Wollan Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hei! Går media og kommunikasjon og der holder vi på med vår egen fotooppgave for tida. Temaet i oppgaven min er "bevegelse", men det jeg egentlig sliter litt med er å finne opp en god ide til en serie som jeg kan utføre. For dere skjønner det at bildene vi skal ta bør helst ha sammenhent og være i en serie. Hva er det relevant å ta å lage en bevegelses-serie av? Noen som har noen gode forslag eller som har hatt en lignende oppgave engang? Svar mottas med takk! Lenke til kommentar
DHM Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Du kan prøve panoreringsmetoden med f.eks. biler. Lang lukkertid, og panorere med bilen når den kjører forbi. Det vil gi deg strekete bakgrunn, og skarphet på bilen (hvis du klarer det). Det må ofte et par forsøk til, men prøv å følg bilen i samme fart som den kjører forbi og fortsett etter bildet er tatt "just in case". Lenke til kommentar
olopolo Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Panoreringsmetoden kan forsåvidt brukes på alt annet også som beveger seg... feks. Tog, barn, fotball, rennende vann, ting som blåses, sykler Osv... En annen morsom ide er "grimase" teknikken. Der du (ut i fra det jeg har skjønt) får modellen til å være litt "slapp i fisken", rister på ansiktet og overkroppen mens man slapper av i alle muskler. Og tar et bilde med rask lukkertid. Ender som regel opp med noen herlige ansiktsutrykk. Lag en serie med hele klassen "i bevegelse". Det ble en gang linket til en side/galleri med bare slike bilder, men klarer ikke å komme på hva den het (skal sikekrt ikke lete mye før du evt. finner den) KsG Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Lurer på om det var www.ristebilde.net du tenkte på ? Lenke til kommentar
olopolo Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Var nok det ja Et par av de bildene er helt geniale! Ikke fotomessig og teknisk, men for noen herlige ansiktsutrykk som kommer frem bare man rister litt... KsG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå