Gå til innhold

Er det marked for dual Layer plater 25 pk 8x til kr. 249,- + frakt?

balder

Anbefalte innlegg

Hvordan har du tenkt å markedsføre prosjektet ditt da?

Har du registrert foretak for dette?

Er en type billig Dvd plate alt du skal selge?

Høres ut som du kan gjøre et godt kjøp, men fra der til å tjene penger på det blir det veldig difust. Om alt gjøres riktig kan man tjene penger på gråstein, så ingenting er umulig og lykkke til!

Eg har ikkje målet å blir rik. Det som er grunnen til at eg vil begynne med det er at eg ser det er for dyrt når ein må ut med kr. 359,- for ein 20 pk. (det er det billigaste eg har funnet no). Dette har irritert meg lenge. Eg jobber full tid i dag med ca. kr. 500.000 i årsinntekt så dette blir bare ein biinntekt. Kanskje QXL.NO eller noko slikt er ein plass å begynne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg veit ikkje kva som er grunnen til at dere er negativ(dei som negativ), men dette er fryktelig billigt. Kanskje dere som er negative driver med salg av Verbatimeplater til dobbel pris? Han eg har kontakt med har avtale med forskjellige store butikk kjeder og har til no ikkje fått ein einaste reklamasjon på dette merket, men dette er vanlige dvdplater og cd plater og ikkje dual.

10,- per plate (250,- for 25 stk), er langt unna "fryktelig billig". Man får de fleste DVD+R DL billigmerkene til både denne og lavere pris. Og er platene av dårlig kvalitet, spiller det ingen rolle om de så koster 1,- per stk, da er de ubrukelig til f.eks. 360.

Jeg har testet en lang rekke forskjellige DVD+R DL merker, på tilsammen 5 forskjellige brennere (og diverse hastigheter). Bl.a. Mirror, Playo, Intenso, Traxdata, Datawrite, Ricoh, Memorex, Fujifilm, Imation, Philips, TDK (noen av disse deler produsent/mediakode). Spesielt de billigste merkene er ubrukelig til 360. De kan til nød brukes til film på vanlige DVD-avspillere, som kun leser 1X. Da er toleransen for lese-avvik høy. Noen av de nevnte merkene gir et tilsynelatende leselig resultat i 360, men etterhvert som man leser andre steder på platen hvor feil-ratioen er høyere, kan man få "unreadable disc". Og selv om platene er leselige, fører høyt lese-avvik til større slitasje på spinne-mekanismen og laseren i DVD-drevet til 360, da data ofte må leses om og om igjen et utall ganger før det er avlest korrekt.

Så langt har jeg kun sett godt tilfredsstillende resultat på ett merke, og det er Verbatim. For min del er det ingen som helst tvil om at dette er det beste merket for 360.

Lenke til kommentar
Jepp! Det var der eg kjøpte sist. Der koster det for ein 20 pakkning kr. 349,- + frakt og den foretningsideen min får du 25 pakkning til 249,- + frakt. Derfor ser eg at eg har ein god pris som vil knuse konkurentene. Altså 10 kroner for 1 plate :yes: Dessutan så er platene som eg vil selge printable og da må du opp til 419,- hos DVDINK.

du får ikke tak i verbatim plater så du kan selge dem for 10 kr stykke, har jobbet mange plasser rundt omkring i denne verden. hos dem du handla fra sist får du jo printbare mirror plater som er noe av de beste billig merkene jeg har testa, det er jo omtrent i samme prisgata du haddde tenkt og legge deg i.

men lykke til med dette jeg priser alle som kan komme opp med et alternativ på double layer som ikke koster så mye som idag

Kor er linken til den plassen du får 25 pakning dual layer til kr. 249,-? Viss det finnes så trenger eg ikkje start med dette.

Lenke til kommentar
Eg veit ikkje kva som er grunnen til at dere er negativ(dei som negativ), men dette er fryktelig billigt. Kanskje dere som er negative driver med salg av Verbatimeplater til dobbel pris? Han eg har kontakt med har avtale med forskjellige store butikk kjeder og har til no ikkje fått ein einaste reklamasjon på dette merket, men dette er vanlige dvdplater og cd plater og ikkje dual.

10,- per plate (250,- for 25 stk), er langt unna "fryktelig billig". Man får de fleste DVD+R DL billigmerkene til både denne og lavere pris. Og er platene av dårlig kvalitet, spiller det ingen rolle om de så koster 1,- per stk, da er de ubrukelig til f.eks. 360.

Jeg har testet en lang rekke forskjellige DVD+R DL merker, på tilsammen 5 forskjellige brennere (og diverse hastigheter). Bl.a. Mirror, Playo, Intenso, Traxdata, Datawrite, Ricoh, Memorex, Fujifilm, Imation, Philips, TDK (noen av disse deler produsent/mediakode). Spesielt de billigste merkene er ubrukelig til 360. De kan til nød brukes til film på vanlige DVD-avspillere, som kun leser 1X. Da er toleransen for lese-avvik høy. Noen av de nevnte merkene gir et tilsynelatende leselig resultat i 360, men etterhvert som man leser andre steder på platen hvor feil-ratioen er høyere, kan man få "unreadable disc". Og selv om platene er leselige, fører høyt lese-avvik til større slitasje på spinne-mekanismen og laseren i DVD-drevet til 360, da data ofte må leses om og om igjen et utall ganger før det er avlest korrekt.

Så langt har jeg kun sett godt tilfredsstillende resultat på ett merke, og det er Verbatim. For min del er det ingen som helst tvil om at dette er det beste merket for 360.

Nå har eg ikkje skrevet kva merke det er enda, men eg veit at XBoX 360'en er veldig kresen. Eg har bedt om ein prøve så får me sjå om det holder kvaliteten som dei skryter av.

Lenke til kommentar
Jepp! Det var der eg kjøpte sist. Der koster det for ein 20 pakkning kr. 349,- + frakt og den foretningsideen min får du 25 pakkning til 249,- + frakt. Derfor ser eg at eg har ein god pris som vil knuse konkurentene. Altså 10 kroner for 1 plate :yes: Dessutan så er platene som eg vil selge printable og da må du opp til 419,- hos DVDINK.

du får ikke tak i verbatim plater så du kan selge dem for 10 kr stykke, har jobbet mange plasser rundt omkring i denne verden. hos dem du handla fra sist får du jo printbare mirror plater som er noe av de beste billig merkene jeg har testa, det er jo omtrent i samme prisgata du haddde tenkt og legge deg i.

men lykke til med dette jeg priser alle som kan komme opp med et alternativ på double layer som ikke koster så mye som idag

Kor er linken til den plassen du får 25 pakning dual layer til kr. 249,-? Viss det finnes så trenger eg ikkje start med dette.

her er det 10 pakke for 109,- blir ikke lang unna din sum det for 25stk, og jeg regner med at de tjener penger på dette også så hvis konkuransen er der så setter de nok den enda lavere sånn de har gjort med verbatim. http://www.dvdink.no/estore/visvare.asp?va...69&KatId=38

Lenke til kommentar

her er det 10 pakke for 109,- blir ikke lang unna din sum det for 25stk, og jeg regner med at de tjener penger på dette også så hvis konkuransen er der så setter de nok den enda lavere sånn de har gjort med verbatim. http://www.dvdink.no/estore/visvare.asp?va...69&KatId=38

Ja, det var neste like billigt. Er desse bra? Er ikkje fornøyd med Verbatime som eg kjøpt hos DVDink. Mykje feil på dei. Har brendt dei på 2,4 fart, men veldig ømfintelig.

Lenke til kommentar

Dual Layer markedet er ikke stort og andre plater enn verbatim har de fleste funnet ut er søppel.

At ei søppel plata "virker" på en 360 har ingenting å si, er plata søppel så slites lasern mye raskere og boksen blir tilslutt ødelagt.

Verbatim er ikke lenger noe dyrt merke, vanlig 16x dvd får du til 2,5 pr stk.

Det er som man nevner over her flere produsenter bak verbatim plater (slik er det med ALLE merker)

MCC, CMC og Taiyo Yuden er de mest kjente bak verbatim.

Billigplater produseres ofte av optodisc, princo, ritek, ricoh osv osv.

Lenke til kommentar

mirror fungerer for meg men har andre kamerater som platene ikke fungerer for.

moser baer india lager disse mirror platene og lager en masse billig merker har jeg funnet ut.

moser baer lager også mye av verbatim sin mkm double layer og dette er det mye kvalitetsforskjell på.

ser ut til at singapore som laget verbatim double layer før ikke lager så mye av dette lenger.

leste på cdfreaks.com at india skulle ta over double layer produksjon, får håpe dette ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Eg har snakket med ein annan som har litt peiling på merker. Verbatim er oppskrytt. De i lever på navnet sitt. I det siste så er det andre fabrikker som produserer dette for Verbatim. Så ikkje stol for mykje på merket.

Veldig oversiktlig akkurat når det gjelder Dual Layer plater da. Det er kun to steder i verden som produserer Verbatim plater, og det er "MKM" (Mitsubishi Kagaku Media) i Singapore (som er de som er anerkjent for å ha høy kvalitet) samt "Moser Baer" i india som er så nye at man vel egentlig ikke har kommet til noen konklusjon om hvor bra eller dårlige de er enda. Selv har jeg enda ikke sett noen Verbatim DL DVD-er produsert i India til salgs her i Norge. Alle de jeg har sett har vært produsert i Singapore, og av høy kvalitet.

Moser Baer begynte å produsere for Verbatim nå i våres, frem til da var det kun MKM i Singapore som sto for produksjonen.

Jeg presiserer at det jeg snakker om her er DUAL LAYER.

MCC, CMC og Taiyo Yuden (som Espen nevnte over her) produserer også for Verbatim som han sier, men de produserer vanlige 4,7GB DVD5 plater og ikke dual layer.

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar

ser att mange anbefaler verbatim som backup cd`er... vi er 5 kompiser som har brukt verbatim for en stund tilbake feilbrenning 1 av 5 ganger.. kjøpte oss 125 cd`er en spindel hver fra ebay med merket datawrite (datasafe media) for 200,- pr spindel inkl frakt, har brent 23 spill av de å 1 er feilbrent. de andre også har mye mindre feilbrenninger... ingen problem med å bruke de.

Lenke til kommentar
Har ikke hatt en eneste feilbrenning til nå.

Samme her. (tror vi har samme brenner også - husker ikke helt modellen men det er en NEC)

Har nok hatt et par feilbrenninger, men disse har alltid skyldtes "menneskelig svikt" (Ja, jeg kan være en teflonhjerne av og til og glemme de mest basale ting.) :)

Nå bør det nevnes at jeg har brent på andre merker også - og har hatt like lite feilbrenninger med dem, men antallet jeg har brent av dem er såpass mye mindre. (Er ikke så imponerende med 0 feil på 3-4 forsøk eller noe der omkring :) ) Men uansett kan jeg ikke uttale meg negativt om noen merker basert på mine erfaringer - eneste jeg kan gjøre er å uttale meg positivt om Verbatim.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...