kclindbak Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hei, har en router som jeg tenkte jeg skulle få til å stenge av torrent-bruk. Men jeg er veldig usikker på hvilke porter /ip'er jeg kan stenge av. Tenkte på å stenge av fra port 30000 og oppover, men vet ikke helt om dette dekker det. Jeg har også tenkt å spille en del, og vil derfor ikke stenge av de portene, men aner ikke hvilke de er! Noen som veit? Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Du kan få en torrent-klient til å lytte på hvilken som helst port så lenge den er åpen og ikke i bruk av en annen protokoll, så jeg vil heller anbefale at du stenger samtlige porter unntatt dem du bruker selv. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 vi har en utorrent tråd i programvare kattegorien Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Du ka fint endre portene som en torrent klient bruker, så ja å stenge alle untatt de som er i bruk er nok det greieste. Bittorrent bruker normalt 6881-6999 porter. En liste over hvilke programmer som bruker hvilke porter kan du finne her: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_TCP_a...DP_port_numbers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå