Gå til innhold

Trenger anbefaling på videokamera

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal gå til anskaffelse av et videokamera, men trenger litt hjelp fra noen som har mer peiling enn meg.

Til nå har jeg kommet fram til følgende krav:

Må være Sony (pga IR-nightshot)

Må bruke miniDV kasetter

Pris ikke så langt over 2000

Ser også at de billigste kameraene har en videooppløsning på 400kpix, har det veldig mye å si?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leter veldig mye etter kamera.. Jeg har sett litt på dette... Panasonic NV-GS27

Men jeg lurer også litt på om det er smart og legge litt mer penger i det..

Og gå for enten Panasonic NV-GS320

eller å gå for Panasonic NV-GS230

Ser at 320 har optisk bildestabiliastor som vistnok skal være bra..

Håper det ikke plager deg at jeg legger noen spørsmål i tråden din, samtidig som jeg svarer deg :)

Slipper jeg å starte egen tråd :)

Endret av NeXz
Lenke til kommentar
Ser også at de billigste kameraene har en videooppløsning på 400kpix, har det veldig mye å si?
Vanlig tv-oppløsning er uansett rundt 400kpix, så det har ikke så mye å si. Videokamera med f.eks. 3 megapixler filmer ikke i høyere enn normal tv-oppløsning uansett.

At lysfølsomheten er dårlig på de billigste kameraene, er et større problem (Nightshot brukes jo kun når det er helt mørkt, og ikke så egnet til vanlig filming).

NeXz: Jeg ville spart opp til et kamera med 3CCD, som for eksempel NV-GS230 eller 320. Fargegjengivelsen er overlegen, og de har også bedre skarphet. Det er mange tråder om disse kameraene på forumet, så jeg tror du vil finne dine svar der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...