Gå til innhold

Hvor treig og gammel pc bruker du?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv 7 PC'er:

1stk 486 dx66 (Husker ikke andre speccs..)

1stk Pentium 133, 1mb Video Ram(VGA), 16mb Ram, 1,2GB HDD

1stk Pentium 3 600mhz 256mb Ram , Geforce 2 GTS, 20gb HDD

1stk Pentium 4 1,6ghz 256mb Ram , Geforce 2 MX 200 60gb HDD

1stk AMD XP2100+, 512 DDR Ram ,Geforce 4Ti4600(Gainward),80gb HDD

2stk Bærbare Husker ikke speccs, 600mhz på den ene og 650mhz på den andre tror jeg.. Win ME og Win 98..

Edit : Glemte min 486 dx66 :)

Lenke til kommentar
Hvordan klarer du å instalere XP på en P166? Xp krever jo min 300 MHz........
Skru av det meste av eye-candy, og sørg for å ha nok RAM, så går det greit nok antar jeg. Kjører selv XP på maskinen under, som er min dårligste maskin.

Server i treskuff:

P2 266

QDI 440BX /m 320MB PC66 RAM

VGA-kompatibelt skjermkort ;)

4GB HDD

Lenke til kommentar

Den eldste maskinen som fortsatt er i daglig bruk (filserver) i nettverket her er en olivetti PCS P/75 En med følgende specs:

• Intel Pentium 75 @ 100MHz :D

[*]48MB EDO RAM

[*]Cirrus Logic 2MB PCI skjermkort (det integrerte fungerte dårlig i NT)

[*]3com Fast EtherLink XL 3C905 (første genrasjon)

[*]Creative 4x CD-ROM

[*]Logitech bussmus-kort, 8bit ISA (fra 1987) :p

[*]2x3,2GB harddisker, en Seagate og en Quantum

[*]Windows NT 4.0 Server :D

[*]HP LaserJet 5L

Sist gang maskinen var nede for vedlikehold var når ene harddisken rasa, en 2,1GB Seagate.

Lenke til kommentar

Har en gammel Amiga1200 som brukes til bl.a. å spille musikk når PC'n er optatt med andre ting :) Kan faktisk spille MP3 (i noe redusert kvalitet (22050Hz 8bit)). WAV (ADPCM) lyd spiller den glimrende i 44100Hz 14bit stereo. :)

Ellers er den i nettverk med PC'n (10MBit nettkort) og er dessuten kopla opp til Internet. :D

A1200 m/50MHz 68030/68882

34MB RAM

10Mb PCMCIA Nettkort

1GB HD

40X CDROM

14" VGA monitor

Creative Inspire 2.1 høyttalere

Lenke til kommentar

Hmm.. kult å tenke tilbake på alle maskinene en har hatt:

Første maskinen jeg hadde hjemme var en 486 eller 386 lap som pappa hadde på jobben... Den sto til tider i docking hjemme slik at jeg kunne tegne i paint (Windows 3.1) kjøre Ducktales, Chopres osv.. Husker jeg satt og tegnet så mye i paint...plutselig en dag jeg skulle lagre fikk jeg brått beskjeden "harddisk full"..

Noen år senere fikk vi en P 75... Kjøpte meg en brukt Compaq Laptop også en gang... 486 DX 2 40mhz... måtte bare ha en lap og det var alt jeg hadde råd til...kunne jo ikke brukes til noe.. Fikk også en 286 lap etterhvert som jeg ikke fikk til å funke igjen..var jo ikke noe å ha heller da..

Senere fikk vi en Pentium 200 MMX og neste maskin igjen ble en P3 500 som er i bruk ennå..

I tillegg til denne har jeg stående en 486 DX 4 100mhz lap som ikke brukes noe særlig akkurat. Har også en Compaq P 266 lap som foreldra mine bruker som kartplotter i båt... Den foreløpige "kronen på verket" er min Inspiron 4150 1,7Ghz P4 lap som jeg bruker nå.. men en av dagene så skal det bestilles ny stasjonær P4...(lengter etter å spille igjen..)

Sykt å tenke på egentlig hvor mange det har blitt..(all takk til min far som har hjemme-PC avtale 8) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...