da9mt Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Eg har ein XPS M1710, eg har 1GB minne (skal oppgradere til 2GB minne ganske snart), 2Gh dual core prosessor, GeForce 7900 GS. Lurer aller fyrst på om eg har god nok PC (eller kommer til å få) til å drive Crysis. Om ja, burde eg kjøre det i Vista med DX 10 eller XP med DX 9? Lenke til kommentar
TronDoZY Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Du kan ikke kjøre det med DX10, men du kan kjøre det på DX 9 i XP eller VISTA. Du kommer nok til å spille på medium. Endret 13. november 2007 av TronDoZY Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Ok, forskjellene er vel uten tweak'en som gjør at DX9 ser like bra ut som DX10, dvs. High, sammenlignet med Very High. Med "very high" tweaken for DX9 skal det nok bli identisk. Lignende, ikke identisk. Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Ok, forskjellene er vel uten tweak'en som gjør at DX9 ser like bra ut som DX10, dvs. High, sammenlignet med Very High. Med "very high" tweaken for DX9 skal det nok bli identisk. Jeg prøvde alle settings. Dvs også vanlig "DX9" high og DX9 Veryhigh og det er like bra som DX 10 bildene som ble linket til. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Det er config filer som du kopierer inn i: C:\Program Files\Electronic Arts\Crytek\Crysis SP Demo\Game\Config\CVarGroupsBackup av de gamle filene følger også med rar fila om du glemmer å ta backup selv. For at dette skal virke holder det at instillingene i menyene er på high fordi very high vil fortsatt være ghostet. Du merker garantert forskjell. Ja, du setter den på High, som egentlig er Very High, bare at Very High er grået ut Der skal man putte dem ja! EDIT: MYE MYE MYE enklere Endret 14. november 2007 av Kimelimm Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Kan jeg velge hvilke "DX 10" effekter jeg vil ha påskrudd? Viss jeg f.eks kun vil ha lysstråler som skinner mellom palmebladene, og ikke alt det andre dilldallet som jeg ikke legger merke til, hvordan gjør jeg det? Bruker XP. Endret 15. november 2007 av andrvas Lenke til kommentar
Ja9boy Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Hvordan tar jeg test av hvor mange fps jeg får i et spill? Hva laster jeg ned og hva gjør jeg? Siden eneste muligheten jeg har funnet ut hvor mange fps jeg får i et spill er å kjøre fraps mens jeg spiller. Men noen andre her har skreve at de tar benchmark. Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Du kan benchmarke i FRAPS da... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Det kan dog ikke sammenlignes med andre PC-er når du bruker fraps. Lenke til kommentar
Ja9boy Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Vet noen når ATI Radeon 3850 til agp port kommer til norge? Eller resten av verden? Lenke til kommentar
Ja9boy Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Jeg kan velge om jeg skal sette texture performance on high quakity, high performance osv. Og den mipmap detail level. Hva bør mip map stå på og texture stå på? Lenke til kommentar
Judgement Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 DX10 er DX10, slutt å tro at dere får DX10 effekter med DX9 hardware og software, det er ikke mulig. Dere kan kanskje ikke se forskjell, men da er det ingen vits i å whine om det. Har ingenting med om min mening om vista aller om jeg har bra hardware. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Ja for den knakende programereren du er så vet du jo selvsagt hva man ikke kan få til med DX9. Lenke til kommentar
Judgement Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Ja for den knakende programereren du er så vet du jo selvsagt hva man ikke kan få til med DX9. dessverre har mine programmeringsevner ingenting å gjøre med det faktum at DX9 ikke ER DX10. Hvis du er så dreven innenfor programmering, så foreslår jeg at du tar en tur til nærmeste Microsoftkontor, og forklarer dem det, har vi en deal? Du kan oppnå lignende effekter, men legg merke til ordet LIGNENDE. dvs at dx9=dx10 ikke er sant. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 DX10 er DX10, slutt å tro at dere får DX10 effekter med DX9 hardware og software, det er ikke mulig. Dere kan kanskje ikke se forskjell, men da er det ingen vits i å whine om det. Har ingenting med om min mening om vista aller om jeg har bra hardware. Her påstår du at det ikke er mulig på generelt grunnlag å få DX10 effekter med DX9 hardware og software. Det er for meg en drøy påstand. At ingen legger bryet i å få det til og at DX9 og DX10 er en smule forskjellig i Crysis betyr ikke at det dermed ikke er fysisk mulig. Det var poenget. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Visse ting er umulig for DX9, og krever shader modell4.0 støtte / eller bruk av visse begrensinger som ligger i maskinvaren til DX10 skjermkort. Dette er ikke tatt i bruk i Crysis, da Crysis aldri har vært et DX10 spill når de lagde grafikkmotoren. Og DX10 effekter vil da bare legges til, og ikke nødvendigvis bygge på DX10 effekter. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Prøvde denne hacken nettopp då eg har nettopp innstallert ein ny fersk XP innstallasjon. Eg må jaggu meg si at XP er milevis langt raskare i Crysis enn Vista. I Vista låg eg på High, Very High gjekk for treigt. Men nå i XP så kjører eg full guffe. Deiligt =) Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Prøvde denne hacken nettopp då eg har nettopp innstallert ein ny fersk XP innstallasjon.Eg må jaggu meg si at XP er milevis langt raskare i Crysis enn Vista. I Vista låg eg på High, Very High gjekk for treigt. Men nå i XP så kjører eg full guffe. Deiligt =) Husk at kvaliteten i Vista er en del bedre enn XP, selv på high. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 uhm, ser ingen forskjell, om 2-3 pixler er annerledes spele ingen rolle samanlikna mot 20-30% ytelsesaukning Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Ganske stor ytelseforskjell du har hatt ja, men synes ærlig talt at forskjellen var rimelig stor. 2-3 pixler ble nok ikke forandret, da grafikkforskjellen gjelder for nærmere hele bildet, men skjønner hva du prøver å si. Dog så er det lett å "se på feil ting", da mange ser etter mer detaljer, fetere effekter osv.. men forskjellen ligger altså bla. i at objekter blir "blurret" i DX10. Fordelen er at du nærmest kan slippe å skru på AA uten at alle objekter ser forferdelig kantette. Og aktiverer man AA, ja så vil kanskje ytelsen snu andre veien.... Tett Vegetasjon i skog sliter spesielt med tanke på det grafiske, da du rett og slett får en kantette pikselskog, og ikke en sammenhengende grønn løvskog. Ps: om du synes ytelsen var dårlig i Vista så kan du rett og slett bare aktivere DX9 i Vista, og så blir det som å gå tilbake til XP. (dog synes jeg at den ekstra ytelsen ikke var verdt den samtidig dårligere grafikken) Edit: Forskjellen jeg snakker om gjelder naturligvis kun for DX10 i Vista mot DX9 XP, og ikke DX9 vista mot DX9 XP, som da ikke er noen forskjell. Endret 2. desember 2007 av andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå