Killer_DT Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Jeg har planlagt å ta minst 2 av mine semester i utlandet, og da primært på det Amerikanske kontinent. Går nå på Dataingeniør første året, og her på HiB får jeg to muligheter, en i Canada på University of New Brunswick, og på et Universitet i San Diego på USAs vestkyst. Pga mye av det jeg har lest meg til og det de bekjente jeg har som har studert i USA så vil jeg velge bort San Diego. Dette fordi jeg er ikke liker overformynderiet og hvordan de ser på religion og frihet i USA. Derfor lurte jeg på om noen hadde noen erfaringer fra studier i Canada (kanskje til og med den skolen?). Nå har bare HiB såvidt jeg vet bare noen få plasser i Canada, og siden jeg ikke har A eller B i fagene så må jeg ha en backup plan. Ser jeg på HiB sine sider: http://www.hib.no/studier/internasjonalise.../vis.asp?id=547 Så syns jeg at Newcastle er interessant. Noen erfaringer herfra? Nå er det sånn at jeg har eget hus her i Norge, hvor jeg bor alene. Så jeg kan ikke forestille meg at jeg vil bo i et lite studentfellesskap med felles dusj og kjøkken. Kommer nok til å skaffe egen leilighet hvorenn jeg velger å reise. Noen som har erfaringer med dette? hvordan er leieprisene og standarden? LINK til Canada Uni. : http://www.unbsj.ca/ Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Litt merkelig grunnlag du velger bort USA på...du har tydeligvis ikke vært her? Og siden du har det synet av USA, bør du vel kanskje dra nettopp hit? Så vidt jeg har skjønt er ikke vestkysten den dyreste plassen å bo, men det er nok høye leiepriser i byer uansett. Canada vet jeg lite om, men de skal visstnok ha verdens beste skolesystem:) På lavere nivåer, hvertfall. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Litt merkelig grunnlag du velger bort USA på...du har tydeligvis ikke vært her? Og siden du har det synet av USA, bør du vel kanskje dra nettopp hit? Min informasjon kommer fra folk som har vært der. Det er da ikke til å stikke under en stol at overformynderiet i USA har slått kraftig kloen i samfunnet der borte. Bortsett fra noen land i midtøsten så er vel USA et av de mest religiøst indoktrinerte gjennomsyrede fanatiske samfunnet som er. Og i den vestlige kulturen så troner de langt på over andre mann på listen. Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Så dra til Canada Om du er så hellig overbevisst skjønner jeg egentlig ikke hvorfor du gadd kommentere USA i det hele og store. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå