Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

76 nye ADSL sentraler bygges ut.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes at listen var veldig interessant, med den gjelder _kun_ de sentralene Bluecom har tenkt å bygge ut (?)

Vil tro at dette er de samme sentralene som står på Telenor sin liste over planlagt utbygd. BlueCom bruker Telenor sitt nett og jeg tror ikke de i tillegg bygger ut et eget nett.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om Bluecom skal bygge ut alle disse sentralene, men etter en mail til Bluecom har jeg fått bekreftet at dem har begynt å bygge ut sentralene selv uavhengig av telenor.

Disse spørsmålene sendte jeg til Bluecom:

1. Etter en samtale med Telenor Adsl, så får jeg beskjed om at dere bygger ut sentralene selv på lik linje med Nextgentel. Stemmer dette?

2. Er det helt sikkert at Furnes kommer inn under utbyggingen av sentraler ca 28.03.03?

Her er svarene jeg fikk:

1. Det stemmer at utbygging styres utenom telenor.

2. Sender med vedlagt info som er vedtatt.

Sverre

Mange sier at Bluecom ikke bygger ut sentralene selv, men det ser ut til at det har endret seg. Men dem må vel fortsatt betale leie så lenge dem bruker Telenors nett.

Lenke til kommentar

Vil tro at dette er de samme sentralene som står på Telenor sin liste over planlagt utbygd. BlueCom bruker Telenor sitt nett og jeg tror ikke de i tillegg bygger ut et eget nett.

Yepp, det er samme liste som jeg har fått fra Bluecom bare at den lokale forhandleren har erstattet logoen til Jara med sin egen på det dokumentet som han har fått.

Lenke til kommentar

Tror det er den sammme listen man finner her:http://privat.telenor.no/dinesider/default.aspx?a=goAdslNyeSentraler

Nei, dette er eldgammelt og ble lagt ut i fjor høst, denne listen omtales her ble sluppet i januar i år og har ingenting med den listen som ligger på weben og gjøre.

Lenke til kommentar

Tror det er den sammme listen man finner her:http://privat.telenor.no/dinesider/default.aspx?a=goAdslNyeSentraler

Nei, dette er eldgammelt og ble lagt ut i fjor høst, denne listen omtales her ble sluppet i januar i år og har ingenting med den listen som ligger på weben og gjøre.

Oops. Listene er faktisk etter hva jeg kan se 0% like. Bommet litt der ja. Bare anntok at de var ca. det samme.

Lenke til kommentar

Oops. Listene er faktisk etter hva jeg kan se 0% like. Bommet litt der ja. Bare anntok at de var ca. det samme.

Har lagt ut en webside med sentralene som kommer i vår, den er litt redigert med hensyn til info som ikke er offentlig svjv.

http://agvg.com/adsl/

Har ikke testet den på ekstern maskin så gi beskjed hvis det ikke funker.

Lenke til kommentar
Hva med fåberg da er en liten bygd men ca 1300 inbyggere ca 5 km uten får lillehammer vinstra er jo lang oppi dalen !!!

jeg vil ha adsl

Du som bor på Fåberg har bedre ting å glede deg til enn ADSL.

Publisert 11.09.2002

5 videregående skoler i Lillehammer, Gausdal og Vinstra vil allerede i høst få bygget ut fiberløsning med 100 MB kapasitet. Hensikten med samarbeidsavtalen er å få erfaringer som kan brukes til videre bredbåndsatsing til hele fylket - både for næringsliv, offentlig forvaltning og privatpersoner.

Lenke til kommentar
Dette betyr altså at det "bare" er bluecom som skal bygge ut på disse stedene?

Eller vil Telenor og Nextgentel bli tilgjengelig her også?

Det er alle som leverer på nettet til Telenor Networks, Telenorpluss, Bluecom, Tiscali + mange andre.

NGT bygger ut med eget utstyr og har ingenting med dette og gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...