marius883 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hei! Jeg hadde tenkt å innstalere vista på PC-en for å få testet crysis i DX10, men nå innstalasjonen er ferdig, og vista skal starte får jeg en blåskjerm der det står: Irql_not_less_or_equal hva kan dette ha seg? Jeg har også prøvd å ta ut to av ram brikkene og da starter PC-en med engang, men setter jeg inn alle fire så kommer blåskjermen igjen! Så da tenkte jeg at det kanskje var noe galt med en av ram brikkene, men det funker jo helt utmerket med alle 4 brikkene i xp x64 som jeg har på en annen partisjon! Jeg har også flasha bios til siste versjon, og loadet defaults i bios, men til ingen nytte! Lenke til kommentar
Caze Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Test med Memtest86+ fra UltimateBootCD (www.ultimatebootcd.com). Test 1 og 1 brikke av gangen, for å finne eventuelle RAM-feil. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hva slags specs har maskinen? Hovedkort, skjermkort, etc..? Lenke til kommentar
Juke Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Det finnes/fantes en svakhet i Vista som forekommer når man har 3GB minne eller mer kombinert med et par andre ting (slik jeg har forstått det). Kanskje det er denne du også opplever? Det vil i såfall forklare hvorfor det hjelper å ta ut et par minnebrikker i ditt tilfelle, for da reduserer du vel minnemengden fra 4 til 2GB (altså under 3GB)? Det finnes visstnok en hotfiks for dette, du kan jo se om den kan hjelpe i ditt tilfelle også. Her er litt mer info om feilen samt en link til en hotfiks: http://support.microsoft.com/kb/929777/en-us Håper det hjelper. Lenke til kommentar
marius883 Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Det finnes/fantes en svakhet i Vista som forekommer når man har 3GB minne eller mer kombinert med et par andre ting (slik jeg har forstått det). Kanskje det er denne du også opplever? Det vil i såfall forklare hvorfor det hjelper å ta ut et par minnebrikker i ditt tilfelle, for da reduserer du vel minnemengden fra 4 til 2GB (altså under 3GB)? Det finnes visstnok en hotfiks for dette, du kan jo se om den kan hjelpe i ditt tilfelle også. Her er litt mer info om feilen samt en link til en hotfiks: http://support.microsoft.com/kb/929777/en-us Håper det hjelper. Tusen takk for hjelpen, var denne hotfiksen som skulle til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå