Sindrato Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Godt poeng^^ Hvor står det at de ble bundet fast da? Endret 4. juni 2008 av Sindrato Lenke til kommentar
Samuro Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Det er fysisk umulig å kunne henge på et kors som ''vanlige'' kristne tror. De utfører nå ritualet med "hell" et eller annet sted i verden rundt påsketider hvert år, så jeg skjønner ikke hvor du har belegg til å påstå dette? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Kommer an på spikerstørrelsen? Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Det er fysisk umulig å kunne henge på et kors som ''vanlige'' kristne tror. De utfører nå ritualet med "hell" et eller annet sted i verden rundt påsketider hvert år, så jeg skjønner ikke hvor du har belegg til å påstå dette? Ja, jeg vet det. Forskjellen der er at de har planker de står på, de henger altså ikke i ''løse lufta''. Det går fint, får bare litt vondt i hendene vil jeg tro:P Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) I tillegg så surrer de vedkommende fast i planken med tau. Tror historien hadde blitt en annen uten tau. Endret 5. juni 2008 av perpyro Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Hmm, eit evig liv i paradis Er ikkje det litt lenge da? jaja, eg trur/håper at livet verkeleg sluttar til sist. Ein litt betryggandes tanke eigentleg. Lenke til kommentar
glennib Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Min morfar meldte seg ut av dette trossamfunnet, og opplevde å bli frysi ut av sin egen kone. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Min morfar meldte seg ut av dette trossamfunnet, og opplevde å bli frysi ut av sin egen kone. Vi andre opplever bare en kald skulder fra kona i ny og ne.... Lenke til kommentar
covah Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Det "morsomme" med JV, er jo at de hele tiden spår at verden skal gå under. Kjenner en kar som var JV medlem sist verden skulle "gå under". Mannen solgt og gav unna alt han hadde. Da verden IKKE gikk under, tryna mannen fullstendig, fikk nervøst sammenbrudd og ble alkoholiker. Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 ja, den siste der er jo ganske lei.. Men også hørt at man skal vere tolmodig, og at det var sagt at det var snakk om kort tid... Ja, kort tid, hvor lenge er det? For en som skal ha eksistert for alltid (gud eller jehova om du vil) kan kort tid for han vere lenge for oss mennesker... Lenke til kommentar
freke Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Det "morsomme" med JV, er jo at de hele tiden spår at verden skal gå under.Kjenner en kar som var JV medlem sist verden skulle "gå under". Mannen solgt og gav unna alt han hadde. Da verden IKKE gikk under, tryna mannen fullstendig, fikk nervøst sammenbrudd og ble alkoholiker. Så på sett og vis gikk faktisk hans verden til grunne. Han burde smile der han sitter i sin misere. Han fikk rett Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 hahaha, det var faktisk litt morsomt. Stakkars uansett:P Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Det "morsomme" med JV, er jo at de hele tiden spår at verden skal gå under.Kjenner en kar som var JV medlem sist verden skulle "gå under". Mannen solgt og gav unna alt han hadde. Da verden IKKE gikk under, tryna mannen fullstendig, fikk nervøst sammenbrudd og ble alkoholiker. Så på sett og vis gikk faktisk hans verden til grunne. Han burde smile der han sitter i sin misere. Han fikk rett Ingen ekte jehovas vitner tror det er en dato på undergangen. Og uansett om det gikk sånn med han og du er vennen hans hvorfor hjelper du han ikke? Lenke til kommentar
thadon Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Merkelig at de har flere ganger satt dato på verdens undergang da Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Det "morsomme" med JV, er jo at de hele tiden spår at verden skal gå under.Kjenner en kar som var JV medlem sist verden skulle "gå under". Mannen solgt og gav unna alt han hadde. Da verden IKKE gikk under, tryna mannen fullstendig, fikk nervøst sammenbrudd og ble alkoholiker. Så på sett og vis gikk faktisk hans verden til grunne. Han burde smile der han sitter i sin misere. Han fikk rett Ingen ekte jehovas vitner tror det er en dato på undergangen. Og uansett om det gikk sånn med han og du er vennen hans hvorfor hjelper du han ikke? Bullshit. Dere har satt dato på undergangen flere ganger. Alle gangene har dere tatt feil. Den kjente strofa "verden gikk ikke under fordi vi ba så mye for verdens folk" er velkjent. Tror du virkelig på løgnene deres? Han er ingen venn, men var en bekjent av faren min tidligere. Etter at han gikk psyko sendte han bla. torpedoer på en rekke andre bekjente, samt prøvde å svindle faren min. Dette ble han dømt på. Etter dette har familien min ingen kontakt med han lenger. Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Det er vel aldri blitt satt en fast dato..? Når da feks`? Jeg tror ''datoen'' er ca når de 144 000 er døde og kommet til himmelen, eller omtrent da? Lenke til kommentar
thadon Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 http://www.abcnyheter.no/node/34823 Jehovas vitner har ved flere anledninger tidfestet dommedag, på dagen og timen, basert på klare meldinger fra Bibelen. Første gang skulle det skje i 1914. Så var det i 1925. Ved denne anledningen fikk de bygd et flott hus i San Diego, California, hvor gamle Abraham, Isak, Jakob og andre patriarker fra Det gamle testamentet skulle få bo. (Huset ble solgt igjen i 1954.) Senere skulle Armageddon sammenfalle med avslutningen av den andre verdenskrig, så var det i året 1975 det skulle skje, og siste gang dommedag ble avlyst var i 1989. Nå har de ikke satt noen dato på en stund, men fremdeles bruker de enhver hendelse med tilsnitt av kosmisk drama som et hint om at enden er nær. Også i oppfølgeren til ovennevnte interessante faktaartikkel om fugleinfluensaens forgjenger, finner de bibelord til støtte for at dette er et tegn på at nå er det snart over. Ifølge Lukas 21: 7, 10, 11, sa Jesus nemlig at tegnet på endens tid er at «nasjon skal reise seg mot nasjon, og rike mot rike, og på det ene stedet etter det andre pest». Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 1914 var ingen dommedags dato, det er når jesus skulle inta sin plass som hersker-.- De andre har jeg ingenting og si på, men jeg er jo bare en uvitende ungdom:) Mest sannynslig oppspinn andre enn jv'er har kommet opp med uansett. Dessuten, abcnyheter... sier ikke bare kilden litt..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå