Gå til innhold

8800 GT - nesten like raskt som GTX (billigere en GTS)


Filla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Henger meg på den, Tenkte meg 2x 8800 gt og et sånn. Støtter forresten hk 45nm cpu ?
Jeg tror Evega sitt hovedkort støtter 45nm cpuer, men er ikke helt sikker. Jeg vet hvertfall at Asus sine 680i sli kort gjør det så derfor burde evega sitt også gjøre det.

Evega sitt kort har vist seg å være det mest stabile og mest overklokkingsvennelige hovedkortet basert på 680i sli såvidt jeg vet hvetfall.

 

Til deg og dere som lurer på om evga støtter 45 nm.. Sendte en mail til folka i EVGA igår og fikk svar idag

Her kan dere se svaret:

 

If you are talking in particular about Penryn processors, indeed, we are surrently working on a new BIOS that will support the new processors

 

Mit freundlichen Grüßen / Best regards

Peter Tersluisen

Technical Director European Operations

Lenke til kommentar

Phinex: Dette har da ingenting med 8800GT å gjøre! Ta det i en annen tråd, i en annen kategori.

Det har også vært lenge kjent at P965, P975, G33, P35, 680i og 650i skal få 45nm støtte. HW.no hadde også en artikkel ang. akkurat dette.

 

Her er litt om DX10.1

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Nytt i DX10.1

DirectX 10.1 er en oppdatering til dagens DirectX 10.0, og blir lansert sammen med Service Pack 1 for Windows Vista. Versjon 10.1 er som navnet antyder kun en mindre oppgradering av dagens versjon 10.0.

 

Blant nyhetene i DirectX (DX) 10.1 finner vi blant annet en oppdatering til Shader Model 4.1. Andre nyheter er dynamic texture cube arrays og block compressed textures. Enkelt forklart funksjoner som vil kunne gi bedre programmerbarhet og bildekvalitet.

 

Tesselering blir imidlertid ikke en del av DX 10.1-spesifikasjonen, dette vil komme først senere.

 

Du kan naturligvis benytte DX 10.1 sammen med ditt eksisterende skjermkort, da DX-versjonene er bakoverkompatible. Skjermkortet ditt vil fungere helt som før, enten det har hardware-støtte for DX 10 eller 9.

 

Men for å dra nytte av DX 10.1-funksjonene trengs hardware-støtte. De første skjermkortene med hardware-støtte for DX 10.1 ventes til neste år. Naturlig nok, da DX 10.1 heller ikke kommer før til neste år. Og selv når den tid kommer vil trolig de færreste spill dra nytte av teknologien.

 

Med andre ord innebærer ikke DirectX 10.1 at ditt nyinnkjøpte DX10-kort plutselig blir umoderne over natta, og uansett ikke på en god stund enda.

 

DX får lydoppdatering

Mer spennende er det kanskje at Microsoft lanserer en større oppdatering av lyddelen i DirectX med versjon 10.1 - kalt XAudio 2. Dette er en tilsvarende teknologi som brukes i Xbox 360, og vil etter hvert erstatte DirectSound som den primære lyddriveren i Windows.

 

XAudio 2 er et fullstendig programvarebasert lag for lydproduksjon, og fungerer mer eller mindre uavhengig av underliggende hardware. Med andre ord: Alle lydkort på markedet kan dra nytte av teknologien.

 

Blant funksjonaliteten finner vi blant annet flerkanals (surround)-lyd, programmerbare DSP-effekter, per-voice-filtering og støtte for komprimerte lydformater (ADPCM, WMA, XMA).

Endret av Intern
Lenke til kommentar
Noen som skal vannkjøle?

 

Passer denne?:

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=s...amp;mcat=14s277

Vet ikke om kjølere beregnet for G80(F.eks 8800Gtx,Gts)Passer.

 

In fact, GeForce 8800GT graphics card can use previously coolers applied to ATI X1800/X1900, NVIDIA GeForce 7900/7800 (not 7800 GS) / 7600/6800 graphics third parties coolers. We listed some applicable coolers:

 

Thermalright HR-03(not Plus)、V2 Thermalright HR-03 (not Plus), V2

Apack GX815、GX810 Apack GX815, GX810

Zalman VF900、ZV9、VF1000 Zalman VF900, ZV9, VF1000

Lenke til kommentar
Noen som skal vannkjøle?

 

Passer denne?:

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=s...amp;mcat=14s277

Vet ikke om kjølere beregnet for G80(F.eks 8800Gtx,Gts)Passer.

 

In fact, GeForce 8800GT graphics card can use previously coolers applied to ATI X1800/X1900, NVIDIA GeForce 7900/7800 (not 7800 GS) / 7600/6800 graphics third parties coolers. We listed some applicable coolers:

 

Thermalright HR-03(not Plus)、V2 Thermalright HR-03 (not Plus), V2

Apack GX815、GX810 Apack GX815, GX810

Zalman VF900、ZV9、VF1000 Zalman VF900, ZV9, VF1000

 

EDIT:Har funnet ut at kjølerre til 8800gtx og gts ikke passer.

Endret av Max!muS
Lenke til kommentar

ok..bestilte fra pcutstyr.no men nå står det at de ikkje får inn før 15.november..litt offtopic: korleis avbestiller eg? gidder ikkje vente så lenge når eg kan få det fra komplett på noken dager...

 

Har no avbestilt...var sikker på at det stod: PÅ LAGER 100+ grrr....

 

forresten: kan det være det ble utsolgt i går, og at de faktisk hadde på lager? ser nå at komplett ikke heller får inn før 15.nov

Endret av Phjodolph
Lenke til kommentar

Ok, Nå har jeg bestillt et stk 8800GT og en Zalman VF1000, Passer eller passer ikke? vil gjerne vite det 100% sikkert nå som jeg fortsatt har sjangs til og avbestille litt her.

 

Ellers kan jeg jo nevne at jeg hadde litt flaks i uflaksen i dag, bestillte et HD 2900PRO på fredags kveld og begynnte og angre litt smått over helga, fikk mail i dag der PCUtstyr sa at ''Varen har gått ut og vi leverer den ikke lenger'' menmen... sålenge 8800GT yter bedre hopper jeg på der.

 

Får bare håpe ATi gjør det bedre med sine neste kort.

Lenke til kommentar
Ok, Nå har jeg bestillt et stk 8800GT og en Zalman VF1000, Passer eller passer ikke? vil gjerne vite det 100% sikkert nå som jeg fortsatt har sjangs til og avbestille litt her.

 

Ellers kan jeg jo nevne at jeg hadde litt flaks i uflaksen i dag, bestillte et HD 2900PRO på fredags kveld og begynnte og angre litt smått over helga, fikk mail i dag der PCUtstyr sa at ''Varen har gått ut og vi leverer den ikke lenger'' menmen... sålenge 8800GT yter bedre hopper jeg på der.

 

Får bare håpe ATi gjør det bedre med sine neste kort.

8800GT og en Zalman VF1000 skal passe. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...