Gå til innhold

Jehovas vitner er blant noe av det mest ekstreme vi har her i Norge!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Møtte på ei gammel dame her om dagen som gav meg en jehovas vitne propaganda lapp

" Ta denne i disse forferdelige tider i verden sa hun , ikke kast den men les den " Jada sa jeg , skal gjøre det

Så ser jeg på framsiden av denne propaganda lappen, hva illustrerer bildet ? jo pinadø !

Mørkhuda mennesker som smiler på en åker , i bakgrunnen står en elg og en hytte bak der igjen.

Så det er slik de driver og forpester andre folk `?? Ved og klaske på mørkhuda mennesker og en jævla elg så forventer de at flere skal joine?

Neste gang jeg møter henne, skal jeg fortelle at jeg er en trollmann som liker og kaste forhekselser over Jehovas Vitner

Lenke til kommentar
RWS: De som misjonerer gjør det jo som regel fordi de vil "spre det glade budskap". Jeg har ikke noe imot misjonering så lenge de tar et nei for et nei og ikke prøver å presse seg på. Og man kan ikke gjøre det ulovlig heller. Det er ikke bare religiøse som "misjonerer".

For meg er dette ikke noe glad buskap, men et fordummende budskap. De krever rett til å tro hva de vil og det gjør jeg også! Og jeg går vel ikke rundt på dørene til folk og opplyser dem om ateisme, gjør jeg vel? Kanskje jeg skulle gjort det, sporet opp JV'er og snakket om hvor fordummende og hjernedødt tro kan gjøre mennesker... hmmm

Du satte meg på en tanke. En dør til dør ateist skal jeg bli... :)

Lenke til kommentar
For meg er dette ikke noe glad buskap, men et fordummende budskap. De krever rett til å tro hva de vil og det gjør jeg også! Og jeg går vel ikke rundt på dørene til folk og opplyser dem om ateisme, gjør jeg vel? Kanskje jeg skulle gjort det, sporet opp JV'er og snakket om hvor fordummende og hjernedødt tro kan gjøre mennesker... hmmm

Du satte meg på en tanke. En dør til dør ateist skal jeg bli... :)

Uansett hva du bestemmer deg for så er det ingenting i veien med å diskutere et ateistisk livssyn og argumentere for det og hvorfor du ikke tror på gud med de.

Har tatt opp diskusjonen om utviklingslæren en gang med et par som dukka opp på døra der jeg arbeidet, blei dåg en kort diskusjon men alikavel interresant.

Lenke til kommentar
En dør til dør ateist skal jeg bli... :)

Kanskje John Safran kan være til inspirasjon for planene dine? :p :

http://www.livevideo.com/video/B4688CE234A...evangelist.aspx

He he. Får en til å tenke når en ser hvordan han blir tatt i mot ja... :D

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor de er så keene på å rekrutere folk heller jeg da de 48000 plassene i himmelen sikker er opptatt allerede og hvorfor ikke lage det fint her på jorden NÅ da iseden for å vente til de dør. Men men, dem om det.

Måtte le av min gamle far-far, som var lærer i 43 år og KUNNE sin bibel uten å være kristen, eller kanskje spesielt derfor.., og hvordan han elegant parkerte disse bibel rytterne som kom på døren for å lære ham om bibelen.... De gikk derfra meget klokere enn de kom som regel, for han KUNNE bibelen etter å ha undervist i den i så mange år.... (gud vet hvor mange barne sinn han forpestet med bibel læren oppover i årene han underviste, for på den tiden (før krigen) måtte kunne remser av bibel vers på rams og som om ikke det var nok måtte de fremføres på latin.... Huff!!)

Min far, som er 75, kan noen av dem enda!!!! :dribble:

Lenke til kommentar
Møtte på ei gammel dame her om dagen som gav meg en jehovas vitne propaganda lapp

" Ta denne i disse forferdelige tider i verden sa hun , ikke kast den men les den " Jada sa jeg , skal gjøre det

Så ser jeg på framsiden av denne propaganda lappen, hva illustrerer bildet ? jo pinadø !

Mørkhuda mennesker som smiler på en åker , i bakgrunnen står en elg og en hytte bak der igjen.

Så det er slik de driver og forpester andre folk `?? Ved og klaske på mørkhuda mennesker og en jævla elg så forventer de at flere skal joine?

Neste gang jeg møter henne, skal jeg fortelle at jeg er en trollmann som liker og kaste forhekselser over Jehovas Vitner

Det er ingen jehovas vitner som tror på trollmenn. :roll:

Endret av lolidude
Lenke til kommentar

Et av de få trosamfunnene jeg ikke har noe respekt for er jehovas vitner.

Jeg har sett selv hvordan det har ødelagt flere i fjern slekt og venner.

Hvis dere som er jehovas vitner kommer med utsagn: "kan vi ikke tro på det vi vil da?", så må jeg si meg enig i det, men kan dere med hånden på hjertet si at dere begynte å tro på dette selv og at det ikke var foreldrene som dro dere inn i dette fra dere var født og la grunnlaget? De aller fleste som blir medlem som voksen er enten i fengsel eller lever i "bushen" i Afrika.

Lenke til kommentar

Hva er denne diskusjonen om egentlig?

Ting jeg har fått med meg;

- førsteposten er en kjempestor faktasetning

- trådstarter vil ha SVAR, SVAR NÅ

- trådstarter vil ha SVAR, SVAR NÅ som følger hans egne svarregler

- trådstarter nekter å tro på det han får som svar

- jehovas vitner misjonerer dør-til-dør fordi det står i bibelen

- de er en skummel "sekt" som går med kapper og har en "Eldste"

- lolidude skrev feil i en post

Ting jeg ikke har fått med meg;

- hva vi diskuterer i denne tråden

- hvorfor JV ikke vil overføre blod

- hvorfor JV "fryser" ut medlemmer som har gjort noe galt

Det heter tross alt DISKUSJON.no.

Snilt og greit, BiNko!

Endret av Binko
Lenke til kommentar
Jeg føler meg ikke så bra når jeg leser gjennom denne tråden. Jeg er Jehova vitne. Det er greit at dere stenger igjenn døra når vi banker på men må dere kalle oss hjernevaska personer? Skal ikke alle få tro på det de vil?

Hvem har sagt at dere ikke skal få tro på hva dere vil? Tro gjerne på Julenissen, Påskeharen, Dommedag, Jehovva eller Rosa Elefanter for min del, men det gjør dere ikke noe mindre hjernvasket.

Men det at dere går fra hus til hus for å konvertere andre inn i sekten deres, synes jeg er helt forkastelig.

Lenke til kommentar

Myagos: Folk går da fra dør til dør og spør og reklamerer for alt mulig annet. Hvorfor er det forkastelig at de gjør det? Hvis man ikke vil ha det så er det vel bare å si nei takk og lukke døren. Så lenge de forkynnende godtar et nei og respekterer andres rett til å ha sin religion så er det vel ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Myagos: Folk går da fra dør til dør og spør og reklamerer for alt mulig annet. Hvorfor er det forkastelig at de gjør det? Hvis man ikke vil ha det så er det vel bare å si nei takk og lukke døren. Så lenge de forkynnende godtar et nei og respekterer andres rett til å ha sin religion så er det vel ikke noe problem.

Det er forskjell på å selge lotterier og reklame enn å prøve å konvertere andre inn i sektene sine. De får holde på med sin ritualer og heller la nysjerrige banke på døren dems istedet. Jeg blir temmelig forbanna når disse hjernvaska fanatikerne kommer å banker på døra mi midt i middagen og skal prøve å konvertere meg.

Lenke til kommentar

Jeg hører du ikke har hatt pågående lotteriselgere på telefonen?

De er ille de.

Først presanterer de seg for deretter og gjemme budskapet sitt i all slags tåkeprat og svada om hvor mange "offer" deres organisasjon har hjulpet og direkte forsøker å gi deg skyldfølelse om du ikke kjøper lodd, det er jo en direkte plikt man har osv.

Lenke til kommentar
Jeg hører du ikke har hatt pågående lotteriselgere på telefonen?

De er ille de.

Først presanterer de seg for deretter og gjemme budskapet sitt i all slags tåkeprat og svada om hvor mange "offer" deres organisasjon har hjulpet og direkte forsøker å gi deg skyldfølelse om du ikke kjøper lodd, det er jo en direkte plikt man har osv.

Det kan godt hende, men jeg lukker vanligvis døra eller legger på telefonen før de kan snakke ferdig :) Men jeg prøver ikke å forsvare lotteriselgere.

Lenke til kommentar

Ettersom de 2 Jonas Vitnene som er her ikke vil redegjøre for dør til dør aktivitetene så tar jeg det litt mere inngående.

Jeg har desværre ingen skriftsteder å vise til men jeg drar det ut av hukommelsen slik jeg husker det, er lenge siden jeg holdt på med dette.

Jesus fortalte en gang en lignelse om talenter.

Det var husbonden som gav arbeiderne sine talenter, den ene fikk 10 talenter og den andre fikk 5 talenter og den site fikk 1 talent.

Dette skal da representere de evnene mennesket har og at ikke alle mennesker har like evner.

De 2 som fikk henholdsvis 5 og 10 talenter gikk ut og fordoblet talentene sine vha. arbeid, den siste derimot blei redd og gravde ned talentet sitt.

De 2 som hadde fordoblet talentene sine fikk belønning mens han som gravde ned talentet sitt fikk sin straff.

Vitnene har fått en befaling om å forkynne guds budskap til alle folkeslag, noe de gjør ved å gå fra dør til dør.

Når vi da overfører dette opp mot lignelsen til Jesus ser man at det forlanges at en hver skal yte det de kan, også de som kun kan litt skal i det minste utføre noe.

De som da utfører tjenesten slik de skal vil da få belønning mens de som ikke gjør noe vil bli medskyldig i døden til de som dør i harmageddon.

Dette er da drivkraften til at de går fra dør til dør og.....vel plager folk.

Dere som kan dette mere grundig kan gjerne kommentere eller korrigere eventuelle feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...