tom waits for alice Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Han holdt kjeft etter at jeg fortalte ham at hvite hadde en tendens til å få mindre enn disse utlendingene. Kunne/kan du dokumentere det? Eller holdt han kjeft bare fordi du sa at det var slik? Geir Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Det kan det selvsagt. I hvertfall i Oslo som du sier. Men det er ikke mange steder der innvandrerne står såpass sterkt, og (de norske) rasistene relativt sett så svakt. Men jeg diskuterer ugjerne statistiske forhold uten å ha en statistikk å forholde meg til. Ikke bor jeg i Oslo lenger heller så jeg har ikke førstehånds kjennskap til det. (Men den gangen jeg bodde der var det definitivt omvendt.) Avisene (som gjerne er synonymt med hovedstadspressen i denne sammenheng) skriver helst om ting som skjer i Oslo, så det kan være med på å avgjøre dekningen. Men uansett er det ingenting som tyder på at pressens dekning er spesielt skjev. Jeg baserer det på mine egne erfaringer i Oslo og at denne gruppen er overrepresentert i volds- og kriminialstatistikken. Fair nok. Tror du ikke på demonstrasjoner så la det være. Men jeg ser ikke poenget med å kritisere folk for å ha en mening og uttrykke den. Man kan selvsagt være uening i og kritisere meningen som sådan, men at folk er aktive er i utgangspunktet positivt. (Så lenge aktivismen ikke har et destruktivt uttrykk.) Ellers er det vel ingenting som prinsipielt er rasistisk med denne saken, den ene eller andre veien? Så skulle noen marsjere måtte det vel være vestkantfruene i Oslo Høyre som vil ha de prostituerte vekk fra gaten så "skikkelige folk" kan gå i fred... Geir Tja, de ropte "hvite fitte". Jeg er ganske sikker på at hvis 15 hvite hadde hoppet på en mørkhudet og ropt "jævla svarting" så hadde det blitt tolket som rasisme av den verste sorten. Og det er vel her poenget mitt er: at de som vanligvis er de ivrigste med å hive på seg palestinaskjerfet og marsjere mot rasisme ikke ser på dette som rasisme. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Tja, de ropte "hvite fitte". Jeg er ganske sikker på at hvis 15 hvite hadde hoppet på en mørkhudet og ropt "jævla svarting" så hadde det blitt tolket som rasisme av den verste sorten. Og det er vel her poenget mitt er: at de som vanligvis er de ivrigste med å hive på seg palestinaskjerfet og marsjere mot rasisme ikke ser på dette som rasisme. Synes du at det er rasisme? Jeg spør ikke om hva du eller andre tror folk i palestinaskjerf hadde oppfattet det motsatte som, men hva dere selv mener om dette. Du sa i et tidligere innlegg om VGs oppslag at: Jepp, og da fokuserte de på politiet sine feil, og ikke den underliggende rasismen. Hvor er den underliggende rasismen? Ville du ment det var rasisme om situasjonen var at en farget jente glodde på en gruppe norske prostituerte en sen natt på byen og det samme skjedde? Spørsmålet er: Er du rett og slett enig med "radissene" i at slikt er rasistisk, eller mener du egentlig at det ikke er det? Hvis du synes det er det, er det vel greit folk demonstrerer mot slikt. Skjønt du kan argumentere for at de burde demonstrere i begge tilfelle. Hvis det etter din mening ikke er rasistisk er det vel rett og riktig av VG og andre medier å ikke bruke rasisme-argumentet i denne saken, du synes bare at folk ikke burde bruke det i andre saker heller... Geir Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Noen møkkafolk sloss ikke uten at de er 10:1 i overtall. Spesielt blandt enkelte grupper synes dette utbredt. Sloss og voldtar i flokk. Litt av noen tøffinger! Endret 29. oktober 2007 av b0nna Lenke til kommentar
haarod Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Sant det der. Når det blir bråk så er det jo om å gjøre å samle sammen de største gjengene. Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 ... Jeg er usikker. Det kan hende folk bare slenger ut slike uttrykk for det er det "verste" du kan si. Men det var ikke mer enn 2 uker siden sist jeg opplevde at noen andre utendlandske jenter sa "Jævla poteter ass. Tåler ikke at folk sniker i køen en gang" når noen sa til vennen dems at han måtte stelle seg bakerst. Så det kan virke som de miljøene hvertfall har et snev av rasisme i seg. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Han holdt kjeft etter at jeg fortalte ham at hvite hadde en tendens til å få mindre enn disse utlendingene. Kunne/kan du dokumentere det? Eller holdt han kjeft bare fordi du sa at det var slik? Geir Kun personlige erfaringer. Er hvit som ett spøkelse og har gått på sosialen en stund. Snakka f. eks. med en alenefar med 3åring som fikk støtte til lappen OG bil fordi ungen skulle i barnehagen. En venn av meg, som er like hvit som meg, som også har en 3åring får såvidt dekt husleie. Har også blitt nekta reiseutgifter til kurs, mens en annen deltager med utenlandsk opprinnelse som bor like langt unna fikk. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hver gang slike saker kommer opp gjemmer nesten alle politikere seg i redsel for å bli stemplet som rasister. De eneste som tør si ifra er Frp som sanker stemmer for hver slik sak. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Det kunne være interessant å vite hvor mange av FrPs stemmer som er sanket på innvandringsmotstanden. Som Kobbeltveit sa i BT her om dagen, vet de det antagelig ikke selv, men antar at det er mange nok til at de ikke tar sjansen på å miste dem for å komme de andre borgerlige partiene i møte i håp om regjeringssamarbeid. Men det kan vi kanskje diskutere i en dertil opprettet tråd. (Skal se om jeg får tid å gjøre det selv.) Geir Endret 29. oktober 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Synes det blir feil å si at saken har fått lite oppmerksomhet. Hva definerer du som "lite"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå