Gå til innhold

Pixmania og billige tv'er!?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har akkurat mottatt et TV fra Pixmania. Prisene de opererer med er inklusive moms og toll. I tillegg kommer frakt og det dukker også opp noe de kaller stressfritt kjøp. Det ble for min 37" hhv 195 pluss 525 eks. moms. Totalprisen var allikevel lavere enn de andre nettbutikkene med tildels god margin.

 

TV'en ble bestilt samtidig med et kamera fra PCUtstyr. Kameraet hentet jeg idag, TV'en midt i forrige uke. Det tok en drøy uke fra bestilling, til det kunne hentes på postkontoret. Skal du ha levering på døra, koster det ekstra, men mener at det ikke var mer enn en hundrings ekstra.

 

Vet ikke om man må betale på forskudd, men personlig handler jeg aldri på oppkrav. Det er alltid dyrere.

Lenke til kommentar
Har akkurat mottatt et TV fra Pixmania. Prisene de opererer med er inklusive moms og toll. I tillegg kommer frakt og det dukker også opp noe de kaller stressfritt kjøp. Det ble for min 37" hhv 195 pluss 525 eks. moms. Totalprisen var allikevel lavere enn de andre nettbutikkene med tildels god margin.

 

TV'en ble bestilt samtidig med et kamera fra PCUtstyr. Kameraet hentet jeg idag, TV'en midt i forrige uke. Det tok en drøy uke fra bestilling, til det kunne hentes på postkontoret. Skal du ha levering på døra, koster det ekstra, men mener at det ikke var mer enn en hundrings ekstra.

 

Vet ikke om man må betale på forskudd, men personlig handler jeg aldri på oppkrav. Det er alltid dyrere.

 

Høres ut som en veldig positiv erfaring. Skulle til å bestille selv, også dukket det der 'stressfritt kjøp' så ble jeg litt i tvil igjenn. hvordan fungerer det? Er det en slags garanti/forsikring greie? Er det noe man MÅ kjøpe med varen?

 

Det var vel ikke tilfeldigvis en LG LY95 du bestile?:)

 

Bestilte du TV'n og kameret fra pixmania? Da ble det vel dobbelt opp med frakt kostnader da? frakt for + frakt for kamera?

Skulle ha fått dem sammen!

Lenke til kommentar

Stressfritt kjøp kan vel ses på som en slags forsikring. Den kan ikke velges bort. Likevel ble det vesentlig billigere enn å kjøpe fra en norsk nettbutikk. Har ennå tilgode å ha negative opplevelser med netthandel, og da har jeg vært borti de fleste i prisguiden og noen andre i tillegg. Noen ganger kan det ta litt lenger tid enn forventet, og dersom en bestille mer enn en vare, kan de komme i flere forsendelser, men stort sett går det greit, enten det er Amentio eller Komplett.

 

TV'en jeg kjøpte, var en Samsung LE37M86. Forhørte meg litt først hos den lokale forhandleren, men de hadde sannsynligvis høyere innkjøpspris enn totalprisen fra både Pixmania og SHG.

 

Kameraet ble bestilt fra PCUtstyr, litt vanskelig å få slått de sammen.

Lenke til kommentar
Står noe om dette på FAQ'en hos Pixmania:

 

"Hvordan håndteres norsk moms?

 

Når du bestiller på Pixmania, ser du alle prisene inkludert norsk MVA. Du betaler momsen til Pixmania direkte på websiden, og Pixmania håndterer importpaipirene inn til Norge."

 

Jepp. Slik har det vært en stund nå. Det Daysleeper sier er bare piss. Har vært en tråd om akkurat det samme tidligere.

 

Nå er det lenge siden jeg handlet der, men det var ihvertfall slik da.

Beklager om jeg har kommet med feilinformasjon, men det var godt ment :)

 

Mange uvitende fjortiser her.

 

Sitat fra www.toll.no:"De alle fleste varer, for eksempel elektriske og elektroniske artikler, cd- og dvd-plater er tollfrie. Klær er derimot tollbelagte"

 

OT:

Så fordi om man er uopplyst er man nødvendigvis en fjortiss?

Hold det saklig, takk.

/OT

 

Når jeg bestilte fra Pixmania, betalte jeg ikke moms på varen til dem, men til DHL på døra.

Frakten ble betalt til Pixmania dog.

I tilleg til momsen kom dog en god hundrings eller.no som DHL sa var for fortollingen de hadde foretatt på varen.

Nå har det seg slik at et kabinett ikke er en elektisk artikkel, så det ligger vel gjerne akkurat der.

Endret av Daysleeper
Lenke til kommentar

Hva slags garantier har man uten den stressfrittkjøp avtalen?

 

når jeg leste på "forutsetninger" osv. som var utenom stressfrittkjøps avtalen,

så står det jo at DHL leverandøren skal faktisk være med å sjekke om varen er i "orden"

Ingen som fikk sjåføren til å gjøre det da?

Lenke til kommentar

Har akkurat bestilt en LG 37LY95 fra pixmania. Krysser fingrene for at dette skal gå fint og harmløst...

Valgte å få varen på døra. Kosta vel nøyaktig 100kr mer enn bare i posten. (har hørt om så mange røver historier at det er heller posten som roter det til) Så det blir det vel DHL som kommer.

 

Måtte forrestn betale alt på forskudd. Så det skal søren meg ikke bli no moms og toll oppgjør på døra. men tvert imot skal dhl leverandøren bli med å kontrollere varen? Jeg kan vel forlange det? Det står jo det i betingelsene!

Lenke til kommentar

Levering er sjelden noe problem for noe som helst firma. Og de får høyeste score fra kunden bare de klarer å levere. Men problemene oppstår når det er noe feil med varen, eller man skal benytte seg av garanti/reklamasjonsrett. Det er IKKE spesielt gøy når man har med Pixmania å gjøre, skal man bedømme ut fra erfaringer her på forumet og i webshopguiden.

Lenke til kommentar

På tide å svare her. Har sporet pakken min at den ankom OSLO 09:53 idag. (06.11) så er vel et spørsmål om tid når den kommer til tr.heim. Vet ikke om det er posten eller DHL som bringer den videre.

 

Bestilte altså varen 31.10 en seint onsdags kveld, og sendt ble den 02.11 -Så de brukte i praksis 1 dag på å sende pakken. Ikke dårlig det:P De sier jo leveringstia ligger på 4-5 dager etter sendt. Så viss det kommer imorra virker alt lovende etter fristen de oppgir.

 

Bare en ting. Har sjekket bruks kontoen min i d siste, og lurte på hvorfor jeg hadde så mange tusen ekstra på kontoen...

har nå funnet ut at beløpet jeg orginalt betalte med visa er forsvunnet fra transaksjon lista mi?

Altså. først 9300kr ute av kontoen den 31.10.... og nå er de tilbake på konto. (Vet ikke hvilken dag de kom tilbake men..) Hva i al verden betyr dette? Har ikke visa godtatt betalingen min? Jeg fikk jo kvittering fra pixmania på at betalingen var fullført osv. noen som har sett noe lignende?

Lenke til kommentar

[

Bare en ting. Har sjekket bruks kontoen min i d siste, og lurte på hvorfor jeg hadde så mange tusen ekstra på kontoen...

har nå funnet ut at beløpet jeg orginalt betalte med visa er forsvunnet fra transaksjon lista mi?

Altså. først 9300kr ute av kontoen den 31.10.... og nå er de tilbake på konto. (Vet ikke hvilken dag de kom tilbake men..) Hva i al verden betyr dette? Har ikke visa godtatt betalingen min? Jeg fikk jo kvittering fra pixmania på at betalingen var fullført osv. noen som har sett noe lignende?

 

Det har skjedd med meg flere ganger, dvs at beløpet har blitt reservert, men så har reserversjonen gått ut etter at varen er sendt. Men det har aldri skjedd at beløpet ikke har blitt trukket til slutt.

 

Jeg vurderer å kjøpe Sony KDL-40w3000 LCD tv fra pixmania, og følger derfor med spenning med på hvordan bestillingen din går. Selv om det er mange som har elendig erfaring med Pixmania, er de såpass mye billigere at jeg ikke kan la være å vurdere de. Mitt inntrykk er at de tross alt har forbedret seg en del det siste året, og så lenge du ikke trenger å ha noe med

kundeservice å gjøre (noe jeg egentlig aldri har når jeg betiller fra andre norske steder), ser det jo ut til å gå greit.

Lenke til kommentar
ehhh...sony w3000 koster 18495 hos pixmania. du får den til 18995 hos en norsk nettbutikk som har kjøpt den via sony norge, og da kan fikse tv-en din i norge vis den går i stykker. synes du ikke det er verdt 500 kroner?

 

tror nok prisene har hoppet opp og ned på pixmania i det siste. Du kan nå få tvn jeg kjøpte til 8092 kr nå! altså jeg taper 900kr på at jeg bestilte den 3 dager for tidlig :p men den nye LG 32lb75 kosta jo bare 6-6500 i started. nå koster den 9990. og da får du den faktisk billigere på lefdal til 9000ca. har ikke fulgt med prisen på den sony tvn.

 

Vil bare informere om jeg faktisk ikke har fått tvn enda:P er litt skuffende, men det viser seg til at det heller er hele systemet etter varen kom innenlands. også har jeg funnet ut at det ikke er DHL som kjører pakken min, men ei anna firma som heter PNL. venter spent på den kommer imorgen:Pe

Lenke til kommentar
Vil bare informere om jeg faktisk ikke har fått tvn enda:P er litt skuffende, men det viser seg til at det heller er hele systemet etter varen kom innenlands. også har jeg funnet ut at det ikke er DHL som kjører pakken min, men ei anna firma som heter PNL. venter spent på den kommer imorgen:Pe

 

Sliter med samme "problem". Bestilte no' greier som var lagervare hos Pixmania forrige fredag (2/11). Ordren ble godkjent osv. fort, men så skjedde ikke noe før mandagen (forståelig p.g.a helg) Da sto den som sendt, men uten pakke nummer. Onsdag 7/11 kom beskjed om at den var sendt med PNL og jeg kunne tracke. Fredag morgen 07.27 er den registrert som ankommet Oslo. Eseltransporten til Posten klarte selvfølgelig ikke å få pakken de 4 milene til Drammen på Fredag, og de behandler ikke pakker i helgen.......så best case så får jeg pakken Mandag ettermiddag, men mest sannsynlig ikke før Tirsdag (i.flg postens kundeservice)...doh....

Synes Pixmania har oppfyllt sin del av avtalen, men det er nok noe optimistisk å gi intrykk av at man får pakken i løpet av 3-5 dager.....

Lenke til kommentar
posten norge fremstår for meg som en vernet bedrift. det tar kortere tid å få tilsendt en pakke fra los angeles enn det gjør fra kristiansand, og prisen er den samme...

 

sant så sant.

 

Må bare oppdatere her å si jeg har ventet og ventet på pakken min i all evigheter. ringte sist fredag og pixmania mente jeg kom til å få den på mandag (igår) Etter noen mails, og litt selv etterforskning kom jeg fram til at det er ikke DHL som skal levere pakken min, men PNL. (ikke vet jeg hvorfor det er slik -var vel heller informert om at det var DHL som skulle...)

 

Isåffal fikk jeg ringt PNL idag, og de syntes det var litt rart at pakken min ikke hadde kommet lengre enn OSLO, siden 06.11. De skulle ta kontakt med posten. Selv ringte jeg også posten for å høre hva som var galt. Og alt i alt fant jeg ut : I norge er det faktisk posten som skal levere for PNL! Ergo pixmania og PNL har gjort jobben sin. PNL fortollet varen samme dag som de leverte den videre til posten i OSLO.

 

Snakka med posten idag og de etterlyser nå pakken min for å finne ut hva som er galt..... det kan ta opp til 3 uker..... dette er jævelig surt. og det er tydeligvis posten sin feil.

 

Så sinnsykt lite som jeg bestiller via nett og post, så skjer dette.

Flax.

Endret av Parafan
Lenke til kommentar

Synes det er litt vel krass kritikk mot Posten Norge her! Med take på hvor mange pakker og brev de leverer daglig, så er det ikke en gang noe å klage over at ting går litt tregt av og til. Hadde man skulle skrevet inn fine innlegg for hver gang det gikk bra også ville det ikke blitt det helt store som har gått galt!

 

Overdramatisert alt det dær om at Posten Norge er en vernet bedrift!

 

...Sett det litt i perspektiv, og bruk briller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...