Dipstick Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hei, jeg har en WD MyBook 500 som jeg kjøpte for en måneds tid siden. Planen var å bruke den til å ta backup av et par andre mindre disker jeg har. Etter å ha brukt den problemfritt en stund så begynte det å oppstå problemer mens jeg kopierte filer til den. Jeg slutta å få tilgang til mapper, og etter å ha avbrutt kopieringen, så fikk jeg ikke lenger tilgang til selve disken. Når jeg nå prøver å klikke på disken får jeg denne beskjeden: F:\ is not accessible. The file or directory is corrupted and unreadable Jeg lasta ned demoversjonen av IBAS sin software, og det ser ut som om det er masse korrupte filer på disken, og bare 30gb av de rundt 100gb som var på den ser ut til å la seg gjennopprette med den softwaren. Siden det jeg hadde på disken for det meste kun er backup, så kommer jeg ikke til å bruke noe mer tid å penger på å gjennopprette siden jeg kan kopiere alt på nytt. Dersom jeg reformaterer denne disken, er den da trygg å bruke? Noen som har noen ide om denne feilen skyldes selve disken, eller om det kan være andre ting? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Formatter den, og deretter kjører du f.eks. Scandisk fra Windows. Finner du fremdeles skadede sektorer/blokker, er det nok fysiske feil på den. I så tilfelle må du kontakte leverandøren for å få en ny. Dette er vel en USB-koblet disk? Det KAN jo være at USB-tilknytningen er "råtten". Har du hatt problemer med andre USB-enheter? Endret 29. oktober 2007 av Caze Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Formatter den, og deretter kjører du f.eks. Scandisk fra Windows. Finner du fremdeles skadede sektorer/blokker, er det nok fysiske feil på den. I så tilfelle må du kontakte leverandøren for å få en ny. Dette er vel en USB-koblet disk? Det KAN jo være at USB-tilknytningen er "råtten". Har du hatt problemer med andre USB-enheter? Stemmer at det er en USB disk ja. Jeg har ikke hatt problemer med andre USB enheter, MEN disken var koblet til en annen maskin enn min egen når dette skjedde så den maskina kan jo ha hatt noe muffens. Hva mener du med råtten tilknytning? At det er noe galt med selve USB porten eller kablene? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Med "råtten" mener jeg at en eller annen feil knyttet til selve forbindelsen KAN være årsaken til feilene. Med andre ord; ikke nødvendigvis feil på harddisken. Kabel, drivere, porten, hovedkortet, strøm etc... Det beste er vel å få testet disken på en annen PC for å utelukke USB-portene dine som mulige feilkilder. Endret 29. oktober 2007 av Caze Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Et par programmer du kan kjøre. Hd Tune Diskcheckup Low level format legger også inn ny mbr(master boot record og partion table) http://www.ultimatebootcd.com/ Endret 29. oktober 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Et par programmer du kan kjøre.Hd Tune Diskcheckup Lov level format legg også inn ny mbr(master boot record og partion table) http://www.ultimatebootcd.com/ Ok, takk for tips dere, skal ta å formatere disken i morra og se hva som skjer... Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Da har jeg formatert og kjørt chkdsk og alt ser ut til å fungere, så da satser jeg på at den funker fremover... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå