Bloody Mess Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Flaskehalsen er jo skjermkortet, det er ikke CPU det går hardest utover her. Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Vel, jeg vet at det jeg poster nå ikke har noe med dx10/very high å gjøre, men jeg poster her likevel sien det omhandler de samme filene. Jeg har en så dårlig pc at jeg kun kan kjøre Crysis på low (får ikke en gang valget om å bruke høyere instillinger), så har jeg mikset litt med disse filene i "CVarGroups" og har fått til både fysikk på bygninger og noen vanneffekter. Men jeg har enda ikke funnet ut hvordan man "enabler" blur/motion blur (post processing tror jeg..). Hvis noen vet hvordan jeg kan sete på blur ved hjelp av å modifisere filene, plz post her. Takk! Lag en System.cfg i crysismappen(ikke i noen undermapper der) som du skriver dette i: con_restricted=0 r_motionblur 1 Hvis du ikke får motionblur, så prøv å skriv r_motionblur 1 i konsolen. Det skal funke da. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hvor skal man endre på alt det som står i første posten for oh kunne få veary High med Xp og DirektX9? Tar vell ganske lang tid og fikse alle de setningene der men... Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hvis demoen ikke tar nytte av flere kjerner, vil da fullversjonen gå merkbar kjappere, selv med Dual core? Jeg tror Crysis er de eneste som vet dette med sikkerhet akkurat nå Vi må nok vente å se til fullversjonen blir tilgjengelig. Men såvidt jeg vet skal fullversjonen støtte multicore, og da bør man få en viss forbedring i ytelse dersom man har dual eller quadcore (men ikke forvent noen store forskjeller). Og jeg har ikke fått meg med helt greia her, men er graffikken abselutt helt lik når man gjør den greia i XP? Fordi Xp bruker jo ikke dx10..(ihvertfall ikke enda..tror jeg) Ja, grafikken er helt lik. Og nei, disse effektene er ikke avhengig av DX10. Dette er nærmere forklart tidligere i tråden. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Tro det eller ei, men crytek påstår fortsatt at spillet er CPU bound. Cervat Yerli, who seems to spend more time talking to the press than actually working on finishing the game, revealed that, on most systems, Crysis is likely to be CPU bound. "If [your system is] balanced, we are more CPU bound than GPU, " he told Shacknews. "Multi-core will be beneficial in the experience, particularly in faster but also smoother framerates... We recommend quad core over higher clock." It's like a press release that writes itself, isn't it? The game also supports operating under 64-bit Vista, and we are told that more memory - more than 4 gigs, that is, if you're counting - will "yield quicker loading times." We pretty sure that, for the moment, most people will be content to keep a few extra hundred quid in their pockets and wait a few extra seconds. As for the ongoing DX9 v DX10 shenanigans, Yerli reckons that DX10 in single player will only provide mere graphical niceties, whereas in multiplayer the more advanced graphics and rendering will allow for a truly next-generation gaming experience that actually affects how you play. The proof of the pudding, then, will be in the playing. µ Edit, Quotet fra the Inq Endret 29. oktober 2007 av andrull Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg la også merke til en annen subtil effekt: Når du befinner deg under vann og ser opp mot overflaten, så vil du ikke bare se refraktiske forvrengninger (som du også får med High), men også mer utpregede kromatiske aberrasjoner. Hva i innerste hardangerfjorden er en "utpreget kromatisk aberrasjon"?? Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Fra den testen som ble postet i den andre Crysis-tråden så kunne man lese at 8800GTX hadde bedre performance i DX10 enn DX9. Kromatisk aberrasjon har å gjøre med hvordan lys brytes når det treffer en linse. Endret 30. oktober 2007 av Bloody Mess Lenke til kommentar
genesis Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Bra informasjon andrull! Post 65Hvorfor i alla dager skulle de ikke ha med multicpu support om de mener programmet tar så god nytte av det?Svakt!Selv klarte måtte jeg ned på medium på det meste for å få bra flyt (40+) fps.Grafikkmessig tok Crysis det store steget videre som jeg for to år siden trudde UT3 skulle ta. (men som det ikke tok) Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
whipslash Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 noen bilder fra "very high"oppsettet. 1680x1050 8x AA specs i signatur. gikk ikke så så veldig smooth, men når jeg slo av AA hadde jeg 25 fps Fint at du laster opp bilder i lossless kvalitet, men jeg vil heller anbefale PNG som i tillegg komprimerer bildet. BMP er plassmessig noe av det verste du kan velge hehe merka det ikke før det var forsent, lasta opp direkte fra fraps mappa ;D skal fixe når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hvor skal eg endre på det greiene i første post? Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 hehe merka det ikke før det var forsent, lasta opp direkte fra fraps mappa ;D skal fixe når jeg kommer hjem Du kan velge png eller jpg i fraps, du trenger ikke å konvertere noe Lenke til kommentar
whipslash Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 hehe merka det ikke før det var forsent, lasta opp direkte fra fraps mappa ;D skal fixe når jeg kommer hjem Du kan velge png eller jpg i fraps, du trenger ikke å konvertere noe ah. didnt know that Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg hadde mye bedre ytelse med "DX10" i XP enn i vista. Mulig dette skyldes dårlig optimaliserte drivere til vista? Lenke til kommentar
gard. Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Vel, jeg vet at det jeg poster nå ikke har noe med dx10/very high å gjøre, men jeg poster her likevel sien det omhandler de samme filene. Jeg har en så dårlig pc at jeg kun kan kjøre Crysis på low (får ikke en gang valget om å bruke høyere instillinger), så har jeg mikset litt med disse filene i "CVarGroups" og har fått til både fysikk på bygninger og noen vanneffekter. Men jeg har enda ikke funnet ut hvordan man "enabler" blur/motion blur (post processing tror jeg..). Hvis noen vet hvordan jeg kan sete på blur ved hjelp av å modifisere filene, plz post her. Takk! Lag en System.cfg i crysismappen(ikke i noen undermapper der) som du skriver dette i: con_restricted=0 r_motionblur 1 Hvis du ikke får motionblur, så prøv å skriv r_motionblur 1 i konsolen. Det skal funke da. Det funket ikke det nei.. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Kan noen forklare litt hvor eg skal endre på dette her, vilke filer og slikt? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Skal jeg forandre det som står i førstepost i alle configfilene, eller? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Ikke hør på avean. Han er fanboy nr.1. Han har bl.a påstått at PS3 sin hardware er like kraftig som den i en superdatamaskin til 1mill. Knis PS3'er koblet sammen i et cluster kan sammenlignes med slike maskiner. Det er faktisk et faktum. Men hvis han har sagt at en PS3 er like bra, så er han på jordet.. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Nå har jeg selv lasted opp de endrede filene, så er det bare å erstatte dem! Finn mappen og erstatt! LINK! Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Takk skal du ha MrLG. Byttet ut filene nå, men kan fortsatt ikke velge "Very high" Edit: Eller fungerer det sånn at jeg nå har fått med alle DX10-effektene i high f.eks.? Endret 30. oktober 2007 av 2bb1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Takk skal du ha MrLG. Byttet ut filene nå, men kan fortsatt ikke velge "Very high" Edit: Eller fungerer det sånn at jeg nå har fått med alle DX10-effektene i high f.eks.? Du velger high ja, men får alikvel alle Very High effektene, altså alle dx10 effektene Så selv ikke forskjell! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå