Gå til innhold

Pixmania og billige tv'er!?

Anbefalte innlegg

Synes det er litt vel krass kritikk mot Posten Norge her! Med take på hvor mange pakker og brev de leverer daglig, så er det ikke en gang noe å klage over at ting går litt tregt av og til. Hadde man skulle skrevet inn fine innlegg for hver gang det gikk bra også ville det ikke blitt det helt store som har gått galt!

Overdramatisert alt det dær om at Posten Norge er en vernet bedrift!

...Sett det litt i perspektiv, og bruk briller

Hadde akseptert det, at Posten roter vekk pakker en gang i blant (det er menneskelig å feile), om Kundeservice ikke får deg til å føle deg som en stor byrde når du ringer inn for å be de undersøke hvor pakken din er blitt av.

Fikk regelrett kjeft fordi jeg ringte og spurte om de hadde funnet pakken min, to uker etter at jeg ba de lete etter den. Jeg kunne jo ikke forvente at de kunne finne noe på bare to uker måtte jeg vel skjønne... jeg måtte vente fire før jeg kunne anse pakken som borte og forsvunnet for godt. Og det på tross av at jeg hadde bevis for at de hadde levert den ut til feil person.

Posten Kundeservice ødelegger det meste av Postens rykte... har ringt de flere ganger, og det jobber jo bare sure megger der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes det er litt vel krass kritikk mot Posten Norge her! Med take på hvor mange pakker og brev de leverer daglig, så er det ikke en gang noe å klage over at ting går litt tregt av og til. Hadde man skulle skrevet inn fine innlegg for hver gang det gikk bra også ville det ikke blitt det helt store som har gått galt!

Overdramatisert alt det dær om at Posten Norge er en vernet bedrift!

...Sett det litt i perspektiv, og bruk briller

Er vel ikke førstegang posten får dritt her på forumet. Etter en google + posten virker det som de har laga seg mange misfornøyde kunder;\ nei jeg syns ikke dette burde skje. Jeg venta i såffal en uke på å få disse folka til å innse det var noe galt med pakken min. Hadde jeg aldri ringt så mye selv, og klaga til kundeservice 3-4gang så hadde de vel ikke gjort noe spes for å informere meg om dette i nærmeste framtid. Må finne den greieste "megga" på tlf.. :p

Jaja. Noen som har opplevd noe lignende? Må man vente i hele 3 uker for å få en bekreftelse på at pakken er forsvunnet slik at man kan da få erstatning? og det blir sikkert enda en prosess som tar ja, enda lengre tid. Gudameg

ikke no tv til jul:-(

Lenke til kommentar
(...) Etter en google + posten virker det som de har laga seg mange misfornøyde kunder;\ (...)

Ja, men så må vi summere dette opp mot alle de som er fornøyde!

Har ikke samme erfaring som dere, har bestandig fått hjelp på dagen når jeg har sendt noe med posten, og lurt på hvor den var! Men kan være jeg som har vært heldig, eller dere som ikke har vært det!

Lenke til kommentar
ehhh...sony w3000 koster 18495 hos pixmania. du får den til 18995 hos en norsk nettbutikk som har kjøpt den via sony norge, og da kan fikse tv-en din i norge vis den går i stykker. synes du ikke det er verdt 500 kroner?

Beklager litt seint svar, men pixmania hadde w3000 for 15757 når jeg skrev innlegget, så skrudde de prisen opp til 18495 :(

Det virker som de tilpasser prisene til hvert enkelt marked. W3000 er billig hos pixmania hvis du bestiller i fra Tyskland, men veldig mye dyrere hvis du bestiller i fra Frankrike, hvor Pixmania holder til!

Lenke til kommentar

Oh yes. Har endelig fått tvn min og den funker! helt utrolig, det verste av alt er at jeg måtte hente den selv. når jeg egentlig hadde bestilt og betalt for å få den på døra. og at jeg måtte vente ytterligere 10 dager på den. Enda en feil som kan skyldes på posten. Pakken min lå på nærmeste postkontor i 8 dager. Og jeg som var der minst 3x i uka og spurte og ringte betjeningen, og fikk spora opp alt til slutt selv.

All kredit for pixmania som klarte å levere den til norge etter 4 dager. Mens turen fra oslo til trondheim tok 12.

Et tips : Når du bestiller fra pixmania børr man kanskje ikke bestille på dør, er vertfall det jeg har erfart. Et ekstra ledd i transporten roter til alt.

Vet ikke om jeg kommer til å kreve de 100kr mine igjenn for frakt tjenesten jeg egentlig hadde bestilt.

Lenke til kommentar

Jeg ville heller tatt en samsung eller noe, kanskje philips. Jeg har nettopp hatt en 42 LY95 hjemme og jeg var så misfornøyd med bildet til tider at jeg benyttet meg faktisk av den 30 dagers returretten til elkjøp som jeg kjøpte den fra. Kan være at det er annerledes med 37 tommeren da.

Uansett, nå har jeg kjøpt meg en philips 42PFL4963 istedenfor men jeg vet at de selger 37 tommers varianten endel billigere på pixmania. lurer på om det var 13000

Endret av Pansergnom
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Vurderer å bestille en LG 37LY95 fra dem. Prisen er absolutt ikke avskrekkende, da den er halvparten av norsk utsalgspris fra butikk....

Men.

Er det i det hele tatt lurt å bestille fra dem? Er det bedre å stikke på lefdal å hanke tak i en Elfunk...?

Du velger selv om du vil ta sjansen. Blir det noe feil med TV'n, så kan det være du har litt problemer. Du kan jo bestille to stykker, sånn bare i tilfelle, men da kan du like gjerne kjøpe i en norsk butikk :)

Lenke til kommentar

Har i vertfall ikke opplevd noe tekniske feil med tvn min enda:) fin tv dette! sparte som sagt mange tusenlapper på dette kjøpet...

Har i vertfall ikke opplevd noe tekniske feil med tvn min enda:) fin tv dette! sparte som sagt mange tusenlapper på dette kjøpet...

Lenke til kommentar

Greit å se erfaringer mht Pixmania. Går å vurderer å bestille meg en Toshiba Regza 52Z3030DG. Prisen er vel nærmere 8000,- mindre enn man finner den her til lands! Så blir jo spørsmålet om det er verdt risikoen med feil som skulle oppstå.

Det som slår meg er at prisene er nesten 20-30% rimeligere på tver kjøper du de i Tyskland, Storbritannia, Frankrike mm. Hvorfor er det slik? Tidligere så var vel prisene ganske like? Dette er vel prisen vi må betale for at våre rettigheter som forbrukere skal kunne ivaretas her i landet (5 år)..

Lenke til kommentar
Greit å se erfaringer mht Pixmania. Går å vurderer å bestille meg en Toshiba Regza 52Z3030DG. Prisen er vel nærmere 8000,- mindre enn man finner den her til lands! Så blir jo spørsmålet om det er verdt risikoen med feil som skulle oppstå.

Det som slår meg er at prisene er nesten 20-30% rimeligere på tver kjøper du de i Tyskland, Storbritannia, Frankrike mm. Hvorfor er det slik? Tidligere så var vel prisene ganske like? Dette er vel prisen vi må betale for at våre rettigheter som forbrukere skal kunne ivaretas her i landet (5 år)..

Samme tv har jeg også bestilt, men ikke fra Pixmania. Betalte vel 1000 lappen mindre enn hos Pixmania. Nå skal det sies at det var et stunt fra en av de mer kjente webshoppene, men det illustrerer vel hvor mye de har i fortjeneste på denne type produkter.

Lenke til kommentar
Samme tv har jeg også bestilt, men ikke fra Pixmania. Betalte vel 1000 lappen mindre enn hos Pixmania. Nå skal det sies at det var et stunt fra en av de mer kjente webshoppene, men det illustrerer vel hvor mye de har i fortjeneste på denne type produkter.

Da er vi ihvertfall to som har bestillt denne tvn :yes:

Ble gjennom norsk leverandør og fikk pressa prisen såpass ned at selv med fraktkostnadene (52kg Tollpost) så ble det en hyggelig pris.

Kan vel bekrefte det du sier at de har høy fortjeneste! Marginene er slettes ikke så lave som de selv ofte hevder..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Pixmania er jo heller ikke en norsk butikk, og er prisgitt europeiske importørers priser, som nok er en del bedre enn i Norge.

Ingen av dem er nok særlig prisgitt norske importørers priser. Pixmania har akkurat samme eier som Elkjøp, DSG International (Dixons Stores Group), som samkjører en del innkjøp. Elkjøps Nordics hovedlager ligger forøvrig i Sverige.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg tok sjansen og bestilte samsung 52m86, Logitech harmony1000 og to hdmi kabler til ca 23000 tot med frakt.

Aldri før har jeg opplevd så mye rot, uvitenhet fra kundeservice og problemer som det Pixmania og spesielt Dachser(transportøren) har greid å stelle i stand.

Til å begynne med gir de meg feil informasjon angående varestatus. Leveransen ble delt. Tven kom med skaddet embalasje, men uten at selve tven hadde tatt skade av det. Isteden hadde den en ca 10 cm lang ripe i skjermen, mest sannsynelig fra produksjon.

På det tidspunktet var jeg så lei, at jeg forslo å få en kompensasjon for å beholde tven. Pixmania tilbydde raust 170kr......

Tven skal jeg sende nå i retur, men må beregne minst 4 uker før jeg får en ny tilbake.

Fjernkotrollen og hdmi kablen er fortsatt ikke levert til meg. Nå er det to og en halv uke siden jeg bestilte.

Så jeg vil anbefale folk til å holde seg langt unna denne useriøse drittbutikken....................... Jeg skal ihvertfall aldri handle der igjen.

Endret av Einherijer
Lenke til kommentar
Jeg tok sjansen og bestilte samsung 52m86, Logitech harmony1000 og to hdmi kabler til ca 23000 tot med frakt.

Aldri før har jeg opplevd så mye rot, uvitenhet fra kundeservice og problemer som det Pixmania og spesielt Dachser(transportøren) har greid å stelle i stand.

Til å begynne med gir de meg feil informasjon angående varestatus. Leveransen ble delt. Tven kom med skaddet embalasje, men uten at selve tven hadde tatt skade av det. Isteden hadde den en ca 10 cm lang ripe i skjermen, mest sannsynelig fra produksjon.

På det tidspunktet var jeg så lei, at jeg forslo å få en kompensasjon for å beholde tven. Pixmania tilbydde raust 170kr......

Tven skal jeg sende nå i retur, men må beregne minst 4 uker før jeg får en ny tilbake.

Fjernkotrollen og hdmi kablen er fortsatt ikke levert til meg. Nå er det to og en halv uke siden jeg bestilte.

Så jeg vil anbefale folk til å holde seg langt unna denne useriøse drittbutikken....................... Jeg skal ihvertfall aldri handle der igjen.

Man må bare ha tålmodighet når man bestiller er nesten alltid slik når man bestiller ifra det billigste stedet man finner.. Uansett litt uheldig med den ripen.. Har selv bestilt tv derifra og det tok 1,5 uke før jeg fikk den,, sporing på nettet fungerte ikke men kom likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...