Sindrato Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 hæ? syns den 3 ord regelen burde vere i selve tråden og jeg-.- Abcnyheter skriver forresten skjeldent sakelige ting. En gang feks, var det noe rare greier med griser, bare tull alt sammen. Skriver litt sladder nyheter, melk man ikke skal drikke og om folk som ikke var død likevel... Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Det forteller ingenting om deres troverdighet i denne saken, spesielt siden du ikke kommer med nok detaljer, ei heller henvisning til opprinnelig artikkel. Jeg kan ikke vite om du lyver eller snakker sannheten hvis du ikke presenterer noe som støtter dine påstander. Det burde ikke være så altfor vanskelig å sjekke opp dette heller, dersom det er mistanke om faktafeil. Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg er enig der, men vet du om de snakker sant eller lyver da? Du har ikke tenkt på det har du? Hvem som helst som har rett til å kalle seg journalist kan skrive det de vil om slike saker så lenge det er litt troverdig. Han vet vel minimalt om jehovas vitner og tipper jeg. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg tror på dem, jeg tror ikke de tør å komme med regelrett løgn i en slik artikkel. Men du har rett, jeg kan ikke vite. Iallfall ikke før jeg har sjekket opp mot en annen kilde. Men vet du alt om andre JV da? Kristne er i stor grad uvitende om hva andre kristne mener om Bibelen. Subjektiviteten florerer vilt, selv innad i grupper som tilsynelatende mener det samme. Men dersom du tviler er det bare å google i vei. Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hva skal jeg google for, halve familien på mor sin side er jo omtrent jehovas vitner:) (huseklepp familien wtf) Jeg har litt kunnskaper der skjønner du;) Mange aviser og nettaviser skriver av og til løgn og tull. Skriver man om noe folk flest egentlig ikke skjenner til, men bort i mot hater, er det lett å servere løgn på løgn.. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Jepp. Nøyaktig like lett som det er for deg å si at noe er løgn, uavhengig om det faktisk er det eller ikke. Konklusjonen er, dersom man ikke har mulighet til å verifisere det som sies i artikkelen, at artikkelen ikke har noen egentlig kredibilitet. Da er det opp til hver enkelt å tro det man vil tro, så får det være som det er. Min subjektivitet er jevngod med din subjektivitet. Edit: Men likevel lurer jeg på nøyaktig hva det er du setter spørsmålstegn ved. Neppe hele artikkelen, det blir uansett for diffust. Du må nesten spesifisere. Endret 11. juni 2008 av TrondH86 Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 ja det er sant, men jeg er ikke typen som lyger da:) Men som sagt så kan du tro det du vil, akkurat som jeg. Og om det er nødvendig, og jeg får tid, så kan jeg kanskje undersøke det med datoene. blir ikke før i helgen uansett Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Det er påstanden om at JV har foreslått spesifikke datoer for dommedag, og eventuelle problemer med akkurat disse datoene? Det er ikke utenkelig at man har gjort dette, basert på sitatet fra Bibelen, som tross alt er meget, meget diffust, og slett ikke noe å basere en fast dato på (men det finnes nok av eksempler på at folk gjør det likevel). Endret 11. juni 2008 av TrondH86 Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 ja, nettopp. Det er derfor det heller ikke er noen som har satt en fast dato på dommedag, eller harmageddon;) Det står derimot i skriften eller noe at ført når alle de 144 000 er døde og kommet til himmelen, at denne tid står for tur. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Det er godt mulig at noen JV har gjort det (noen har gjort det uansett, JV er ikke unntatt fra denne idiotien bare fordi de er JV). Skriften eller noe...? Kan du ikke sakene dine? Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Haha, bibelen da:P Jeg er ikke så dreven på dette, så ver fornøyd med det jeg kommer med:) Sikker noen som har gjort det ja, tviler ikke et sekund. Så finnes det også mange syke folk som sliter litt med topplokket, noen tar til og med av vinen og brødet uten at de skal:) Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Syke trenger de ikke å være, noe mer enn vi er syke fordi vi tror det vi tror. Det er garantert at det er mange mennesker som har latt seg lure av mye rart uten at de er hverken syke eller direkte dumme (men kanskje naive/godtroende/lettlurte m.a.), for det er nok av motstridende standpunkt blant mennesker der ute, og de kan ikke alle ha rett der hvor man har motstridende meninger om noe som har fasitsvar. Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hm, du er så smart du Trond, men det er typisk for de med ditt navn:) Jeg kan si meg enig også, men jeg hørte om en psykisk syk en som forsynte seg av disse symbolene. Forresten er det litt rart at alle rakker sånn ned må jehovas vitner bare fordi du blir forstyrret på en lørdag morgen eller under middagen.. Det er bare til å si nei takk med et smil:) Og det er vel så mange ekstremister i islam feks, men ingen som lager store tråder om de. I muslimske land bare henger de folk av og til, men det er greit det så lenge de ikke kommer på døren. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Hm, du er så smart du Trond, men det er typisk for de med ditt navn:) Den var ny. Får vel takke for komplimenten. Jeg kan si meg enig også, men jeg hørte om en psykisk syk en som forsynte seg av disse symbolene. Forresten er det litt rart at alle rakker sånn ned må jehovas vitner bare fordi du blir forstyrret på en lørdag morgen eller under middagen.. Det er bare til å si nei takk med et smil:) Mange føler de er innpåslitne, man blir irritabel, får JV på døren flere ganger osv. JV burde ha vært forpliktet til å oppdatere sine sentrale databasert mot Brønnøysundregisteret slik at det gikk an å reservere seg mot besøk, slik man kan reservere seg mot reklame og telefonsalg. Virksomheter som driver direkte markedsføring, plikter å oppdatere sine adresselister mot Reservasjonsregisteret minst hver tredje måned. Og det er vel så mange ekstremister i islam feks, men ingen som lager store tråder om de. Å joda, bare søk litt du. Har aldri lagt merke til en JV-tråd i den tiden jeg har tilbrakt som svært aktiv på forumet, men flust av tråder om islam — inntil de som er aktive nå ble opprettet. I muslimske land bare henger de folk av og til, men det er greit det så lenge de ikke kommer på døren. Greit er det slett ikke, men du har rett i at folk ignorerer det som ikke påvirker dem. Skulle de ikke det kanskje? Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 1. Bare hyggelig:) 2. Du kommer med gode poeng der, men tror de har en så som så liste de som går rundt. Noe digitalt og systematisk hadde nok vert bedre;) 3. Det er jo litt om ALT mulig her, hehe:) 4. Ende et godt poeng, jeg bryr meg vel heller ikke om det som ikke raker meg. Lenke til kommentar
Samuro Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 4. ... jeg bryr meg vel heller ikke om det som ikke raker meg. Halleluja, her har vi et godt menneske! Sult i Afrika? Tsunami i Asia? Helvete heller, who cares - det påvirker ikke meg Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 um, ikke helt bokstavelig, bare til en viss grad. Jeg var feks senest i går ute med sånn bøsse ting for å samle inn penger til barnehjem i brasil. Dessuten sa trond mye det samme og..-.- Lenke til kommentar
noxon Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Har du tilgang til Watch Tower og Russels Studies i originalform fra sent 1800-tidlig 1900? Dette er jo skrifter som Jehovas Vitner selv har gitt ut, som er tilgjenglige, og som man kan gå inn og lete. Dog, siden de ble trykt for lenge siden må man inn i biblioteker og lignende, og JV selv har vært forbasket slu når det har kommet til detaljer i disse bøkene ved at de ved gjentrykk har endret detaljene slik at de ikke lenger "er direkte feil". Om man leser gamle watch towers i rekkefølge, og fremover i tid, så kan man se hvordan JV skifter mening om ting støtt og stadig, og hvordan profetier feiler og blir reiterert som nye profetier, bare med endret dato. Dette har skjedd svært mange ganger. En grei kilde til de tidligste tekstene er: http://www.ctrussell.us/ I tillegg kan en søke enkelt på nett for å finne profetier som har feilet. Eksempelvis: http://www.dianedew.com/jwfalsep.htm eller http://www.cftf.com/booklets/jwslisten/prophecies.htm Det finnes selvsagt langt bedre kilder som er enklere å stole på, men det er en begynnelse. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg ble jaget fra Rikets Sal, jupp jeg har vært på besøk der. Diskuterte selvsagt Bibelen med noen eldre damer og herrer som var der. Jeg var og er relativt flink med Bibelen og vet derfor å slå opp i den om det skulle være nødvendig. De begrunnet diverse synspunkter med ett Bibelsitat mens jeg fant ett annet som sa det motsatte eller noe annet om du vil. Til slutt så oppdaget vitnene at, ja jeg vet ikke helt hva de oppdaget, jeg ikke hadde noe der å gjøre. Jeg fikk meg ett rapp med stokken av den ene før jeg ganske så forfjamset fant veien bort før jeg ble banket opp. Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hvaer galt med dere!? Om de er så gale og hjernevaskete la dem være det. Folk burde få tro på hva de vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå