Gå til innhold

Dell xps 1710


Aerlas

Anbefalte innlegg

Hei, har en Dell xps 1710 som jeg kjøpte i mars i år.

Er kjempe fornøyd med den med unntak av en ting, å det er at når jeg spiller spill som half life2,crysis demoen, og noenganger i wow så får jeg plutslig en veldig ubehagelig fps drop på 15-20 fps som gjør at nye spill som half life 2 episode 2 og crysis blir uspillbart når det vanligvis kjører på 30fps.

 

Har 2gb ram, dualcore intel centrino 2,2 og Geforce 7950Gtx med 512 ram på..

 

Dette skjer hver 3 min ca og det varer i 30 sec hver gang.. noen som har vært borti det samme eller hørt no om hva det kan være? damn det er plagsomt...

 

Har formatert PC-en flere ganger uten noen forandring.. dell har jo ikke oppdatert vga drivera sine på en stund heller så jeg har purret på dem å sagt at de burde oppdatere de siden half life 2 nevner at driverne er "outdated"..

 

Gief help plox :-D

 

ha en fin dag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg tror nok det er de forbanna utdatert driverne, har mailet dell selv hvor jeg whinet på dette, og da fikk jeg mail av den engelske supporten igjen at jeg skulle ringe de så de kunne hjelpe meg med problemet:S

 

 

fikk du noen nyere drivere da?

if so, kan du sende meg driverpakka over msn, eller gi meg linken til hvor du fikk dem fra?

Lenke til kommentar

Det blir jo gjetninger, men det skulle ikke forundre meg om dette skyldes varmeproblem. Har du renset maskinen for støv siden du fikk den? Om GPU'en blir for varm, vil den redusere klokkehastighetene inntil temeperaturen er under faregrensen. Når det skjer vil klokkene gå tilbake til normale innstillinger. Det vil forklare hvordan du kan spille normalt en stund før ytelsen plutselig reduseres dramtisk en kort stund før den blir normal igjen.

 

Prøv å rense maskinen ved å åpne den eller å blåse med trykkluft gjennom ventilene.

Endret av jon_o
Lenke til kommentar
Det blir jo gjetninger, men det skulle ikke forundre meg om dette skyldes varmeproblem. Har du renset maskinen for støv siden du fikk den? Om GPU'en blir for varm, vil den redusere klokkehastighetene inntil temeperaturen er under faregrensen. Når det skjer vil klokkene gå tilbake til normale innstillinger. Det vil forklare hvordan du kan spille normalt en stund før ytelsen plutselig reduseres dramtisk en kort stund før den blir normal igjen.

 

Prøv å rense maskinen ved å åpne den eller å blåse med trykkluft gjennom ventilene.

 

 

damn, her var det støv!1

 

Nå går jaggu crysis enda bedre å! tusen takk for tipset!

Lenke til kommentar
Det blir jo gjetninger, men det skulle ikke forundre meg om dette skyldes varmeproblem. Har du renset maskinen for støv siden du fikk den? Om GPU'en blir for varm, vil den redusere klokkehastighetene inntil temeperaturen er under faregrensen. Når det skjer vil klokkene gå tilbake til normale innstillinger. Det vil forklare hvordan du kan spille normalt en stund før ytelsen plutselig reduseres dramtisk en kort stund før den blir normal igjen.

 

Prøv å rense maskinen ved å åpne den eller å blåse med trykkluft gjennom ventilene.

 

 

damn, her var det støv!1

 

Nå går jaggu crysis enda bedre å! tusen takk for tipset!

 

Ingen ting å takke for :) Jeg har slitt med der selv.

Lenke til kommentar

 

 

har tittet der, å så vidt jeg så, så var det ikke noen drivere for 7950gtx go....

 

 

 

har tittet der, å så vidt jeg så, så var det ikke noen drivere for 7950gtx go....

 

 

Du har tydligvis ikke greie på drivere....På tweakforce går du innpå downloads....å så Xtreme g mobile drivers....Å der finner du driverene....En mobile driver funker til alle Go skjermkort..... :p

Lenke til kommentar

 

 

har tittet der, å så vidt jeg så, så var det ikke noen drivere for 7950gtx go....

 

 

 

har tittet der, å så vidt jeg så, så var det ikke noen drivere for 7950gtx go....

 

 

Du har tydligvis ikke greie på drivere....På tweakforce går du innpå downloads....å så Xtreme g mobile drivers....Å der finner du driverene....En mobile driver funker til alle Go skjermkort..... :p

 

Xtreme-g_mobile_163.67_xp

 

Xtreme-g_mobile_163.69_xp

 

Xtreme-g_mobile_162.62_xp

 

Ingen av dem funket. ble nødt å avinstallere dem i sikkermodus for PC-en ville ikke laste windows mere..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...