ronron25 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 På et kabinett jeg har så er det ikke hull øverst derfor har jeg montert psuen opp ned. Den trekker da kjølelufta si fra innenfra kabinettet. Er dette noe som psuen kan ta skade av? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Det vanligste er jo at den står nedover, så nei, den tar ikke skade av det. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Det vanligste er jo at den står nedover, så nei, den tar ikke skade av det. Takk for responsen, da kjører jeg videre. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Er ingen problemer som sagt før. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Er ingen problemer som sagt før. Takk for svar! Gratulere med gullet. Var gøy å se så mange blide Brannsuportere. Selv er jeg Engasuporter ! Endret 29. oktober 2007 av ronron25 Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 På et kabinett jeg har så er det ikke hull øverst http://www.microplex.no/productimages/pc7a...v3_3328_380.jpgderfor har jeg montert psuen opp ned. Den trekker da kjølelufta si fra innenfra kabinettet. Er dette noe som psuen kan ta skade av? Jeg vil vel faktisk si det er bedre å kjøre med den "opp ned". Da trekker vifta på PSU`en varm luft ut av kabinett, og du får heller ikke masse støv i PSU. Dette kan føre til lavere temperatur i kabinett, og mer levelige forhold for komponentene. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 På et kabinett jeg har så er det ikke hull øverst http://www.microplex.no/productimages/pc7a...v3_3328_380.jpgderfor har jeg montert psuen opp ned. Den trekker da kjølelufta si fra innenfra kabinettet. Er dette noe som psuen kan ta skade av? Jeg vil vel faktisk si det er bedre å kjøre med den "opp ned". Da trekker vifta på PSU`en varm luft ut av kabinett, og du får heller ikke masse støv i PSU. Dette kan føre til lavere temperatur i kabinett, og mer levelige forhold for komponentene. Hehe, du kommer med noen interessante poenger. Har kjørt med PSUen ca en mnd nå, og har ikke hatt noen problemer, så . Skal gjøre det samme med en annen PC også. Kjøpe ny PSU som ikke bråker så mye. Kanskje dette blir en trend . Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Å ha opning rett inn i PSU fra oversida vil vel strengt tatt berre føre til fryktelig, fryktelig mykje støv nedi den, samt at den vil varme opp innsida på kabinettet meir om den stod "riktig" veg. Trur eg hadde hatt opninga inne i kabinettet Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Ha den "opp ned" fører til bedre kjøling av strømforsyning og vifta kan snurre med minimal hastighet og kan derfor føre til lavere støy.... (kommer litt ann på strømforsyningen) den negative siden er naturligvis at du får dårligere kabinettkjøling. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Funker som fjell det der. Ingen problemer hos meg hvertfall. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Ha den "opp ned" fører til bedre kjøling av strømforsyning og vifta kan snurre med minimal hastighet og kan derfor føre til lavere støy.... (kommer litt ann på strømforsyningen)den negative siden er naturligvis at du får dårligere kabinettkjøling. Jeg har testet begge begge veger og fant ingen direkte målbare temperaturforskjeller i kabinettet, og tror at dette har sin årsak i flg.: 1. Når PSU henter lufta utenfra holder den seg kjølig og avgir ikke varme ned i kabinettet. Tvert i mot er den kjøligere enn kabinettluften og bidrar til å kjøle ned kabinettet. 2. Montert med vifta ned vil den nok hjelpe til å øke inntak av luft inn i kabinettet og dermed også øke gjennomstrømmingen av luft. Men, den blir selv varmere enn lufta i kabinettet og avgir noe av varmeforskjellen nedover. Jeg har mye komponenter (se signatur) som produserer varme i mitt kabinett og jeg sliter litt med temperaturen der, og derfor fant jeg å teste ut hva som var best. Jeg må også anta at Lian Li har testet dette og at det er en grunn til at kabinettet har denne åpningen over PSU. Når det gjelder støv så tror jeg ikke dette er et problem, siden det meste av støvet vil feste seg i perforeringen over åpningen. Min konklusjon er derfor at det spiller liten rolle hvilken veg den står, men jeg velger å tro på Lian Li. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Er nok hipp som happ hvilken vei du har den. PSU tar ikke mindre skade av den ene enn den andre. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Bare ikke sett colaflaska eller kaffekoppen oppe på maskinen. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Bare ikke sett colaflaska eller kaffekoppen oppe på maskinen. Haha, sant så sant. Tror faktisk dette nærmest kan bli et reelt problem. Helt sikkert noen som en gang kommer til å søle noe væske på kabinettet sitt, og har man på PC-en da... ja så kan du nok si farvel til strømforsyningen og vel så det. Endret 4. november 2007 av andrull Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Bare ikke sett colaflaska eller kaffekoppen oppe på maskinen. Haha, sant så sant. Tror faktisk dette nærmest kan bli et reelt problem. Helt sikkert noen som en gang kommer til å søle noe væske på kabinettet sitt, og har man på PC-en da... ja så kan du nok si farvel til strømforsyningen og vel så det. Men det kan bli et flott minnerikt lys show . Vel fleip til side. Jeg konkluderer med at det er hipp som happ om man monterer psu oppned. Takker for mange bra kommentarer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå