Gå til innhold

Forsøk på HDR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har fått glorier rundt strømledningene, som etter min mening ødelegger en del. Ikke bare gloriene, men også ledningene selv. Men de kan selvsagt også være steinen i skoen - det uperfekte som gjør bildet perfekt. Sånt er ikke å forakte, det er en smakssak. I tillegg må jeg si at jeg hater bilder som det står Photomatix på - det får det til å fremstå både uprofesjonelt og ekstremt amatørmessig. Ingen liker reklame som presses på dem i vakre fotografier.

Syns du har truffet veldig bra med lysinnstillingene her. Det er godt, og at det er utbrent gjør ingenting. Det er bare folk som er totalt opptatt av at bildet skal være teknisk perfekt som henger seg opp i slikt, og når alt kommer til alt er det jo hovedmotivet som er det viktigste i et fotografi. Som en av de store fotografene en gang sa "Ikke fotografér en perfekt blomst død, fotografér en død blomst perfekt". Ikke tenk på det tekniske i bildet, om du får blokkerte eller utbrente områder spiller ingen rolle, så lenge motivet er fotografert slik det skal. Det er deri det ligger.

Motivet ditt her er helt greit. Det er en bakgrunn. Ikke stort mer. Det mangler, som veldig mange andre bilder her på forumet, en forgrunn, et element som gir bildet litt liv og energi. Dra tilbake dit, velg en litt høyere brennvidde vent til noen kommer gående og skyt. Da blir bildet fort bedre. Lykke til!

Lenke til kommentar

Flott og dramatisk himmel med et vell av farger. Bakken har jeg derimot litt problemer med. Vel oversaturert syns jeg. For sterke farger på gresset og grusveien. Problemet med slik oversaturering er at det blir seende unaturlig ut og med fargestøy. Dette kan imidlertid lett la seg fikse i Photoshop. Et minutts jobb med hue/saturation og en lagmaske.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Du har fått glorier rundt strømledningene, som etter min mening ødelegger en del. Ikke bare gloriene, men også ledningene selv. Men de kan selvsagt også være steinen i skoen - det uperfekte som gjør bildet perfekt. Sånt er ikke å forakte, det er en smakssak. I tillegg må jeg si at jeg hater bilder som det står Photomatix på - det får det til å fremstå både uprofesjonelt og ekstremt amatørmessig. Ingen liker reklame som presses på dem i vakre fotografier.

Syns du har truffet veldig bra med lysinnstillingene her. Det er godt, og at det er utbrent gjør ingenting. Det er bare folk som er totalt opptatt av at bildet skal være teknisk perfekt som henger seg opp i slikt, og når alt kommer til alt er det jo hovedmotivet som er det viktigste i et fotografi. Som en av de store fotografene en gang sa "Ikke fotografér en perfekt blomst død, fotografér en død blomst perfekt". Ikke tenk på det tekniske i bildet, om du får blokkerte eller utbrente områder spiller ingen rolle, så lenge motivet er fotografert slik det skal. Det er deri det ligger.

Motivet ditt her er helt greit. Det er en bakgrunn. Ikke stort mer. Det mangler, som veldig mange andre bilder her på forumet, en forgrunn, et element som gir bildet litt liv og energi. Dra tilbake dit, velg en litt høyere brennvidde vent til noen kommer gående og skyt. Da blir bildet fort bedre. Lykke til!

Vent til noen går gående? ehh, går det så greit i HDR da? da må du knipse 3-4 bilder med lysets hastighet:D lol

Går kanskje med en gammel dame, ikke vet jeg:D:D

Lenke til kommentar

Men da kan han arangere det, slik at den gamle damen blir sttående i samme posisjon mens han tar bildene.

Bildet var kult, men bølgene så ikke skarpe ut. Hadde de vært det hadde det løftet bildet veldig. Vet det er vanskelig med hdr, men likevel. Jeg synes også det var en del iso-støy der. Telefonstolpene ødelegger litt.

Men jeg likte veldig godt lyset og fargene. Og skriften som var plassert på bildet var veldig bra plassert og dette løfter bildet. (Nei. Liker ikke at slik reklame skal ødelegge et fint bilde.)

Lenke til kommentar

Veldig bra! Flott eksponert - og det er lurt når det er bevegelse i bildet og man derfor må klare seg med single-frame HDR. Flotte farger. Men bildet hadde vært bedre uten ledningene. Jaja. Du har i alle fall dreisen på photomatix så det er bare å fortsette med det du gjør og bli enda flinkere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...