Gå til innhold

8800 GT - nesten like raskt som GTX (billigere en GTS)

Filla

Anbefalte innlegg

Denne pokkers hurtigutviklende teknologien :hrm:

nettop skaffa meg GTS 320mb og så kommer dette.

Jaja trenger vel egentlig ikke mer uans, men er irriterende å ha brukt mye penger på noe som blir dårligere

enn noe nytt som kommer og som er billigere :p

1+ for settningsoppbygningen :)

Du har vel angrefrist på 14 dager eller noe sånt, men den har kanskje gått ut.

Men sånn er det med teknologien det kommer alltid noe bedre og man kan ikke bare sitte og vente på noe nytt som kommer, en gang må man slå til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
EDIT: Har 22" skjerm, så det skulle gå greit.

Det er jo i prinsippet en oppblåst 20"... 1680x1050 er ikke høy (nok) oppløsning i denne sammenhengen.

Skal man spille Crysis, så er det nesten for høy oppløsning...

Hvertfall demoen.

Noen som vet hvor langt kortet er?

23cm. Like langt som 8800GTS

Lenke til kommentar

Det er jo i prinsippet en oppblåst 20"... 1680x1050 er ikke høy (nok) oppløsning i denne sammenhengen.

Jeg vet det er en oppblåst 20" men jeg liker det sånn.

Harr en 20" i hust også,men liker 22" mye bedre.

Størrelse framfor piksler... :yes:

Om 1650X1050 er for høy oppløsning spørs vel på hva man setter grafikkinnstillingene på.Men dette finner jeg vel ut av når jeg mottar korrtene.

Endret av Max!muS
Lenke til kommentar
Hvordan blir det med sli på dette kortet?

Blir det bedre enn 2x 2900pro"klokkbare til over xt hastigheter" ? om jeg ikke spør veldig dumt. ? :p

Jeg bygger ny pc for en kompis og hvis dette blir bedre er det ikke mange ekstra kronene for dette skjermkortet. :)

Handleliste her for dere som er intressert

Dere har kanskje nevnt det, men hva kan det gjøres at det blir så billig ? :)

8800gt er bedre enn 2900xt på stock og 8800GT kan også klokkes.

Lenke til kommentar

Sjekk ut Pcutstyr. nesten 200 kr billigere enn komplett.

Leste hos Anandtech at prislappen på disse kortene er fra 200$ Det vil si at det ikke er utenkelig at prisen kan synke ned mot 1500 kroner, men det er usikkert når.

Kortet er akkurat i min prisklasse, og sjekket nå festehullene for kjøleren hos fudzilla og det er absolutt mulig kjølere som passer 7900GT kan fungere, men det er bare spekulasjon. Med ekstra kjøling tror jeg det er mulig å klokke langt ut fra testen til FZ.

Er vel ingen forskjell på kortene fra de forskjellige "produsentene". Bortsett fra bundle.

Eneste reservasjonen jeg har er ATi HD 3000 kortene som skal komme om noen uker. Men om historien gjentar seg så er det vel liten mulighet for at disse er tilgjengelig ved lansering. Og om de er tilgjengelig så går de sikkert til pressefolk.

Mulig Nvidia vet mer og derfor lanserer 8800GT med denne ytelsen i denne prisklassen.

Lenke til kommentar

Skal man spille Crysis, så er det nesten for høy oppløsning...

Hvertfall demoen.

Klarte dra det på 2560x1600 på medium / low settings med mitt GTX :!:

Lenke til kommentar

Til de som kjøper to GT for sli, hadde det ikke vært bedre å kjøpe et GTX 768mb nå, også heller kjøpt et til for sli senere om behovet kommer?

Kjøper man GT i sli nå, så må man jo evt bytte begge kortene senere, om jeg ikke har missforstått noe da, så man kan ha ulike kort i sli.

Lenke til kommentar
Til de som kjøper to GT for sli, hadde det ikke vært bedre å kjøpe et GTX 768mb nå, også heller kjøpt et til for sli senere om behovet kommer?

Kjøper man GT i sli nå, så må man jo evt bytte begge kortene senere, om jeg ikke har missforstått noe da, så man kan ha ulike kort i sli.

Jeg kjøperr 2X8800GT nå for det gir best ytelse for pengene, så kjøper jeg heller nye eller nytt kort senere hvis det blir for dårlig. Tror ikke det går så bra med to ulike kort i sli, men det vet jeg veldig lite om.

Lenke til kommentar
Jeg er så flink å lese ferdig poster :)

HEHE Skjønner det. Men ser du har Evega 680i sli, hvordan er dette til overklokking??

Henger meg på den, Tenkte meg 2x 8800 gt og et sånn. Støtter forresten hk 45nm cpu ?

Eventuelt, finnes det noen andre kort som har muligheten for sli av disse og 45nm cpu ? med GODE overklokkings egenskaper?

Edit: glemte en hel del.. :)

Endret av Phinex
Lenke til kommentar
Jeg er så flink å lese ferdig poster :)

HEHE Skjønner det. Men ser du har Evega 680i sli, hvordan er dette til overklokking??

Henger meg på den, Tenkte meg 2x 8800 gt og et sånn. Støtter forresten hk 45nm cpu ?

Eventuelt, finnes det noen andre kort som har muligheten for sli av disse og 45nm cpu ? med GODE overklokkings egenskaper?

Edit: glemte en hel del.. :)

Jeg tror Evega sitt hovedkort støtter 45nm cpuer, men er ikke helt sikker. Jeg vet hvertfall at Asus sine 680i sli kort gjør det så derfor burde evega sitt også gjøre det.

Evega sitt kort har vist seg å være det mest stabile og mest overklokkingsvennelige hovedkortet basert på 680i sli såvidt jeg vet hvetfall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Da var 2X8800GT og evega 680i sli bestillt fra komplett! :dribble:

Hmm bestilte akkurat to stk Inno3d 8800GT fra SHG til følgende hovedkort; Asus P5N32-E SLI, er det gode greier, eller burde jeg gå for annet HK?

Det vel jeg tro er en god miks... :)

Lenke til kommentar
Da var 2X8800GT og evega 680i sli bestillt fra komplett! :dribble:

Hmm bestilte akkurat to stk Inno3d 8800GT fra SHG til følgende hovedkort; Asus P5N32-E SLI, er det gode greier, eller burde jeg gå for annet HK?

Det har vært mye trøbbel med asus sitt P5N32-E SLI kort, med støtte av minne, Kortet har ikke vært så veldig stabilt eller overklokkingsvennelig heller. Men jeg vet ikke om de harr fått rettet opp i feilene på det.

EDIT: Her er foresten en tråd som handler om dette kortet så det er bare å lese https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=680407

Endret av Max!muS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...