå