Gå til innhold

Pixmania og billige tv'er!?

Anbefalte innlegg

Har lest igjennom masse om pixmania her på forumet, mye bra, men mye dårlig også.

Har sett på en LCD TV jeg virkelig kunne tenkt meg å handle fra dem, ettersom prisen ligger på nesten halvparten av den norske. altså spar 6-7000kr:P (37" LY95 for å være presis)

Uansett, saken er.

-Lurer på om noen her har tatt sjangsen på å kjøpe så store og dyre ting fra dem? Og hvor sårbart gikk denne prosessen?

-Så er det da et faens til 'uenighet' mellom alle her på forumet om varene de presenterer er fortollet/ er inkl.mva, eller om det kommer en extra 'bombe' i posten 1 mnd etterpå?

-Leverer de virkelig så kjapt som det står på nettsia? 2-3 dager fra utlandet, med pakka fra DHL på døra? og til bare 200kr i fraktavgift? (Uten ekstra kostnader?) Høres for sykt bra ut til å være sant.... :p

-uhm også noe jeg ikke helt klare å finne fram til, må man betale på forhånd eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bestilte kabinet med dei for ei tid tilbake. kosta 500 totalt med frakt og slik. hehe

Før eg fekk kabinettet i hus kosta det meg 800. Så toll og tilleggsfrakt måtte eg betale vertfall. Så pass på. Men kanskje dei har endra på det no, men eg skal ikkje handle med dei igjen

Lenke til kommentar

Du betaler ikke for noe ekstra for frakt utover det du betaler ved kjøp.

Det du dog må betale, ved levering, er tollavgift og moms på kjøpebeløpet.

Dette må også betales _kontant_ ved levering og DHL nekter å avlevere pakken uten at de får penga. Forståelig nok, siden de faktisk har lagt ut pengene i det de fortollet varen for deg, men akk så knotete.

2-3 dager kan du nok bare drømme om. Vel, ihvertfall om du ikke bor i Oslosuppa. Der er det kanskje et lite håp om å få varen innen 3 dager, uten at jeg ville satt en spiker på det.

Tok vel 8-9 dager før kabinettet mitt fant frem til bygda i nord når jeg handlet der.

Om det lønner seg?

Jeg ville regnet litt på det.

Noen varer lønner seg faktisk å bestille fra Pixmania (mistenker dem t.o.m. for feilprising til tider) mens andre vil bli dyrere enn om man skulle bestilt fra en norsk webshop når man iregner toll og moms.

Jeg sparte 200kr (iregnet toll og moms selvfølgelig) på kabinettet jeg handlet der, selv om utsolgte norske webshops var hovedgrunnen til at jeg handlet hos Pixmania.

Ville dog tenkt meg dobbelt om m.t.p. kombinasjonen evt. problemer ved varen(e) og DHL.

Jeg er selv flink til å klage på posten, men DHL tar kaka ;)

Slik og sånn er det :)

Lenke til kommentar
Du betaler ikke for noe ekstra for frakt utover det du betaler ved kjøp.

Det du dog må betale, ved levering, er tollavgift og moms på kjøpebeløpet.

Dette må også betales _kontant_ ved levering og DHL nekter å avlevere pakken uten at de får penga. Forståelig nok, siden de faktisk har lagt ut pengene i det de fortollet varen for deg, men akk så knotete.

2-3 dager kan du nok bare drømme om. Vel, ihvertfall om du ikke bor i Oslosuppa. Der er det kanskje et lite håp om å få varen innen 3 dager, uten at jeg ville satt en spiker på det.

Tok vel 8-9 dager før kabinettet mitt fant frem til bygda i nord når jeg handlet der.

Om det lønner seg?

Jeg ville regnet litt på det.

Noen varer lønner seg faktisk å bestille fra Pixmania (mistenker dem t.o.m. for feilprising til tider) mens andre vil bli dyrere enn om man skulle bestilt fra en norsk webshop når man iregner toll og moms.

Jeg sparte 200kr (iregnet toll og moms selvfølgelig) på kabinettet jeg handlet der, selv om utsolgte norske webshops var hovedgrunnen til at jeg handlet hos Pixmania.

Ville dog tenkt meg dobbelt om m.t.p. kombinasjonen evt. problemer ved varen(e) og DHL.

Jeg er selv flink til å klage på posten, men DHL tar kaka ;)

Slik og sånn er det :)

Du sier man må betale moms på døra, men det står jo at varen er inkl. mva. Da utgår jo denne såkalte momsn på 25%?

Hvor mye ytterligere utgjør tollen da? leste om at det var forskjellig fra vare til vare. Cd'er var tollfritt osv..mens klær hadde man toll utgifter på.

pussige greier. kan ikke noen der ute bare si de har kjøpt noe dyrt og at man ikke betalte flere tusen ekstra når DHL kom på døra?:p

Lenke til kommentar

Står noe om dette på FAQ'en hos Pixmania:

"Hvordan håndteres norsk moms?

Når du bestiller på Pixmania, ser du alle prisene inkludert norsk MVA. Du betaler momsen til Pixmania direkte på websiden, og Pixmania håndterer importpaipirene inn til Norge."

Lenke til kommentar
Står noe om dette på FAQ'en hos Pixmania:

"Hvordan håndteres norsk moms?

Når du bestiller på Pixmania, ser du alle prisene inkludert norsk MVA. Du betaler momsen til Pixmania direkte på websiden, og Pixmania håndterer importpaipirene inn til Norge."

Jepp. Slik har det vært en stund nå. Det Daysleeper sier er bare piss. Har vært en tråd om akkurat det samme tidligere.

Lenke til kommentar

Husk også at ettersom de sender fra Frankrike, så er de ene og alene ansvarlig for å overholde fem års reklamasjonsfrist. Om de går samme vei som Nomatica (annen fransk webshop som nylig gikk konkurs), så står du fullstendig uten rettigheter. Om de nekter å føye seg etter norske regler, så har du ingen norsk importør som også er ansvarlig overfor deg. I verste fall må du til og med forholde deg til den franske avdelingen til produsenten av TV'n, også i garantitiden som normalt er 1-2 år.

Ikke støtt denne useriøse butikken. Det kan koste mer enn det smaker.

Lenke til kommentar
Mange uvitende fjortiser her.

Sitat fra www.toll.no:"De alle fleste varer, for eksempel elektriske og elektroniske artikler, cd- og dvd-plater er tollfrie. Klær er derimot tollbelagte"

Hm. Hvorfor er det så mange som skriver de har betalt toll når de har handlet mobil da. virka litt fjernt at de gjorde det viss det skulle være tollfritt for elektriske artikler. men men. kanskje er de uvitende fjortisser som har handlet der da? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...