Gå til innhold

Crysis: Hvordan få alle Very High-effektene i XP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er config filer som du kopierer inn i: C:\Program Files\Electronic Arts\Crytek\Crysis SP Demo\Game\Config\CVarGroups

Backup av de gamle filene følger også med rar fila om du glemmer å ta backup selv.

For at dette skal virke holder det at instillingene i menyene er på high fordi very high vil fortsatt være ghostet.

Du merker garantert forskjell.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Disse bildene skal vistnok vise forskjellen på DX10 og DX9. Den størtste forskjellen mellom DX9 og 10 er vegitasjonen. Alle bildene er in game og fra demoen.

 

DX9:

1) http://www.crysis-online.com/images/news/t...20(No%20AA).jpg (ingen AA)

2) http://www.crysis-online.com/images/news/t...0(16Q%20AA).jpg (16QAA)

 

DX10:

1) http://www.crysis-online.com/images/news/t...20(No%20AA).jpg (ingen AA)

2) http://www.crysis-online.com/images/news/t...0(16Q%20AA).jpg (16QAA)

Endret av Megern
Lenke til kommentar

Etter å ha studert bildene grundig og sammenlignet de opp mot hverandre så er den eneste forskjellen jeg kan se fyldigheten av løvverket på trærne.

Spesielt merkes dette når trærne er på avstand.

I DX10 ser trærne på avstand ut som palmetrær mens i DX9 ligner det på løvtrær.

Lenke til kommentar

Synes det var ganske så stor forbedring i DX10 ja. Har alltid hatet disse pikslette trærne og pikslette objektene i bakgrunnen. (kom veldig godt frem i f. eks Stalker)

På DX10 så var det mye mer "smooth", og generelt hele bildet virket veldig mye mindre pikslette. Akkurat som om DX10 versjonen var mye mer antialiaset.

 

Jeg kan med andre ord skjønne at DX10 krever en del mer, da dette ville krevd enorme mengder prosesseringskraft å få til via f. eks Supersampling.

 

Perpyro, da tror jeg du burde studere litt til. Du ser jo at gresset er smoothet ut, bygningen er ikke så kornette, og det samme gjelder for steinene.

Des mer je studerer bildet jo større synes jeg forskjellen er.

(trodde faktisk det var mye mindre forskjell)

 

Edit: Faktisk så synes jeg DX9 bildet så mye dårligere ut på grunn av dette. Er ikke akkurat naturlig at alt skal være krystallklart, og veldig pikslette. Litt tettere vegetasjon i DX10, greit nok, men det var ingenting mot bedre smoothhet.

 

Edit2: Av samme grunn så virker også steinene som om de hadde litt høyere teksturer, da de ikke var smoothed ut.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Joda ser at DX10 bildene er mere smooth men jeg sitter litt igjen med spørsmålet,

Er den virkelige verden så smooth?

Synes noen av de nærliggende omgivelsene såg bedre ut i DX9 mens vegetasjonen på avstand blei definitivt bedre i DX10.

Ta f.eks palmebladet 45 grader til venstre for løpet.

Underkanten av palmebladet med sin nesten hvite linje ser nesten tegnet ut mens i DX9 er den mere rufsete og ikke så markant.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Litt "tweaking" i DX10 modus, så blir det så bra så. :)

Bare å passe på å aldri ha Shader og postprocessing på Very high samtidig.

Men igjen så kommer det helt ann på hva man foretrekker...

 

Man mister grafikk med DX9 modus, man på de FPSene man sparte, så kan man igjen øke andre grafikkinstillinger.

 

Dog ligger det nok like mye under at mange ønsker å kunne skryte på seg å bruke et høyere generelt grafikknivå. :p

(men til syvende å sist, så blir det som sagt hva man selv klarer å se forskjell på)

Lenke til kommentar

På DX10 bildet ser trærne i bakgrunnen bedre ut en DX9, men på DX9 bildet ser forgrunnen bedre ut enn DX10. :)

Siden man da alt i alt ikke vinner noe på grafikkkvalitet og i tillegg taper ytelse på DX10 i Vista velger jeg helt klart å kjøre DX9 i XP.

Lenke til kommentar

Var nå mer enn bare trær som ble pikslette i "bakgrunnen". ;)

 

Trærne ser jo ganske gode ut selv i forgrunnen. (når du får på litt bevegelse) Men i bakgrunnen så synes jeg DX9 ser helt horibelt ut i forhold. (på bildet ivhertfall)

Jeg skal nå kose meg i DX10 jeg da. (bare å senke shadow, eller shader et lite hakk, så glir det minst like bra. :D)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Det jeg tror man taper litt på i ytelse i DX10, er object motion blur. Tror det kan gi et par FPS økning hvis man slår den av, og den effekten er ikke under vanlig "very" high i DX9, men fullt mulig å få den der, men da vil alikevel FPS synke i DX9 ogsaa

Lenke til kommentar
Disse bildene skal vistnok vise forskjellen på DX10 og DX9. Den størtste forskjellen mellom DX9 og 10 er vegitasjonen. Alle bildene er in game og fra demoen.

 

DX9:

1) http://www.crysis-online.com/images/news/t...20(No%20AA).jpg (ingen AA)

2) http://www.crysis-online.com/images/news/t...0(16Q%20AA).jpg (16QAA)

 

DX10:

1) http://www.crysis-online.com/images/news/t...20(No%20AA).jpg (ingen AA)

2) http://www.crysis-online.com/images/news/t...0(16Q%20AA).jpg (16QAA)

 

 

Det der er langt ifra riktig. Prøvde nå i editoren alt fra very high til low på mitt system i DX9 og det ser like bra ut som DX10 bildene. Jeg fikk faktisk ikke til å få så dårlig kvalitet på trærne som de som ble vist på bildene dine. Vegetasjonen i bakgrunnen var også fin på avstand helt ned til Low der mye forsvant over lengere avstander.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...