anbar Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Min far skal til new orleans en tur, tenkte det var et godt tidspunkt han kunne kjøpe blitz og objektiv til meg. (dollarkurs 5.35 ) Noen som har vært i New Orleans før, og har peiling på hvor gode/billige butikker befinner seg? Har tenkt på pannekake serien til pentax og en 360fgz blitz til pentax., noen erfaringer fra blitzen? edit: skrev feil blitztype Endret 29. oktober 2007 av anbar Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) ... 350 blitz til pentax., noen erfaringer fra blitzen? Du tenker vel på Pentax AF-360FGZ? Har denne til K10D og er veldig fornøyd med blitzen. Brukt som trådløs blitz fungerer den også veldig godt. Det jeg savner er enda litt mere kraft, og muligheten til å rotere biltzhodet (som AF-540FGZ har) - ikke bare vippe det. Tillater økonomien det bør du gå for 540 varianten, men 360 er ikke et dårlig valg på noen måte da det er en vesentlig prisforskjell inne i bildet her - og uansett modell vil du merke en stor forskjell på innendørsbildene dine! Når du begynner å utforske de trådløse mulighetene får du dessuten virkelig fart på kreativiteten, og interessen for lyssetting. Endret 29. oktober 2007 av Freeload Lenke til kommentar
anbar Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 hm... økonomien tillater det egentlig... men... Det "billige" kameraet har i utgangspunktet blitt kraftig fordyret med alle nye ønsker... Jeg ser poenget med å kunne skru blitzen, men om man, som du sa, bruker den som trådløs, gir ikke det lik utelling? Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 hm... økonomien tillater det egentlig... men... Det "billige" kameraet har i utgangspunktet blitt kraftig fordyret med alle nye ønsker... Jeg ser poenget med å kunne skru blitzen, men om man, som du sa, bruker den som trådløs, gir ikke det lik utelling? Tja - fordelen er at du kan vri blitzhodet for å "bounce" blitsen via en lys vegg, eller via taket om du tar bilder i "portrettformat" (kamera på høykant). Med trådløs blir det lett litt "rotete" med blitzen i en hånd og kameraet i den andre. Men uansett valg vil blitzbildene bli veldig mye bedre. Lenke til kommentar
anbar Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 jeg går for AF-540FGZ, når jeg først legger penger i et godt kamera så skal jeg også bruke det når det blir mørkt... Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 jeg går for AF-540FGZ, når jeg først legger penger i et godt kamera så skal jeg også bruke det når det blir mørkt... Flott, om skulle du ikke like den bytter jeg den gjerne mot min 360 Lenke til kommentar
anbar Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 jeg går for AF-540FGZ, når jeg først legger penger i et godt kamera så skal jeg også bruke det når det blir mørkt... Flott, om skulle du ikke like den bytter jeg den gjerne mot min 360 Tar det til etterettning. I mellomtiden håper jeg noen har vært i New Orleans og kan fortelle meg hvor jeg skal sende min fader på tur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå