Gå til innhold

Jehovas vitner er blant noe av det mest ekstreme vi har her i Norge!

Anbefalte innlegg

Jeg ble jaget fra Rikets Sal, jupp jeg har vært på besøk der. Diskuterte selvsagt Bibelen med noen eldre damer og herrer som var der. Jeg var og er relativt flink med Bibelen og vet derfor å slå opp i den om det skulle være nødvendig. De begrunnet diverse synspunkter med ett Bibelsitat mens jeg fant ett annet som sa det motsatte eller noe annet om du vil. Til slutt så oppdaget vitnene at, ja jeg vet ikke helt hva de oppdaget, jeg ikke hadde noe der å gjøre. Jeg fikk meg ett rapp med stokken av den ene før jeg ganske så forfjamset fant veien bort før jeg ble banket opp.

Innlegget ditt høres ikke troverdig ut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ble jaget fra Rikets Sal, jupp jeg har vært på besøk der. Diskuterte selvsagt Bibelen med noen eldre damer og herrer som var der. Jeg var og er relativt flink med Bibelen og vet derfor å slå opp i den om det skulle være nødvendig. De begrunnet diverse synspunkter med ett Bibelsitat mens jeg fant ett annet som sa det motsatte eller noe annet om du vil. Til slutt så oppdaget vitnene at, ja jeg vet ikke helt hva de oppdaget, jeg ikke hadde noe der å gjøre. Jeg fikk meg ett rapp med stokken av den ene før jeg ganske så forfjamset fant veien bort før jeg ble banket opp.

HaHa, Må si meg enig der. Om det er sant burde heller de bli jaget bort.

Lenke til kommentar
Har du tilgang til Watch Tower og Russels Studies i originalform fra sent 1800-tidlig 1900? Dette er jo skrifter som Jehovas Vitner selv har gitt ut, som er tilgjenglige, og som man kan gå inn og lete. Dog, siden de ble trykt for lenge siden må man inn i biblioteker og lignende, og JV selv har vært forbasket slu når det har kommet til detaljer i disse bøkene ved at de ved gjentrykk har endret detaljene slik at de ikke lenger "er direkte feil".

Om man leser gamle watch towers i rekkefølge, og fremover i tid, så kan man se hvordan JV skifter mening om ting støtt og stadig, og hvordan profetier feiler og blir reiterert som nye profetier, bare med endret dato. Dette har skjedd svært mange ganger.

En grei kilde til de tidligste tekstene er: http://www.ctrussell.us/

I tillegg kan en søke enkelt på nett for å finne profetier som har feilet. Eksempelvis: http://www.dianedew.com/jwfalsep.htm eller http://www.cftf.com/booklets/jwslisten/prophecies.htm

Det finnes selvsagt langt bedre kilder som er enklere å stole på, men det er en begynnelse.

Jeg har tilgang til all litteratur som er utgitt for jv'er. Er et snedig program her på dataen som heter noe som watch tower libery, veldig stoore greier med masse tekst:P

Lenke til kommentar
Hvaer galt med dere!? Om de er så gale og hjernevaskete la dem være det. Folk burde få tro på hva de vil.

Dersom vedkommende hadde vært flinkere til å holde sin subjektive tro vekk fra andres kunne man gjerne ha latt dem være, men det er ikke tilfelle.

Du lar ikke en schizofren løpe rundt fritt og holde på som han eller hun vil dersom det påvirker andres hverdag i merkbar grad.

Lenke til kommentar
Dersom vedkommende hadde vært flinkere til å holde sin subjektive tro vekk fra andres kunne man gjerne ha latt dem være, men det er ikke tilfelle.

Du lar ikke en schizofren løpe rundt fritt og holde på som han eller hun vil dersom det påvirker andres hverdag i merkbar grad.

Faktum er jo at for all annen "galskap" enn religion så blir du med stor sikkerhet puttet på beroligende og forsøkt hjulpet mellom psykratri.... men ikke hvis du tror på en "galskap" som heter gud, da kan du være hvor gal du vil. De får til og med stat støtte i form av penger bare mange nok mennesker er like gale, de kan fritt og uhemmet overføre sin egen galskap til sine barn UTEN at de blir straffet på noen måte og som om ikke det var MER enn nok får de sette opp hus der de kan dyrke denne galskapen også...

Nei folkens, det sier jeg dere: psykratrien har i sannhet ikke kommet langt her i landet, det er sikkert. Det er et hav av mennesker der ute som trenger hjelp til å komme vekk fra denne galskapen men de kan fritt holde på. Og noen, JV ene blandt andre, får til og med lov til å gå rundt og pushe galskapen på andre mennesker.... Dette til tross for at denne galskapen ikke er mindre gal enn andre lignende galskaper....

Sukk, er det rart det er krig sier jeg!!!!!!

:D

Stopp verden, jeg vil av! :roll:

Lenke til kommentar
Jeg har tilgang til all litteratur som er utgitt for jv'er. Er et snedig program her på dataen som heter noe som watch tower libery, veldig stoore greier med masse tekst:P

Og dette er utgitt fra Vakttårnets organisasjon selv? Du er klar over at vakttårnet har selv endret, redigert og forvridd sin egen historie for at medlemmene ikke skal kunne oppdage løgnene de har fart med i tidligere tider? Du må nok gå til et uavhengig bibliotek som har vakttårnets utgivelser usensurerte. Det tviler jeg på at watchtower library er nemlig.

Uavhengige kilder kan vise til store mengder med profetier som JV har kommet med, som de i ettertid har ignorert eller har endret forklaring på i ettertid. Det at medlemmene i dag tror at 1914 kun var STARTEN på alt er et eksempel på en slik omskrivning av historien. Før 1914 var det nemlig ikke slik i det heletatt. Og det kan man se ved flere anledninger. Andre eksempler på historiske endringer er JV oppfatning av blodoverførsel.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke om jeg tør spørre? Hvilken høytravende posisjon er det du innehar som setter deg i stand til å så tvil om min troverdighet? Jeg fortalte bare hva som skjedde i mitt møte med Jehovas Vitner den gangen jeg besøkte Rikets Sal, jeg foreslår at du enten begrunner hvorfor du kaller meg en løgner eller tier stille.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke om jeg tør spørre? Hvilken høytravende posisjon er det du innehar som setter deg i stand til å så tvil om min troverdighet? Jeg fortalte bare hva som skjedde i mitt møte med Jehovas Vitner den gangen jeg besøkte Rikets Sal, jeg foreslår at du enten begrunner hvorfor du kaller meg en løgner eller tier stille.

Har opplevd nesten det samme selv, da jeg for en del år siden "reddet" min søster fra JV'enes klør. Det endte med at jeg måtte dra opp til faren til min søsters venninne og forklare ham hvorfor min søster ikke skulle inn i sekten deres. De hadde vært skikkelig truende mot min søster før jeg gikk til dette ganske dramatiske skrittet å reise opp til dem (venninna til min søster og faren hennes) og det hele endte med at jeg måtte dele ut noen saftige ørefiker til mannen, som ikke bare var ufin i språket, men som var så dum at han trodde han kunne banke dette inn i meg... Han tok feil! Jeg fortalte ham uten omsvøp og rett frem hva som ville skje hvis han som mye som tok et blikk i retning av min søster og jeg har ikke hørt en dritt fra ham eller min søsters (ex)" venninne" etter det.

Så jeg ser ingen grunn til at det du forteller ikke skulle være sant, med mindre jeg juger jeg også da :)

Lenke til kommentar
jv'er oppfordrer på det sterkeste og holde seg unna alle verdelige samt og velge en lett utdanning. Da spesielt tømmer eller elektriker siden det kan hjelpe dem å bygge rikets saler ol.

:)

Enda godt, så slipper vi å ha JV som rakett forskere... :D

De vet utmerket godt at bedre utdannelse fordrer vanskeligere spørsmål... så de tar rett og slett ikke sjansen på å ødelegge indokrineringen av medlemmene sine.... ignorance is bliss....

Noe som ikke er helt sant da.... Det holder å være middels inteligent for å forstå at dette ikke henger på greip.... HVIS ikke indokrineringen er god, vel og merke. For lærer du barnet ditt dette tullet så hjernevasker du det, det er sikkert. Barnet fratas dermed valget det burde ha, å bestemme selv hva det vil tro på. Det er bare det at de ikke hadde hatt mange tilhengere hvis de ikke indoktrinerte barna sine, det gjelder vel alle religioner, og at de vet at barnet antagelig ikke vil tro på dette hvis det fikk bestemme selv. Men det er noe jeg tror....... :)

Lenke til kommentar
Det holder å være middels inteligent for å forstå at dette ikke henger på greip.... HVIS ikke indokrineringen er god, vel og merke.

Helt out of topic - snakker du om JH nå, så er dette kanskje ikke passende sted å ta det opp, men snakker du om religion vil jeg kjapt nevne følgende:

Jeg har vokst opp i en familie med kristne grunnverdier, men ingenting kristent press. Dvs null "indokrinering". Jeg har en iq på rundt 140, dvs jeg er ikke dummeste brødet i skuffa. Jeg ble kristen som 19-åring, og står fremdeles for det.

Intelligens er ikke synonymt med å tro at vitenskapen er det høyeste nivå av kunnskap - så vokt deg litt for å påstå det. Er svært mange veldig intelligente kristne som ikke har kristne familier, og som har tatt valget selv.

Lenke til kommentar
Det holder å være middels inteligent for å forstå at dette ikke henger på greip.... HVIS ikke indokrineringen er god, vel og merke.

Helt out of topic - snakker du om JH nå, så er dette kanskje ikke passende sted å ta det opp, men snakker du om religion vil jeg kjapt nevne følgende:

Jeg har vokst opp i en familie med kristne grunnverdier, men ingenting kristent press. Dvs null "indokrinering". Jeg har en iq på rundt 140, dvs jeg er ikke dummeste brødet i skuffa. Jeg ble kristen som 19-åring, og står fremdeles for det.

Intelligens er ikke synonymt med å tro at vitenskapen er det høyeste nivå av kunnskap - så vokt deg litt for å påstå det. Er svært mange veldig intelligente kristne som ikke har kristne familier, og som har tatt valget selv.

Vet det. :)

... Det blir på en måte som å si at ALLE med en IQ under 115 er kristne/religiøse....

MEN når det er sagt ER det påvist at til mer inteligent du er/bedre utdannelse du har til mindre kristen/religiøs er du.... Men ingen regel uten unntak vet jeg.

Jeg har vokst opp i en familie med kristne grunnverdier...

Hva er så bra med de verdiene? Er de bedre enn de som vokser opp uten disse verdiene? Kort spurt, er dine verdier bedre, mere verdt på en måte, enn mine, da jeg ikke er opplært i noen kristne grunnverdier?

Lenke til kommentar
Jeg har vokst opp i en familie med kristne grunnverdier...

Hva er så bra med de verdiene? Er de bedre enn de som vokser opp uten disse verdiene? Kort spurt, er dine verdier bedre, mere verdt på en måte, enn mine, da jeg ikke er opplært i noen kristne grunnverdier?

Det sier jeg ikke, jeg bare sier at det er eneste form for indoktrinering jeg skulle ha opplevd i så fall :) De kristne grunnverdiene er jo i stor grad de samme som samfunnets grunnverdier, så jeg hevder på ingen måte at vi er de eneste som har de verdiene, eller at våre verdier er bedre enn dine :)

Lenke til kommentar
MEN når det er sagt ER det påvist at til mer inteligent du er/bedre utdannelse du har til mindre kristen/religiøs er du.... Men ingen regel uten unntak vet jeg.

Jeg vil nesten tro det er fordi vedkommende føler seg vellykket. Det er bra det, men da har de ikke tid til å vere kristen sikkert. Man må prioritere:)

Lenke til kommentar

Jeg vil nesten tro det er fordi vedkommende føler seg vellykket. Det er bra det, men da har de ikke tid til å vere kristen sikkert. Man må prioritere:)

Eventuelt så kan det vel muligens ha noe med det at jo mer man lærer om kritisk tenkning, jo vanskeligere er det å akseptere de myter og den feillære man ser rundt i samfunnet? Med mer detaljekunnskap som fakta og enda viktigere; kunnskap om -hvordan- man går fram for å finne "sannheten".

Lenke til kommentar

Som om alle i det hele tatt prøver og finne ut noe slikt.. Folk flest med god utdanning tenker mest på karriere og legger det andre ''mindre'' viktige til side. Sånn er det bare, men sikkert som er som du sier? Hva ville du gjort da, helt ærlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...