Gå til innhold

Problemer med nytt GF4 fra MSI

GaidinLan

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp kjøpt meg et MSI GeForce 4 ti4200 128mb DDR kort, og har nå fått noen merkelige hakkinger i spill.

Det som skjer er at i alle 3d-spill begynner maskinen å hakke en liten stund hver gang man f.eks svinger i et bilspill, og maskinen bygger opp de nye teksturene. Dette skjer ikke bare i bilspill, men også i skytespill som Battlefield 1942 og Jedi Knight 2. Hakkingen fortsetter helt til man gårkjørerbeveger seg rett fremover igjen, og den starter igjen hver gang kameraet begynner å endre posisjon.

Jeg har en liten mistanke om at dette kan ha noe med harddisken sin hastighet til å lese filene som teksturene og modellene lades ifra, ettersom det er en gammel 14gb harddisk fra 1998,(du vet, sånn med skrapelyder) og jeg husker ikke hvor rask den var, men jeg kan tenke meg at den er ganske dårlig.(fikk den i retur etter at jeg hadde sendt en ødelagt 4gb harddisk inn for erstatning hos elkjøp :) ) Det merkelige med dette vil være at dette aldri var et problem med det gamle skjermkortet mitt, et GeForce2MX 64mb, men kanskje GeForce4 kortet stiller større krav til skjermkortet..?

Jeg skal uansett kjøpe en ny harddisk om ca. to uker, og vil bare vite om det er harddisken som skaper problemet, og om jeg kan forvente at det blir bedre da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja ok, men nå har det kommet et nytt problem, eller kanskje det er det samme, er ikke sikker, nemlig at hvis jeg holder inne to knapper på tastaturet eller to museknapper(!!) inne samtidig, begynner spillet å hakke sikkelig.

Jeg tviler sterkt på at det er musa og/eller tastaturet det er noe i veien med, siden det samme skjedde når jeg prøvde med en annen mus, og jeg har jo aldri hatt deisse problemene før, bare etter at jeg kjøpte skjermkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...