Gå til innhold

Skjermkort til Unreal 2 -The Awakening

Mentalmind

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som veldig mange av de FPS-motorene som kommer nå til dags krever det desidert mest CPU og RAM. Hva skjermkort angår må du ha et DX8-kompatibelt skjermkort for å få den fullkomne opplevelsen. Dvs GF3/4 eller Radeon 9000/9500/9700. Viss du sitter på en GF3 Ti500 er det ingen grunn til å bytte mao. Viss du derimot har en Athlon 1.2gHz er det mer grunn til å bytte ut den. Og - ikke minst - viss du bare har 128mb ram er det all verdens grunn til å kjøpe 256mb til.

Lenke til kommentar
GF3 eller et GF4 ti2000 gjør vel jobben. Men du kan vel neppe kjøre på max details...

Kjørte det selv med xp2100 og ti4400 på 1024*768 og alt på max, gikk fin fint untatt et par ganger, men det var helt greit.

Da er du ytterst heldig, høres faktisk nærmest tvilsomt ut

kjører selv XP2100, Gainward Ti4600, 1024 , har alt på "Video" på max, men må skru ned litt på shadows etc, da ligger jeg på 30-35 fps på ute områder, og 30-50 inne, med brann og andre effekter,

har Blob shadows på..

Kjører også EAX lyd.

Lenke til kommentar

Forresten, denne meldingen dukker opp når jeg skal starte spillet:

General protection fault!

History: FD3DRenderInterface::DrawPrimitive <- RenderStaticMesh <- (StaticMeshActor21) (StaticMesh IntroM.Track.intro_proto_011) <- FDynamicActor::Render <- RenderLevel <- FLevelSceneNode::Render <- FPlayerSceneNode::Render <- UGameEngine::Draw <- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

Build: Jan 7 2003 18:16:21

Er det skjermkortet som ikke takler spillet i det hele tatt??

Lenke til kommentar
Forresten, denne meldingen dukker opp når jeg skal starte spillet:  

General protection fault!

History: FD3DRenderInterface::DrawPrimitive <- RenderStaticMesh <- (StaticMeshActor21) (StaticMesh IntroM.Track.intro_proto_011) <- FDynamicActor::Render <- RenderLevel <- FLevelSceneNode::Render <- FPlayerSceneNode::Render <- UGameEngine::Draw <- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

Build: Jan  7 2003 18:16:21

Er det skjermkortet som ikke takler spillet i det hele tatt??

det er en milion sånn feil i spillet, bla. med lyd etc..

spillet er svært ustabilt men det går..

får håpe en patch når det er ute:)

Lenke til kommentar

Les spørsmålet før du svarer. Minimum sier han. Så nevner du markedets beste og dyreste kort :shrug: . Spilelt fungerer fint med mitt radeon 8500 kort.

Jeg har lest spørsmålet, din løk. Jeg ville minimum hatt 9700 Pro, altså det er min mening. Capice?

Dessuten: Markedets dyreste og beste kort er FX.

Lenke til kommentar

Les spørsmålet før du svarer. Minimum sier han. Så nevner du markedets beste og dyreste kort :shrug: . Spilelt fungerer fint med mitt radeon 8500 kort.

Jeg har lest spørsmålet, din løk. Jeg ville minimum hatt 9700 Pro, altså det er min mening. Capice?

Dessuten: Markedets dyreste og beste kort er FX.

egentlig ikke:)

Wildcat 4 kortene er enda dyrere: P

og finnes værre en det også :p

og bedre :)

Lenke til kommentar

Mye synsing.....Jeg spiller Unreal2 med GeForce 2 400 MX pro 64MB ram (1024/768) uten problemer. Alt over dette må da gjøre susen...

Unreal II – The Awakening

SYSTEM REQUIREMENTS

Operating System: Windows® 98/Me/2000/XP

Processor: Intel® Pentium® III or AMD Athlon™733 MHz (1.2 GHz or

higher, recommended)

Memory: 256 MB RAM (384 MB RAM or greater recommended)

Hard Disk Space: 3 GB Free

CD-ROM Drive: 8X Speed

Video: 32 MB NVIDIA® GeForce2 MX™ or better. (64 MB

NVIDIA® GeForce3™ / ATi® Radeon™ 8500, or better,

recommended)*

Sound: Windows®-compatible sound card. (NVIDIA® nForce™or

other motherboard/soundcard containing the Dolby®

Digital Interactive Encoder required for Dolby® Digital

audio.) Sound Blaster® Audigy™ series sound cards

recommended.

DirectX®: DirectX® version 8.1 (included) or higher

Modem: An Internet connection is not required to play this

game. However, files created with Unreal Editor may

be shared and/or downloaded. An Internet connection

and a 33.6 kbps or faster modem (Cable/DSL recommended)

is required for sharing and downloading.

* Indicates device should be compatible with DirectX ® version 8.1 or higher.

Lenke til kommentar

Det er saktens mange som klarer seg med, tro det eller ei, et GF 2 kort og ikke så utrolig bra maskin ellers heller (se link under her). Det holder mao. i massevis med et ATI 9500 eller et Nvidia 4200 kort om du ikke skal kvesse dette spillet til det ytterste.

Det spørs jo hvor kresen du er på grafikken da. Skal du helt til topps og knalle til med virkelig høy oppløsning og annet grafikk knask på maks, må du nok dessverre kjøpe deg et 9700 pro kort, eller vente til FX kommer

Har selv 9700 pro og spiller Unreal med en oppløsning på 1600x1200 (fordi jeg ikke får kjøre spillet i 1920x1200 av en eller annen grunn), da med det meste av grafikken på max. Ikke noen problemer foruten om denne 1920x1200 saken så langt. Og spør dere meg er dette spillet vanvittig bra greier, hva både spillbarhet, grafikk og lyd gjelder!

For de som har problemer med spillet, kan jeg (under tvil) anbefale denne tråden her

Rune.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...